Tune batch 127 Eiers navn
Moderator: MOD_tydehjelp_1875
-
- Sted: ÅRNES
- Kontakt:
Tune batch 127 Eiers navn
Kan jeg få hjelp til å tyde hvem som står som eier?
Sven
Sven
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Kontakt:
Re: Tune batch 127 Eiers navn
Sven Borg skrev:Kan jeg få hjelp til å tyde hvem som står som eier?
Sven
Det står sansynligsvis Sanne & Soli, men hva står bak?
- Else Berit Rustad
Eiere?
Mvh
Else B.
Mvh
Else B.
-
- Kontakt:
Det trodde jeg også, men var usikker på hvorfor de har skrevet det slik og ingen navn? Kanskje var det flere eiere? Det skal visstnok tilhøre prestegården.
Sven
Sven
Kan dette bety at to gårder Sanne og Solli dyrker dette sammen?
Hilsen fra Marianne
-
- Sted: ÅLESUND
Hei,
Har vært borti akkurat det samme og med samme håndskrift og tydet det til "Sanne & Soli Eiere".
Hilsen Randi
Har vært borti akkurat det samme og med samme håndskrift og tydet det til "Sanne & Soli Eiere".
Hilsen Randi
-
- Sted: OSLO
Hei!
Googlet litt på "Sanne & Solli". Fant ut at det i sin storhetstid var skandinavias største sagbruk. Rundt 600 menesker arbeidet og bodde på området!
Mvh Terje
Googlet litt på "Sanne & Solli". Fant ut at det i sin storhetstid var skandinavias største sagbruk. Rundt 600 menesker arbeidet og bodde på området!
Mvh Terje
-
- Kontakt:
Takk for all hjelp. Da ble det Sanne & Soli Eiere.
Sven
Sven
Jeg har hatt mange "batch'er" der Sanne og Solli Eiere har vært oppført på Type 2 skjemaet, og dette er riktig. Jeg benytter meg ofte av Matrikkelen for 1886 som referanse når jeg er usikker på skriften i eiendommer i Type 2-skjemaene. Søker der opp f.eks. Tune som sogn og krysser av for Østfold, og får på den måten opp alle gårder/steder som er registrert i Tune i 1886. Gårds- og bruksnr. stemmer ikke overens med de som er brukt i 1875-tellingen, men ved å gå gjennom Gårdsnavn, Bruksnavn eller Eiers navn finner jeg ofte informasjon som får meg på rett spor, og Sanne og Sollis Eiere er registrert mange ganger i Matrikkelen for 1886.
Jeg har hatt mange "batch'er" der Sanne og Solli Eiere har vært oppført på Type 2 skjemaet, og dette er riktig. Jeg benytter meg ofte av Matrikkelen for 1886 som referanse når jeg er usikker på skriften i eiendommer i Type 2-skjemaene. Søker der opp f.eks. Tune som sogn og krysser av for Østfold, og får på den måten opp alle gårder/steder som er registrert i Tune i 1886. Gårds- og bruksnr. stemmer ikke overens med de som er brukt i 1875-tellingen, men ved å gå gjennom Gårdsnavn, Bruksnavn eller Eiers navn finner jeg ofte informasjon som får meg på rett spor, og Sanne og Sollis Eiere er registrert mange ganger i Matrikkelen for 1886.