Hjelp å finne barna til Sigrid Marie og Mauritz Herstrøm
Moderator: MOD_Buskerud
Hjelp å finne barna til Sigrid Marie og Mauritz Herstrøm
Mauritz E. Herrstrøm (svensk) er min oldefar og var gift med Sigrid Marie (Pedersen f. 1892). Bestefar hadde han utenom ekteskap. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne ut om bestefar hadde noen halvsøsken?
Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. III 8 (1909-1921), Ekteviede 1919, side 256.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... id=22297&u id=ny&idx_side=-213
Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. III 8 (1909-1921), Ekteviede 1919, side 256.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... id=22297&u id=ny&idx_side=-213
-
- Sted: BREMNES
Re: Hjelp å finne barna til Sigrid Marie og Mauritz Herstrøm
Hei
Veit du om familien blei buande i Bragernes etter vielsen? Må nesten vita kva for kirkebøker ein skal leita i.
Ellers fann eg på DIS Gravminner ein Lars Eric Herrstrøm fødd 2/1 1939 og død 3/3 2001. Gravlagt på Eidsberg gravstad, Østfold. Det var den einaste med Herrstrøm som etternamn. Den same personen var også den einaste på DA si liste "Dødsfall i Norge". Men dersom det var halvsøstre bli det verre, dersom dei gifter seg og skifter etternamn.
Mvh
Anne Lisbeth

Veit du om familien blei buande i Bragernes etter vielsen? Må nesten vita kva for kirkebøker ein skal leita i.
Ellers fann eg på DIS Gravminner ein Lars Eric Herrstrøm fødd 2/1 1939 og død 3/3 2001. Gravlagt på Eidsberg gravstad, Østfold. Det var den einaste med Herrstrøm som etternamn. Den same personen var også den einaste på DA si liste "Dødsfall i Norge". Men dersom det var halvsøstre bli det verre, dersom dei gifter seg og skifter etternamn.
Mvh
Anne Lisbeth
Hei,
Fant ingen døpte til dette paret i Frogner/Lier i 1919 og 1920.
Lette der først i og med at Mauritz jobber som blylodder i Lier så jeg tenkte kanskje de bosatte seg der…
Jeg tror ikke Lars Eric Herrstrøm fødd 2/1 1939 er sønn av dette paret da Sigrid Marie ville ha vært 47 år i 1939.
Mvh,
Arna Kristin
Fant ingen døpte til dette paret i Frogner/Lier i 1919 og 1920.
Lette der først i og med at Mauritz jobber som blylodder i Lier så jeg tenkte kanskje de bosatte seg der…
Jeg tror ikke Lars Eric Herrstrøm fødd 2/1 1939 er sønn av dette paret da Sigrid Marie ville ha vært 47 år i 1939.
Mvh,
Arna Kristin
Hei,
På FS fant jeg følgende:
New York passenger arrival list (Ellis Island) 1892-1924
Mauritz Herrstrum, bosted: Drammen, ankom 18/5-1923, 35 år, gift, Norsk, avreise fra: Kristiania, Ankomst New York, reiste med: Bergensfjord
Fant ikke Sigrid Marie, ikke funnet dem i emigrasjonslistene fra Kristiania.
Mvh,
Arna Kristin
På FS fant jeg følgende:
New York passenger arrival list (Ellis Island) 1892-1924
Mauritz Herrstrum, bosted: Drammen, ankom 18/5-1923, 35 år, gift, Norsk, avreise fra: Kristiania, Ankomst New York, reiste med: Bergensfjord
Fant ikke Sigrid Marie, ikke funnet dem i emigrasjonslistene fra Kristiania.
Mvh,
Arna Kristin
-
- Sted: BREMNES
Hei
Angåande alder ved fødsel: mi bestemor fekk siste barn når ho var 46 år, og det var 22 år etter første fødsel. Ho fekk 12 barn.
Anne Lisbeth

Angåande alder ved fødsel: mi bestemor fekk siste barn når ho var 46 år, og det var 22 år etter første fødsel. Ho fekk 12 barn.
Anne Lisbeth

- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Ser at spørsmålstilleren skriver etternavnet med en - r -. I DIS-gravminner finnes det en Alf Georg Herstrøm f. 20.5.1920 død 17.10.1985 i Vadsø. Aldersmessig KAN dette være en kandidat til barn.
Alf Georg Herstrøm er min bestefar og det er hans halvsøsken jeg leter etter. Han het opprinnelig Herrstrøm, men endret dette til Herstrøm senere.
Jeg må vel prøve lete videre etter halvsøsken i Amerika da, ser det ut for. Har ikke funnet noe her, har prøvd å lete i kirkebøker både i Drammen, Lier og Bragenes uten hell. Er det noen som vet om nettsider i Amerika, som kan være til hjelp ?
Tusen takk så langt - det nærmer seg
Jeg må vel prøve lete videre etter halvsøsken i Amerika da, ser det ut for. Har ikke funnet noe her, har prøvd å lete i kirkebøker både i Drammen, Lier og Bragenes uten hell. Er det noen som vet om nettsider i Amerika, som kan være til hjelp ?
Tusen takk så langt - det nærmer seg

- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei
Finner også Maurits Herrstrøm på Ellis Island http://www.ellisisland.org. med samme avreise som Arna fant.
Nærmeste slektning er oppført å være hustru Sigrid Herrstrøm Landfaldøen 23 i Drammen.
Mvh
Marit
Finner også Maurits Herrstrøm på Ellis Island http://www.ellisisland.org. med samme avreise som Arna fant.
Nærmeste slektning er oppført å være hustru Sigrid Herrstrøm Landfaldøen 23 i Drammen.
Mvh
Marit
Hei,
Legg ut en ny etterlysning under tråden: Emigrasjon og andre land – USA/Canada
Masse flinke folk innom der som finner det utroligste…
Mvh,
Arna Kristin
Legg ut en ny etterlysning under tråden: Emigrasjon og andre land – USA/Canada
Masse flinke folk innom der som finner det utroligste…
Mvh,
Arna Kristin