Hei
Jeg har ikke klart å finne dødstallet til Thergjerd.
Jeg har vigselen av Aanond Hanson Dahl f 1819
31/10 1839 gifter Aanond og Thergjerd seg , hans far er Hans Aanund Dahl, Kolbjørnsvig, hennes far er Knut Sævelie
Thergjerd er født i 1813
Jeg har også dåp for Otto Christian
Vigsel for Otto christian og pige Anna margarethe Olsdatter (1.kone hvor han har 3 barn med, Thora, Hans og Bertha)
Anna margerethe Olsdatter Dahls dødstall - 3/6-1895
Aanond Dahls barn (kan være flere)
Thora (har ingen opplysninger her)
Hans f ca 1840, sømand i 1865.
Marianne f 12/3- 1840, dåp.
Laura f ca 1846 f i Grimstad I folketellingen for 1875 bor hun hjemme og hjelper faderen.
Anne f 1849. Her har jeg funnet gravsted for ei Anna Gurine Aanonsdatter Børresen f 22/2-1849 d 4/2- 1902 Men har ingen sikre holdepunkter for at dette er riktig Anne. Det er en Anne Kathrine Dahl f 1850 i Løgebergskaaret Barbu i 1900 som tj.pike hos Nottosen. Mulig det var henne som ble gift Nottosen
Joseffine f ca 1851. Det sies at hun jobbet i Oslo som diakonisse (men det er bare noe vi har hørt) finner en Josefine Olsen begravet i Fjære f 2/7-1852 d 5/4- 1931
Ingeborg: Ut i fra et brev skrevet av en
Leonora Nottosen, døde hennes mor høsten 1932, hun ble 90 år gammel. Jeg søkte og fant denne Ingeborg Aanonsdatter Høyer. f 16/6-1842 d 13/7- 1932.Årstallene stemmer og pikenavnet. Mulig gift med Hans Anton Høyer. Jeg har funnet fester på denne graven, og skal kontakte ham for å høre om det kan være riktig.
Christian (otto christian) f 20/5-1855. Dette er min Oldefar, så det er den eneste av søsknene jeg har full oversikt over...
I folketellingen for 1875 Skaregrøm i Fjære
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... amn=f70923
Er en annen pike med navn Dahl oppført i Fjære: Dorthea Winther Dahl f 1855, hun er tilreisende og bor i Arendal. Mulig dette er en datter eller i allefall slektning.
Det sies at bygdebok hvor Skaregrøm i Grimstader, er like rundt hjørnet, eller er det noen som vet om den er utgitt allerede ?
Hvilken bok er dette? Forfatter ?
Jeg har søkt etter Nottosen mange steder, men det eneste jeg finner er i Barbu folketelling for 1900 Løgebergskaaret. Her finner jeg Anne Kathrine Dahl f 1850 i Grimstad Tjenestepike.
Dette er vel en oppsummering av det jeg har av informasjon om denne familien. Håper det ikke ble for uoversiktelig.
Synes dette er utrolig spennende og er veldig ivrig på å løse "gåtene".
Gleder meg til å følge med dette innlegget fremover
MVH
Rita