Ragnhild Marie Mathiasdtr
Moderator: MOD_Finnmark
-
- Sted: TRONDHEIM
Ragnhild Marie Mathiasdtr
Hei !
Er det noen som vet hva som hendte eller hvor det ble av denne jenta ?
Ragnhild Marie Mathiasdtr ble født 28.06.1884 døpt 03.08.1884
Foreldrene var Mathias Hagerup Andersen og Anne Olsdtr.
Barnet ble døpt i Hammerfest, landesognet, jeg finner henne ikke hverken som
konfirmert eller i FT av 1900
mvh
Odd Hansen
Er det noen som vet hva som hendte eller hvor det ble av denne jenta ?
Ragnhild Marie Mathiasdtr ble født 28.06.1884 døpt 03.08.1884
Foreldrene var Mathias Hagerup Andersen og Anne Olsdtr.
Barnet ble døpt i Hammerfest, landesognet, jeg finner henne ikke hverken som
konfirmert eller i FT av 1900
mvh
Odd Hansen
- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Re: Ragnhild Marie Mathiasdtr
Hei.....
da kan dette være faren i ft 1900 da ?
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCen ... =1133#ovre
mulig han er reg. to steder/ganger ? I ft.
du har ikke en link tilén dåp?
hilsen Egil.
da kan dette være faren i ft 1900 da ?
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCen ... =1133#ovre
mulig han er reg. to steder/ganger ? I ft.
du har ikke en link tilén dåp?
hilsen Egil.
-
- Sted: TRONDHEIM
Hei Egil !
Takk for responsen !
Her er dåpen hennes. Det er bare hennes videre skjebne jeg er interesssert i
jeg har kontroll på foreldre og de andre søsknene.
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 340622.jpg
Hun er ikke sammen med familien i FT av 1900, jeg finner henne ikke som konfirmert
og heller ikke som død.
mvh
Odd
Takk for responsen !
Her er dåpen hennes. Det er bare hennes videre skjebne jeg er interesssert i
jeg har kontroll på foreldre og de andre søsknene.
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 340622.jpg
Hun er ikke sammen med familien i FT av 1900, jeg finner henne ikke som konfirmert
og heller ikke som død.
mvh
Odd
hei. vet du hvor søsteren Mathilde, født 02.10.1875, ble av og om hun har noen etterkommere?
Morten, født 02.09.1871, giftet seg med ei Hansine Laukus. Vet du hvem hennes foreldre er?
mvh
Bente Johanson
Morten, født 02.09.1871, giftet seg med ei Hansine Laukus. Vet du hvem hennes foreldre er?
mvh
Bente Johanson
Hei!
Mathilde Kristine f. 1875 ble gift den 10. juni 1897 i Skjervøy, Troms, med Ulrik Ingvar Henriksen f. 29. mai 1861 på Havn, Skjervøy. De ble bosatt på Arildseng og hadde flere barn, blant dem datteren Ragnhild Marie, som trolig er oppkalt etter Mathildes søster.
Hansine Kristine Mikalsdatter Laukus f. 1893 i Valfjordbotn, Måsøy, var den hun som ble gift med Morten.
Er du av samme slekta siden du spør, eller? Jeg og Odd Ivar Hansen holder på med denne slekta sammen, så vi er jo interessert i noen som kan hjelpe oss med denne greina av slekta.
Mvh. Kjell

Mathilde Kristine f. 1875 ble gift den 10. juni 1897 i Skjervøy, Troms, med Ulrik Ingvar Henriksen f. 29. mai 1861 på Havn, Skjervøy. De ble bosatt på Arildseng og hadde flere barn, blant dem datteren Ragnhild Marie, som trolig er oppkalt etter Mathildes søster.
Hansine Kristine Mikalsdatter Laukus f. 1893 i Valfjordbotn, Måsøy, var den hun som ble gift med Morten.
Er du av samme slekta siden du spør, eller? Jeg og Odd Ivar Hansen holder på med denne slekta sammen, så vi er jo interessert i noen som kan hjelpe oss med denne greina av slekta.
Mvh. Kjell

Ifølge de opplysningene jeg sitter på,så ble Hansine Kristine Laukus født 18.06.1893, med dåp 03.09.1893 og konfirmert 04.07.1909. Foreldre var Mikal Mikkelsen Laukus og Berit Johannessen. De hadde også barna Marie Magdalene-f:16.06.1887, Aleksander-f:23.10.1895, Elisabet-f:05.02.1898 og Karoline-f: 01.10.1901.
Hansine Kristine fikk barnet Berit Marie-f: 13.05.1910 med Oluf Ravino. De var forøvrig ikke gift.
Kjell
Hansine Kristine fikk barnet Berit Marie-f: 13.05.1910 med Oluf Ravino. De var forøvrig ikke gift.
Kjell
Takk. Vet du mer om Laukus navnet.? Kan Alexander være gift med Marit Monsen, født 30.01.1902, bosatt i Rognsund, Alta?
Bente
Bente
Hei.
Har muligens noe mere på Laukus slekta, som jeg forøvrig ikke selv tilhører. Skal se om jeg finner dette. Tror jeg har dette på en bærbar pc. Aleksander tror jeg ganske bestemt jeg ikke har noen flere opplysninger på. Mikal Mikkelsen Laukus ble forøvrig beskrevet som Bakfjordkongen, men det visste du sikkert.
Kommer tilbake hvis jeg finner noen relevante opplysninger.
Kjell
Har muligens noe mere på Laukus slekta, som jeg forøvrig ikke selv tilhører. Skal se om jeg finner dette. Tror jeg har dette på en bærbar pc. Aleksander tror jeg ganske bestemt jeg ikke har noen flere opplysninger på. Mikal Mikkelsen Laukus ble forøvrig beskrevet som Bakfjordkongen, men det visste du sikkert.
Kommer tilbake hvis jeg finner noen relevante opplysninger.
Kjell

Det jeg hadde på denne slekta har jeg nå funnet frem, og gjør oppmerksom på at det vesentligste av opplysninger har jeg fått fra andre. Det er riktig som Gullbjørg skriver, Aleksander ble gift med Marit Elise Johansen/Monsen i 1927 på Rolvsøy (Måsøy kommune). Hun var født 30.01.1903 i Kvalfjord (Alta), hun døde 13.04.1992. Aleksander døde 12.06.1945. Noe mere på disse to har jeg ikke.
Mikal Mikkelsen Laukus var født 1857 og døde 1938. Han var gift med Berit (Pirjeta) Johannesdatter i 1887. Berit var født 08.02.1864 i Russelv, og hun døde i 1926. Hennes foreldre var Johannes mathisen og Karen Israelsen. Foreldre til Mikal Mikkelsen Laukus var Mikkel Olsen Laukus-f:14.11.1822 i Repparfjord, og Eva Lisa Johannesdatter Isomettsa-f: 1821 i Aapakoki-Finland. Foreldre til Mikkel Olsen Laukus var Ole Olsen Laukus-f:11.09.1787-Kittila,Finland, og Eva Isaksen-f: 1789 i Måsøy. De giftet seg 01.10.1815 i Kvalsund. Ole døde 01.03.1834 og Eva døde 06.07.1854.
Kjell
Mikal Mikkelsen Laukus var født 1857 og døde 1938. Han var gift med Berit (Pirjeta) Johannesdatter i 1887. Berit var født 08.02.1864 i Russelv, og hun døde i 1926. Hennes foreldre var Johannes mathisen og Karen Israelsen. Foreldre til Mikal Mikkelsen Laukus var Mikkel Olsen Laukus-f:14.11.1822 i Repparfjord, og Eva Lisa Johannesdatter Isomettsa-f: 1821 i Aapakoki-Finland. Foreldre til Mikkel Olsen Laukus var Ole Olsen Laukus-f:11.09.1787-Kittila,Finland, og Eva Isaksen-f: 1789 i Måsøy. De giftet seg 01.10.1815 i Kvalsund. Ole døde 01.03.1834 og Eva døde 06.07.1854.
Kjell
Hadde det ikke vært en ide å starte et eget tema på dette (Laukus).
Det har ikke vært noen innspill som har gitt svar på det spørsmålet som har vært stilt av Odd Ivar Hansen ennå.
Kjell
Det har ikke vært noen innspill som har gitt svar på det spørsmålet som har vært stilt av Odd Ivar Hansen ennå.
Kjell
Beklager, det e vel æ som har rota det til med spørsmål om Laukus-slekt. Har iallefall fått gode svar, tusen takk. Har sendt deg (Kjell Fredly) en mail privat ang. min tilknytning til Ragnhild Mathiasdatter, regner med at du har fått den. Vet ikke mer om henne, hun er heller ikke registrert som utflyttet fra sognet såvidt æ kan se av kirkebok.
mvh
Bente Johanson
mvh
Bente Johanson
Hei Bente!
Har ennå ikke fått mailen, men takker for det! Skal på nattevakt i natt, så jeg får vel se på den i morgen.
Mvh. Kjell
Har ennå ikke fått mailen, men takker for det! Skal på nattevakt i natt, så jeg får vel se på den i morgen.
Mvh. Kjell
Hei Bente!
Har ennå ikke fått mail fra deg!
Mvh. Kjell
Har ennå ikke fått mail fra deg!
Mvh. Kjell
Fremdeles ingen mail fra Bente! Så jeg vet ikke hva som er skjedd!
Mvh. Kjell
Mvh. Kjell
-
- Sted: BODØ
Kjell, kan det være privat melding via forumet du skal ha blitt tilsendt? Du finner det isåfall nesten øverst på siden her, under navnet "Private meldinger".
Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
Hei. Du får få det æ hadde skrevet her: Henrik Jakobsen, født 10.09.1804, og som er oldefar til Mathilde, er min tipptippoldefar; Peder Henriksen, født 17.06.1835 og som er bror til Kirsten, født 04.04.1832, er da min tippoldefar. Så der har du slektsforholdet. Jeg har endel av slekta bakover i tid, men det har du kanskje selv også. Ellers har æ selvfølgelig noe fra Peder Henriksens etterkommere hvis det e interesant.
mailadressa mi er:
[email protected]
mvh
Bente Johanson
mailadressa mi er:
[email protected]
mvh
Bente Johanson
Hei Bente!
Takk for svaret, da vet jeg det. Tenkte at du kanskje var en etterkommer etter Mathias Hagerup Andreassen, da vi holder på med den slekta.
Takk igjen!
Mvh. Kjell
Takk for svaret, da vet jeg det. Tenkte at du kanskje var en etterkommer etter Mathias Hagerup Andreassen, da vi holder på med den slekta.
Takk igjen!
Mvh. Kjell