Etterlysning

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
Ivar Martin Johansen
Sted: HARSTAD

Etterlysning

Legg inn av Ivar Martin Johansen » 12. november 2008 kl. 20.34

Gunnhild Hildegaard Christophersdatter f. ca. 1807.
v/FT 1865 var hun f. i Sævi prestegjeld.
v/FT 1875 var hun f. i Ranem.
Hun ble gift i 1831 i Hadsel i Nordland.
Dersom noen har tips om Gunnhilds opphav, er jeg takknemlig for tilbakemelding.
På forhånd takk
Ivar M. Johansen
Harstad

Anne Berit Hildrum
Sted: OSLO

Re: Etterlysning

Legg inn av Anne Berit Hildrum » 12. november 2008 kl. 23.56

Dette kan muligens være henne:

GUNHILD KRISTOFFERSEN Pedigree
Female
--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 24 APR 1807 Fosnes, Nord Trondelag, Norway
--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: CHRISTOPHER TORSEN Family
Mother: INGEBOR PAULSDR

Dette er fra kirkebokutskriftene på LDS.

Det er en Christopher Torsen 21 år og en Engeborg Paulsdtr 24 år som tjenestefolk på Bangsund i 1801 folkeetellingen.
Jeg så på dåpen hennes og så vidt jeg kan se var hun bare døpt med Gunhild, så da er det kanskje ikke henne. Men dennes foreldre er oppgitt som Christopher Olsen Spillum og Ingeborg Paulsdtr.
Nå er det forøvrig også en Ingeborg Paulsdtr Solem 18 år i 1801 folketellingen. Hun ble gift i 1821 med en annen, men kunne godt også vært mor til ovennevnte Gunhild.
Disse foreldrene hadde forøvrig 3 barn til Kirsten i 1805, Pernille i 1809 og Kristian i 1814.

Paret ble gift 04 NOV 1804 i Fosnes. Ved ekteskapet står det Ungkar Christopher Toresen og pigen Ingeborg Povelsdatter Bangsund. Caut: Anders og Carl Bangsund. Det kan være de to gårdbrukeren på Bangsund i 1801, hvor de førstnevnte Christopher og Ingeborg jobbet hos hver sin.
Ingeborg kan være søster til kona til Carl Bangsund. Kona hans (Sigrid) hadde en søster Ingeborg Paulsdtr f i 1777. Foreldrene til kona til Carl het Paul Michelsen og Gunhild Gjermundsdtr. Så her kunne det vært oppkalling etter mormor.

Anne

Svar

Gå tilbake til «Overhalla»