Rootsmagic er ventet å komme i ny versjon 4.0 i løpet av året. Produsenten skriver at dette vil være den største oppgraderingen i firmaets historie.
Firmaets sjef Bruce Buzbee har derfor lagt ut en blog på adresse blog.rootsmagic.com hvor han med skjermbilder og forklaring presenterer den nye versjonen. Denne siden er absolutt verd en titt. Har ikke fått noe godt innblikk ennå hvor vidt det vil bli bedre støtte for norsk eller andre språk. Med innlegg jeg har på denne bloggen har de ihvertfall kommet med at det vil komme ordlister på flere språk, deriblant norsk. Har prøvd å være noe kravstor på denne bloggen med tanke på norsk og generellt bedre språkstøtte, så det gjenstår å se.
Uansett, ta en titt på denne bloggen. Rootsmagic har sin ordinære webside på adresse www.rootsmagic.com, hvor man ved å registrere seg, kan komme med ønsker for senere versjoner.
Rootsmagic har fått gode karakterer på DisNorge sine tidligere programtester, ja stort sett bortsett fra punkter som har med norsk språk og norske forhold. Jeg håper selvfølgelig at ny versjon 4.0 har gode forbedringer her.
Hilsen
Jon Oddvar Sellereite
Jeg bruker Rootsmagic som slektsprogram.