Hol/Buksnes: Johan Lennertsen (f. ca. 1817)
Moderator: MOD_Nordland
Hol/Buksnes: Johan Lennertsen (f. ca. 1817)
Johan Lennertsen (f. ca. 1817) finner vi i militærrullene 1829-37 på gårdene Petvik, Lille-Rise, Lille-Eide og Ramsvik - i 1829 i Ramsvik.
Ved FT 1865 er han på gården Døløen i Hol sokn og gift med Malene Johanna Nilsdtr. (f. ca. 1814).
Hvilke barn fikk han og hvem er hans foreldre? Hvem er Malene Johannas foreldre?
Hermod Moursund
Ved FT 1865 er han på gården Døløen i Hol sokn og gift med Malene Johanna Nilsdtr. (f. ca. 1814).
Hvilke barn fikk han og hvem er hans foreldre? Hvem er Malene Johannas foreldre?
Hermod Moursund
-
- Sted: BODØ
Re: Hol/Buksnes: Johan Lennertsen (f. ca. 1817)
Hermod Moursund skrev:Hvem er Malene Johannas foreldre?
Hun er i FT 1865 oppgitt til født ca. 1814. I 1826 vaksineres ei Malene Johanna Nilsdatter fra Reppe, 11 år gammel, altså f. ca 1815. Jeg tror det er henne siden ingen andre med samme navn er å finne vaksinert. Riktignok ble ikke alle vaksinert.
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =1351#ovre
Du får sjekke om hun ble gift med en annen

Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
-
Det finnes også ei Malene Johanne Nilsdatter f. ca 1816 (kanskje samme person), datter av Nils Johnsen og Anniken Larsdatter Haukland. Kanskje henne? Kilde: Skifter for Lofoten, ID: 3220, laget av DIS-Salten.
Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
Tror nok du er temmelig nær de riktige foreldre.
Trodde at det ville være enkelt å finne en Lennert i det området, men det har vist seg vanskelig..
Hermod
Trodde at det ville være enkelt å finne en Lennert i det området, men det har vist seg vanskelig..
Hermod
Ser at vi kommer i forbindelse med FT 1801 med Jon Jacobsen og Anne Kirstina Christoffersdtr. på Haukland nordre. Samt at vi er der også i trekilens oversikter.
Trekilen opererer med Anniken Andersdtr. i stedet for Anniken Larsdtr.
Jeg takker deg så mye for hjelpen foreløpig. Håper du kan ha en finger med i spillet for å finne Johan Lennertsens foreldre. Sitter med Buksnes bygdebok, bd. 2, foran meg, men kan ikke seg noe der som er i nærheten av denne mannen.
Hermod
Trekilen opererer med Anniken Andersdtr. i stedet for Anniken Larsdtr.
Jeg takker deg så mye for hjelpen foreløpig. Håper du kan ha en finger med i spillet for å finne Johan Lennertsens foreldre. Sitter med Buksnes bygdebok, bd. 2, foran meg, men kan ikke seg noe der som er i nærheten av denne mannen.
Hermod
-
Det er bare en kandidat i militærrullene når det gjelder Johan Lennertsens far, nemlig Lennert Paulsen. Om det er flere som kan være far er ikke lett å si. Hvis han var uekte og faren bare en svipptur innom vil man ikke finne vedkommende i disse rullene. Derfor kan man ikke være helt sikker på at det er rett far før man klarer å knytte dem bedre sammen, f. eks ved at begge bor på samme gård. Lennert Paulsen nevnes som dreng på Ramsvik frem til 1816, der også Johan Lennertsen bor på 1830-tallet. Kanskje det betyr noe?
Noe som gjør det litt verre er at Lennert ikke er nevnt i rullene i tiden 1817-1818, altså rundt Johan sin fødsel. Johan nevnes som født på Sennesvig i 1830, men det er ikke alltid rett med fødested i disse rullene.
Inntil videre er nok Lennert Paulsen den beste kandidaten til farskapet, slik jeg ser det.
Noe som gjør det litt verre er at Lennert ikke er nevnt i rullene i tiden 1817-1818, altså rundt Johan sin fødsel. Johan nevnes som født på Sennesvig i 1830, men det er ikke alltid rett med fødested i disse rullene.
Inntil videre er nok Lennert Paulsen den beste kandidaten til farskapet, slik jeg ser det.
Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
Enig i at det må være en svært god kandidat. Han var f. 1788 i Bergsdalen i Hoel. I 1820 var han inderst på Døløe, samme gård som sønnen var ved FT 1865. Men så var det å finne tilnytningspunkter for begge.
Denne Lenert kan jo ikke ha vært gift da han var dreng til han var 44 år.
Tusen hjertelig takk.
Hermod
Denne Lenert kan jo ikke ha vært gift da han var dreng til han var 44 år.
Tusen hjertelig takk.
Hermod
-
Jeg ser først nå at begge bor på samme gård på 1830-tallet, og da tror jeg vi bør helle mer mot at de har en relasjon. Som du sier er han nok ikke gift, og da kan det bli vanskelig å finne moren. Mulig hun kom fra Sennesvig, siden det er oppgitt som fødested til Johan i 1830? Det er der moren bor som blir fødested når barnet var uekte.
Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
-
Ser ut til av vi ble litt lurt Hermod
Lennert Paulsen var gift med Martha Johannesdatter. De døper et barn Elen Kirstine Motzfelt i 1820 mens de bor på Døløen.

Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
Javel. Men var de gift? Kan det ha vært et nytt uekte barn?
Ser av militærrullene du har lagt ut, at i 1820 var Lennert på Døløe som inderst. Så var han ikke dreng før i 1829. Hva har skjedd fra 1920 til 1929?
Takk igjen.
Hermod
Ser av militærrullene du har lagt ut, at i 1820 var Lennert på Døløe som inderst. Så var han ikke dreng før i 1829. Hva har skjedd fra 1920 til 1929?
Takk igjen.
Hermod
-
De var nok gift, står ikke noe om uekte barn her: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-12
Ikke lett å si hva han har holdt på med i årene 1821-1828, men han var kanskje ikke i Buksnes?
Ikke lett å si hva han har holdt på med i årene 1821-1828, men han var kanskje ikke i Buksnes?
Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
Takk igjen, Per Olav.
Når vi ikke har noen registrering på han i militærrullene fra 1817 (da Johan antagelig ble født og til 1829 betyr det vel som du sier at han har vært gift med Martha Johannesdtr. og bodd et annet sted. Vi finner han jo som husmann i 1819 på Ure gård.
Vi kan vel foreløpig slutte at noe må ha skjedd med mor Martha ca. 1828/29 (dødd) da han ble dreng igjen. Men hva?
Hermod
Når vi ikke har noen registrering på han i militærrullene fra 1817 (da Johan antagelig ble født og til 1829 betyr det vel som du sier at han har vært gift med Martha Johannesdtr. og bodd et annet sted. Vi finner han jo som husmann i 1819 på Ure gård.
Vi kan vel foreløpig slutte at noe må ha skjedd med mor Martha ca. 1828/29 (dødd) da han ble dreng igjen. Men hva?
Hermod
Mora Martha må jo ha dødd ca. 1828/29 for i 1829 begynner også sønnen Johan som dreng i Petvik - i følge militærrullene.
Vi må lete han fram som død i Hol.
Hermod
Vi må lete han fram som død i Hol.
Hermod
-
Hun er ikke å finne som død i Buksnes (for meg ihvertfall). Derfor tror jeg hun har dødd utenfor Buksnes, og at ektemann og barn flyttet tilbake igjen etterpå.
I 1826 vaksinerer Lennert en datter, som da bor på Smorten. Smorten ligger i Valberg, altså Borge prestegjeld. Det er nok der de har bodd, og man finner vel moren død der også
I 1826 vaksinerer Lennert en datter, som da bor på Smorten. Smorten ligger i Valberg, altså Borge prestegjeld. Det er nok der de har bodd, og man finner vel moren død der også

Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
Takk igjen.
Hva het datteren som ble vaksinert i 1826? Var det Elen Kirstine (f. 1820)?
Kan ikke finne noen Martha Johannesdtr. død i Borge/Valberg. Nei, dette var vanskelig....
Hva het datteren som ble vaksinert i 1826? Var det Elen Kirstine (f. 1820)?
Kan ikke finne noen Martha Johannesdtr. død i Borge/Valberg. Nei, dette var vanskelig....
-
Hun het Christianne Johanne og døpes som jente nr. 6 her: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-6
Rart Martha ikke er å finne som død i kirkebok for Borge.
Rart Martha ikke er å finne som død i kirkebok for Borge.
Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
Takk igjen.
Har funnet et barn født i 1824 - Ane Dorthea. De var også da boende i Smorten i Valberg.
Men Martha Johannesdtr. er ikke død i årene 1824-29 i Borge/Valberg. Rart.
Hermod
Har funnet et barn født i 1824 - Ane Dorthea. De var også da boende i Smorten i Valberg.
Men Martha Johannesdtr. er ikke død i årene 1824-29 i Borge/Valberg. Rart.
Hermod
Døløya er en del av Ure gård.
Det var nyttig å vite. Tusen takk, Kim.
Per-Olav Broback Rasch skrev: Rart Martha ikke er å finne som død i kirkebok for Borge.
Hun kan ha blitt gravlagt fra Gimsøy kirke, flere ble gjort det både fra Valberg og Borge.
Ja, det går nok an. Jeg er begynt å sjekke, men foreløpig har jeg ikke funnet noen Martha Johannesdtr. død der.
Men Lennert Paulsen har jeg funnet død i Buksnes som "gift Mand og tienestedreng i Ramsvig" 18. juli 1842 (begravet 23. juli). Så han kan da fortsatt ha vært gift med Martha. Men selvsagt også med en annen kone.
Takk til Michael.
Hermod
Men Lennert Paulsen har jeg funnet død i Buksnes som "gift Mand og tienestedreng i Ramsvig" 18. juli 1842 (begravet 23. juli). Så han kan da fortsatt ha vært gift med Martha. Men selvsagt også med en annen kone.
Takk til Michael.
Hermod
-
Ved et kjapt søk i Kim Unstads avskrift av døde i Buksnes 1840-1853 finner jeg ikke noen Martha Johannesdatter død. Hun kan jo ha dødd etter det...
Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
Da prøver jeg å lete etter 1853.....
Bare en Martha Johannesdtr. fra 1853-1886 - f. ca. 1837. Det går ikke. Derfor er ingen begravet i Vågan/Gimsøy med det navnet. Det blir et mysterium....
Lenert Paulsen hadde ei datter med Anne Jensdatter se nr 9
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-138
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-138
Takk, Michael. Da dukket ei ny kone opp - Anne Jensdtr. En viktig opplysning.
Et annet spørsmål: Johan Lennertsen finner jeg i alle folketellinger 1865, 1875 og 1900. Han var gift med Malene Johanna Nielsdtr. i 1865 og 1875. I 1900 var han boende sammen med ei Anna Lorentssen (f. 1865), men jeg tviler vel på at de var gifte da han måtte ha vært nesten 50 år eldre. Det vil altså si at Malene Johanna Nielsdtr. må ha dødd en gang mellom 1875 og 1900, men jeg finner henne ikke død i buksnes, samt at jeg ikke finner Johan død fra 1900 til 1924 i Buksnes. Er det noen som vet noe om hvor de er begravet og når de døde?
Et annet spørsmål: Johan Lennertsen finner jeg i alle folketellinger 1865, 1875 og 1900. Han var gift med Malene Johanna Nielsdtr. i 1865 og 1875. I 1900 var han boende sammen med ei Anna Lorentssen (f. 1865), men jeg tviler vel på at de var gifte da han måtte ha vært nesten 50 år eldre. Det vil altså si at Malene Johanna Nielsdtr. må ha dødd en gang mellom 1875 og 1900, men jeg finner henne ikke død i buksnes, samt at jeg ikke finner Johan død fra 1900 til 1924 i Buksnes. Er det noen som vet noe om hvor de er begravet og når de døde?
Under "gravminner" finner jeg Johan Lennertsen død fra Ure 27. nov. 1901, mens Magdalene Johanna Nilsdtr. døde 15. aug. 1900. Men ingenting av dette finner jeg i kirkeboka for Buksnes.
Hermod
Hermod
-
Husk at det ble ført egne kirkebøker for Hol sokn, og disse er dessverre ikke avlevert fra prestekontoret på Stamsund
Ure ligger i Hol.

Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
OK. Da skjønner jeg sammenhengen. Jeg er ikke lokalkjent. Men for deg, som ekspert, så høres dette riktig ut?
- Roger Johan Engvik
- Sted: ÅLESUND
- Kontakt:
Hermod skrev: I 1900 var han boende sammen med ei Anna Lorentssen (f. 1865), men jeg tviler vel på at de var gifte da han måtte ha vært nesten 50 år eldre.
Denne Anna det er snakk om her er hans sønnedatter, som var døpt Hanna, men som skreiv seg som Anna seinere. Hun er datter av Lorents Andreas Johansen og Henrikke Johana Andreasdatter, som ble viet i Buksnes 3. september 1864.
(H)anna Marie Sofie Lorentsdatter Døløen(Ure) var født 17. april 1865 og ble gift med fisker Martin Andreas Joakimsen Seidnæs, født 6. april 1868. Disse to fikk datteren Frithjofa Samueline Alvilde, født 18. juni 1893. Frithjofa ble gift i Stavanger med Olav Pedersen Husøy fra Møre og Romsdal - og ble således mormor til min kone.
Er interessert i opplysninger om denne familien og garden Døløen.
-
- Sted: KOLBOTN
Jeg har to søstre av Hanna (Anna?):
Agnes Jovea, født 8/3-1868 og Inga Lorentse Henrikka, født 19/9-1869
Deres mor, Henrikke Johanna Andreasdatter var fra Sletteng i Borge, født i 1841, datter av Andreas Olaus Johannessen og Sara Anna Jakobsdatter.
Faren, Lorents, ble født på Døløy i Buksnes 1844 og døde på Sletteng i 1881.
/Terje
Agnes Jovea, født 8/3-1868 og Inga Lorentse Henrikka, født 19/9-1869
Deres mor, Henrikke Johanna Andreasdatter var fra Sletteng i Borge, født i 1841, datter av Andreas Olaus Johannessen og Sara Anna Jakobsdatter.
Faren, Lorents, ble født på Døløy i Buksnes 1844 og døde på Sletteng i 1881.
/Terje
- Roger Johan Engvik
- Kontakt:
Dette er av familien jeg jakter på, så takk for opplysningene. Siden Arkivverket er "nede" pga serverarbeid i helga er det mye jeg ikke har fått undersøkt. Men jeg ser av folketellingen 1865 for Borge at Henrikke har to yngre brødre, Carl f. ca 1845 og Jens f. ca 1847 på Sleteng.
Hvem er Malene Bjørine Lennertsdtrs far? Lennert Pedersen eller Lennert Paulsen?
Ved konf. i Borge står Lennert Pedersen som far i klokkerboka og Lennert Paulsen i ministerialboka.
Når Malena Bjørine gifter seg står det far Lennert Pedersen.
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 640430.jpg
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 020374.jpg
Malene Bjørine Lennertsdtr, Buksnes og Olaus Christian Iversen, Sparbu gift i Sparbu 10.8.1858
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 040598.jpg
Kan dette være Malene sin mor?
Anne Jensdtr Ramsvik 61 år død 21.11.1846
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 020721.jpg
Lennert Paulsen død i Ramsvik i 1842.
Mvh
Randi
Ved konf. i Borge står Lennert Pedersen som far i klokkerboka og Lennert Paulsen i ministerialboka.
Når Malena Bjørine gifter seg står det far Lennert Pedersen.
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 640430.jpg
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 020374.jpg
Malene Bjørine Lennertsdtr, Buksnes og Olaus Christian Iversen, Sparbu gift i Sparbu 10.8.1858
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 040598.jpg
Kan dette være Malene sin mor?
Anne Jensdtr Ramsvik 61 år død 21.11.1846
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 020721.jpg
Lennert Paulsen død i Ramsvik i 1842.
Mvh
Randi
Anne Lise Hovdal har funnet skiftet etter Lennert Paulsen. Her står hans kone Martha Johannesdtr og alle fire barna.
http://arkivverket.no/URN:sk_read/25011 ... ant&mode=0
Dersom Malene Bjørine var uekte og datter av Lennert Paulsen hadde hun da rett til arv etter sin far?
http://arkivverket.no/URN:sk_read/25011 ... ant&mode=0
Dersom Malene Bjørine var uekte og datter av Lennert Paulsen hadde hun da rett til arv etter sin far?
- Roger Johan Engvik
- Kontakt:
Har fått litt bedre oversikt:
Etterslekt av Johan Peder Lennertsen Døløy
Generasjon 1
1. Johan Peder Lennertsen Døløy ble født i 1816 i Buksnes,
Nordland, Norge. Han giftet seg med Magdalene (Malene) Johanna Nilsdatter
før 1844 i Buksnes, Nordland, Norge. Han døde den 27 nov 1901 på
Døløy, Buksnes, Nordland, Norge.
Han og Magdalene (Malene) Johanna Nilsdatter bodde i 1865 og
i 1875 på Døløy, Ure, Buksnes, Nordland, Norge.
Barn av Johan Peder Lennertsen Døløy og Magdalene (Malene)
Johanna Nilsdatter var:
+ 2 i. Lorents Andreas Johansen Døløy ble født den 28 mai
1844 i Buksnes, Norland, Norge. Han giftet seg med
Henrikke Johana Andreasdatter Sletteng den 3 sep 1864
i Buksnes, Nordland, Norge.
Generasjon 2
2. Lorents Andreas Johansen Døløy (Johan1 Lennertsen Døløy) ble
født den 28 mai 1844 i Buksnes, Norland, Norge. Han ble døpt den 23 jun
1844 i Buksnes, Nordland, Norge. Han giftet seg med Henrikke Johana
Andreasdatter Sletteng den 3 sep 1864 i Buksnes, Nordland, Norge.
Han døde den 8 des 1881 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge, 37 år gammel.
Han ble gravlagt den 18 des 1881 i Borge, Nordland, Norge.
Han og Henrikke Johana Andreasdatter Sletteng bodde i 1865 på
Døløy, Ure, Buksnes, Nordland, Norge. Han og Henrikke Johana Andreasdatter
Sletteng bodde i 1875 på Sleteng, Borge, Nordland, Norge.
Barn av Lorents Andreas Johansen Døløy og Henrikke Johana
Andreasdatter Sletteng var:
+ 3 i. Hanna Maria Sofie Lorentsdatter Døløy ble født den
17 apr 1865 i Buksnes, Nordland, Norge. Hun giftet seg
med Martinus Andreas Jokumsen Seinæs den 14 sep 1890
på Hol i Buksnes, Nordland, Norge. Hun og Martinus
Andreas Jokumsen Seinæs ble skilt mellom 1900 og 1910.
4 ii. Agnes Jovea Emilie Lorentsdatter Døløy ble født den 8
mar 1868 på Døløy, Buksnes, Nordland, Norge. Hun ble døpt
den 3 aug 1868 i Buksnes, Nordland, Norge.
Hun ble konfirmert den 25 jul 1882 i Borge,
Nordland, Norge. Hun bodde i 1900 på Østparten (Eldstad),
Borge, Nordland, Norge. Spinnerske og dagarbeiderske.
+ 5 iii. Inga Lorentse Henrikka Lorentsdatter Døløy ble født
den 19 sep 1869 på Døløy, Buksnes, Nordland, Norge. Hun
giftet seg med Martin Cornelius Rask Nilsen Elstad
den 15 nov 1887 i Borge, Nordland, Norge.
6 iv. Johan Peder Ludvig Lorentsen Sleteng ble født den 20
jul 1872 på Sleteng, Borge, Nordland, Norge. Han ble døpt
den 17 nov 1872 i Borge, Nordland, Norge.
Han ble konfirmert den 25 jun 1887 i Borge,
Nordland, Norge. Han bodde i 1910 i Nedre Dalgate 28,
Stavanger, Rogaland, Norge. Ugift sjømann og
blikktrykkarbeider.
7 v. Jens Andor Sahl Lorentsen Sletteng ble født den 24
aug 1875 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge. Han ble
døpt den 14 nov 1875 i Borge, Nordland, Norge. Han døde
den 5 des 1881 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge, 6 år
gammel. Han ble gravlagt den 18 des 1881 i Borge,
Nordland, Norge.
8 vi. Hagbart Nelson Joakim Lorentsen Sletteng ble født den
5 jan 1878 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge. Han ble
døpt den 22 apr 1878 i Borge, Nordland, Norge. Han døde
den 8 des 1881 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge, 3 år
Nordland, Norge.
9 vii. Oluffe Gerharde Lorentsen Sletteng ble født den 25
jun 1880 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge. Hun ble
døpt den 1 aug 1880 i Borge, Nordland, Norge. Hun døde
den 9 des 1881 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge, 1 år
gammel. Hun ble gravlagt den 18 des 1881 i Borge,
Nordland, Norge.
Som man ser døde både Lorents Andreas og de tre yngste barna i 1881 og alle fire ble gravlagt samme dag. Jeg har også fulgt familien til Hanna Marie Sofie videre, så om noen er interessert eller har opplysninger/bilder er jeg svært interessert.
Etterslekt av Johan Peder Lennertsen Døløy
Generasjon 1
1. Johan Peder Lennertsen Døløy ble født i 1816 i Buksnes,
Nordland, Norge. Han giftet seg med Magdalene (Malene) Johanna Nilsdatter
før 1844 i Buksnes, Nordland, Norge. Han døde den 27 nov 1901 på
Døløy, Buksnes, Nordland, Norge.
Han og Magdalene (Malene) Johanna Nilsdatter bodde i 1865 og
i 1875 på Døløy, Ure, Buksnes, Nordland, Norge.
Barn av Johan Peder Lennertsen Døløy og Magdalene (Malene)
Johanna Nilsdatter var:
+ 2 i. Lorents Andreas Johansen Døløy ble født den 28 mai
1844 i Buksnes, Norland, Norge. Han giftet seg med
Henrikke Johana Andreasdatter Sletteng den 3 sep 1864
i Buksnes, Nordland, Norge.
Generasjon 2
2. Lorents Andreas Johansen Døløy (Johan1 Lennertsen Døløy) ble
født den 28 mai 1844 i Buksnes, Norland, Norge. Han ble døpt den 23 jun
1844 i Buksnes, Nordland, Norge. Han giftet seg med Henrikke Johana
Andreasdatter Sletteng den 3 sep 1864 i Buksnes, Nordland, Norge.
Han døde den 8 des 1881 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge, 37 år gammel.
Han ble gravlagt den 18 des 1881 i Borge, Nordland, Norge.
Han og Henrikke Johana Andreasdatter Sletteng bodde i 1865 på
Døløy, Ure, Buksnes, Nordland, Norge. Han og Henrikke Johana Andreasdatter
Sletteng bodde i 1875 på Sleteng, Borge, Nordland, Norge.
Barn av Lorents Andreas Johansen Døløy og Henrikke Johana
Andreasdatter Sletteng var:
+ 3 i. Hanna Maria Sofie Lorentsdatter Døløy ble født den
17 apr 1865 i Buksnes, Nordland, Norge. Hun giftet seg
med Martinus Andreas Jokumsen Seinæs den 14 sep 1890
på Hol i Buksnes, Nordland, Norge. Hun og Martinus
Andreas Jokumsen Seinæs ble skilt mellom 1900 og 1910.
4 ii. Agnes Jovea Emilie Lorentsdatter Døløy ble født den 8
mar 1868 på Døløy, Buksnes, Nordland, Norge. Hun ble døpt
den 3 aug 1868 i Buksnes, Nordland, Norge.
Hun ble konfirmert den 25 jul 1882 i Borge,
Nordland, Norge. Hun bodde i 1900 på Østparten (Eldstad),
Borge, Nordland, Norge. Spinnerske og dagarbeiderske.
+ 5 iii. Inga Lorentse Henrikka Lorentsdatter Døløy ble født
den 19 sep 1869 på Døløy, Buksnes, Nordland, Norge. Hun
giftet seg med Martin Cornelius Rask Nilsen Elstad
den 15 nov 1887 i Borge, Nordland, Norge.
6 iv. Johan Peder Ludvig Lorentsen Sleteng ble født den 20
jul 1872 på Sleteng, Borge, Nordland, Norge. Han ble døpt
den 17 nov 1872 i Borge, Nordland, Norge.
Han ble konfirmert den 25 jun 1887 i Borge,
Nordland, Norge. Han bodde i 1910 i Nedre Dalgate 28,
Stavanger, Rogaland, Norge. Ugift sjømann og
blikktrykkarbeider.
7 v. Jens Andor Sahl Lorentsen Sletteng ble født den 24
aug 1875 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge. Han ble
døpt den 14 nov 1875 i Borge, Nordland, Norge. Han døde
den 5 des 1881 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge, 6 år
Nordland, Norge.
8 vi. Hagbart Nelson Joakim Lorentsen Sletteng ble født den
5 jan 1878 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge. Han ble
døpt den 22 apr 1878 i Borge, Nordland, Norge. Han døde
den 8 des 1881 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge, 3 år
Nordland, Norge.
9 vii. Oluffe Gerharde Lorentsen Sletteng ble født den 25
jun 1880 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge. Hun ble
døpt den 1 aug 1880 i Borge, Nordland, Norge. Hun døde
den 9 des 1881 på Sletteng, Borge, Nordland, Norge, 1 år
gammel. Hun ble gravlagt den 18 des 1881 i Borge,
Nordland, Norge.
Som man ser døde både Lorents Andreas og de tre yngste barna i 1881 og alle fire ble gravlagt samme dag. Jeg har også fulgt familien til Hanna Marie Sofie videre, så om noen er interessert eller har opplysninger/bilder er jeg svært interessert.