Henriette (f. Andersen?) skal være født i ca 1886/88. (lfg slekta døde hun i 1927). Henriette var gift med Othelius Berg, og sammen fikk de sønnene Fritjof Laurits Johan, Bjarne, Aksel, Olav og Håkon Berg.
Fritjof ble født 1913 i Berlevåg, Finnmark, men de andre skal være født i Nordland/Tjeldsund etter at Henriette, Othelius og Fritjof flyttet sørover til Tjeldsund.
Jeg har funnet Fritjofs fødsel i kirkebøkene Tana/Berlevåg/Gamvik 1913, samt Othelius fødsel og konfirmasjon i krikebøkene, med bosted Hadsel/Ladesletten.
Men jeg har ikke funnet ut når eller hvor Henriette og Othelius giftet seg, og er dermed usikker på om jeg opererer med riktig Henriette i slektstreet. Trenger altså en sikker link mellom Henriette og Othelius som forsikrer meg om at jeg har funnet Henriettes riktige foreldre.
Jeg har funnet en mulig Henriette. Født 1886 i Persfjord/Hamningberg.
Denne Henriette står derimot oppført med et uekte barn født i 1909, med annen far enn Othelius. (Kirkebok Vardø Landsokn 1909)
Othelius står også oppført med et uekte barn, født i 1911 (og død i 1911) - her er mor ukjent. (Kirkebok Vardø Landsokn 1911)
Det er jo mulig at Henriette var mor til dette barnet, og at Henriette og Othelius giftet seg i etterkant av dette, FØR Fritjof ble født i 1913.
Noen som kan hjelpe meg med en sikker link mellom Henriette og Othelius??