Her ramler opplysningene inn fortere enn jeg klarer å lese dem. Forsøker igjen å konkludere:
Eleonora Arntsdatter Reppen f.7/2-1830 døpt Kolvereid 16/5-1830 død 1876-1879 Borge i Lofoten.
Mor: Anne Marie / Anne Martha / Anna Sagli f.1798 sansynligvis Vikestad i Bindal
Hun har en bror Rasmus f.1796 som er ført som Eleonoras fadder.
Mor-far og Mor-mor:Ole Rasmussen og kona Elen Haagensdtr. som overtok Saglia, Gravvik en gang i 1820-årene. De kom fra Vikestad i Bindal.
Far: Arnt Ellingsen Randulf / Stang (-vika) / Reppen f.1807 d.32år 18/4-1839 Lundseng, Gravvik i Årsetfjorden. (giftet seg 1828 med Sirianna fra Gravvik - kom fra Bindal 1830.Han må vel ha kommet fra Bindal før 1828 - kona var ut fra navnet fra Gravvik?)
Bindal - Vassbygda - Stangvika - Fossenget - Reppen - Lundseng ser ut til å være steder å knytte Arnt til.
Far-mor: Ukjent
Far-far: Elling Randulf f.ca1766 d. i Finnset, Gravvik 1832.
Han har en søster Bergitte Randulf var g.m.proprietær Peder Knoph f.1762 i Bindal.
Elling Randulf kan være i slekt med sogneprest og magister Johan Randulf f.i Bergen d.1735 Nærøy.
Etter som jeg forstår kan det være lurt å studere Bygdebok for Nærøy B.6 Gravvik. Får sjekke om det er bygdebøker for Bindal også. Nasjonalbiblioteket neste stopp!
Lurer selvfølgelig på hvor hun vokste opp? Faren døde da hun var 9år, og hun har sansynligvis bodd hos ham i følge etternavn. Kan det på noen måte finnes bevis for at denne Eleonora havnet i Lofoten? Hva jobbet Arnt Ellingsen med?
Det er nevnt mange stedsnavn - så her må jeg studere kartet. Men hvor finner jeg kart med de gamle gårdsnavnene, eller er dette vanlige stedsnavn i dag? Etterlyste historiker, og så langt, takk til historiker Jostein på Leka, og takk til deg Thor. Håper vi kan finne ut enda mere!!