Sørfang??

Hvor du skal plassere din etterlysning? Spør her

Moderator: MOD_ukjent_fylke

Svar
gj03705
Sted: LODDEFJORD

Sørfang??

Legg inn av gj03705 » 17. mars 2009 kl. 15.10

Er det noen som vet hvor navnet Sørfang kommer fra ?
Vennlig hilsen
Litta Olsen, Bergen
Medlem DIS-Norge og DIS-Danmark

Brukeravatar
Svehn Ruskelöv
Sted: Sverige

Re: Sørfang??

Legg inn av Svehn Ruskelöv » 17. mars 2009 kl. 23.39

Hei Litta!

Jeg tror det kan väre Fange bruk/gård i Aremark kommune/Östfold.
Der finnes söndre, mellem og nordre Fange : http://www.kvasir.no/kart/index.c?id=a_10000559204

Mvh,Svehn 8)

dn20561
Sted: HOVET

Legg inn av dn20561 » 18. mars 2009 kl. 8.45

Hei,

Her er Fange sør Gård/bruk i Armark:

i FT.1900 år. :

Mvh. Helge R. :D

(NB!merk ,jeg er ikke sikker på om dette stemmer med det du søker etter) :roll: :?:

(Nb. da dette er en statisk side fra FT.i 1901 år men en (dvs.død side) så må du føre pila med musepekern over utklippet og klikke en gang med musa, deretter klikke på firekanten øverst på høyre side, da blir siden stor, samt en gang på tell.)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

dn20561
Sted: HOVET

Legg inn av dn20561 » 18. mars 2009 kl. 10.02

Hei Lita,

se her: Sørfang er SØFANG S. i Aremark se historisk kart, se navnet Søfang S. til høyre ved den røde prikken.
Det tror jeg er det du leter etter :lol: .

prøv og bruk dette digetale kartet Norgesglasset levert fra Statens kartverk på Hønefoss, dette er et fint kart og du kan skrive navnet på forskjellig måte, særlig de gamle navn er vanskelige og finne, men prøv og søk med/på historisk-kart , den siden er og fin.
Jeg bruker dette kartet mye.

Her er lenken til Norgesglasset: http://ngis2.statkart.no/norgesglasset/default.html

(Nb. da dette er en statisk side fra Norgesglasset.(dvs.død side)
så må du føre pila med musepekern over kartet og klikke en gang med musa, deretter klikke på firekanten øverst på høyre side, da blir kartet stor, samt klikken en gang til på kartet til.)

MVH. Helge R. :D

(se navnet Søfang S. på kartet 1 cm. til høyre ved den røde prikken.
Der tror jeg det er det du leter etter :D .)(men jeg er ikke sikker på dette :?: )
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

gj03705
Sted: LODDEFJORD

Legg inn av gj03705 » 19. mars 2009 kl. 18.18

Søfang / Fange Søndre høres bra ut, også fordi det er i Aremark-området, så da skal jeg lete litt nærmere i kirkebøkene der og se om jeg finner personene, som jeg ser etter.

Tusen takk for hjelpen!
Vennlig hilsen
Litta Olsen, Bergen
Medlem DIS-Norge og DIS-Danmark

Svar

Gå tilbake til «Hvor i Norge ligger stedet?»