Takk for oversettelsen
Dette papiret har min bestemor hatt liggende...hun har fått det gjennom sine foreldre osv.
Vår slekt stammer fra skottland, Hvor de ble adlet. Det står skrevet i våre papirer:
"Slægten Klerck tilhøre den skotske adel,dens medlemmer var strænge katolikker, og støttet kong Karl 1. av England mot Cromwell, og vilde ikke underskrive kongens dødsdom i 1648. 3 brødre forlet da Skottland. En av disse brødrene reiste via Danmark til Frankrike, her navnet senere blev skrevet Clerce. Om denne gren vides intet senere.
Den anden bror Hans reiste til Sverige og kom i teneste i den Kgl. svenske sea Etat og avaancerde til høy Charge. Han hade ingen efterkommere.
Den tredje bror Echard eller Eggert. han var kaptein i Kgl. dansk teneste og kommandat paa Malmø Slott."
Dette er et utdrag fra en rekke gammle papirer som om handler slekten Klerck. en gren av Echard er også adlet i Sverig og skriver navnet : av/af Klercker.
Jeg har vel hatt en misstanke om at dette ikke er noe adelspapir....d pga viss man holder papiret opp mot lyset, ser man et årstall, 1820 og et navn som begynner på c..., Som er "inn preget" i papiret....
men takker alle som har gitt meg tilbake melding
Mvh Arnstein Saur