Hennes oldebarn, Gayle Richins kommer til Haugesund, sannsynligvis 21. august, og hadde veldig lyst til å vite om det fantes levende etterkommere etter Jakob Welumsen og Bertha Kristine Heljesdatter. Jeg har lovt henne at jeg skal kjøre henne rundt slik at hun kan få se noen av gårdene i Skåre, som Kalland, Storstein etc., samt Halleland i Grinde, hvor Jakob kom fra. Jeg har også hatt kontakt med en av etterkommerne, som bor på Storstein i Skåre. Vedkommende ville ikke ha kontakt med Gayle, så det var et blindspor for meg. Jeg har funnet de fleste av forfedrene til Jakob Welumsen og Berta Kristine Heljesdatter. Det er ikke det jeg er på jakt etter nå, det er etterkommere av disse, som er i live, og som kanskje kunne tenke seg å treffe oldebarnet til Martha Serine Jakobsdatter. Hun emigrerte til Amerika, og giftet seg og bodde ved sin død i byen Murdo i county Jones i South Dakota. Har ikke funnet ut når hun emigrerte til Statene, men der borte tok hun fornavnet Sarah, og ble gift Saville. Hun døde den 25. november 1967.
Er det noen som vet om noen gjenlevende slektninger her, ville jeg være takknemlig. Dette er ikke noen slektning av meg, men jeg har lovet vedkommende at jeg skal forsøke å hjelpe henne, og ta henne rundt på en liten kjøretur i Haugalands-distriktet.