Hojem, Hench og Wang

For etterlysninger som ikke kan plasseres på ett av undernivåene

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Bjørn Bryde

Re: Hojem, Hench og Wang

Legg inn av Bjørn Bryde » 14. juli 2004 kl. 17.24

Mine forfedre i Trøndelag har ført meg inn i flere blindgater. Da kan det være lurt å stoppe opp og spørre. Min tip oldemor Karen Oline Hojem (1820 - 1902), gift med skomaker i Trondhjem Carl Michael Christopher Hench (1818 - 1891; var datter av Ole Hojem, som etter oppgave fra min fars grandonkel var Voldmester i Trondhjem. Aldersmessig kunne han godt være den samme som Ole Olsen Hojem, døpt på Frosta 1 januar 1893. Har ikke sett noe bedre forslag hittil, men mangler det håndgripelige. Ole Hojem i Trondhjem skal ha vært gift med Karen Oline Lagesdatter Wang. De giftet seg før 1820 og hun burde vært å finne i 1801-tellingen, men jeg finner henne ikke. Noen som kan peke ut en bra retning fra blindgaten.
Vennligst Bjørn B -DISmedlem i Vestfold

gj08322
Sted: STAVANGER

Legg inn av gj08322 » 2. februar 2009 kl. 21.54

Hei Bjørn,

Søking etter info om Ole Hojem (Hoiem) førte meg til ditt snart 5 år gamle innlegg.
Har sendt deg en priv. melding til mail-adr du har oppgitt i slektsforskerbasen.
(Du og min kone må være i slekt ?).

Er takknemmelig for info/tips andre måtte ha om Ole Hojem slekta.

Fant i KB for Strinden: Ægtevielse 1/11-1811 Korporal Ole Jonsen Hoiem og pige Karen Lagesdtr Rolvsplads.
Fant også i Trondheim: Født 5/1-1815 Lorenz Henrik Hojem og 14/3-1820 Karen Oline Hojem. Flere barn ?
Men hvor/når ble Ole Hoiem født ? Og når tid døde han ?
Og når tid døde hans hustru Karen Lagesdtr ?

mvh Torkel Haugenes, Stavanger

Dagfinn Refseth
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Legg inn av Dagfinn Refseth » 3. februar 2009 kl. 20.26

Kan disse være noe å se nærmere på:

FT 1801 Strinden, gården Rotvold: Karen Lagesdtr, 15 år. Foreldre: Lage Arntsen, 41, og Marithe Tølløvsd, 40, på plassen 'rolvsplads'.

FT 1801 Tronhiem, Walter Weiten: Ole Jonsen, 22, Indquarteret, Grenaderer af 1ste trondhiemske regment.

mvh Dagfinn Refseth

Svar

Gå tilbake til «Sør-Trøndelag - ukjent sted»