Hei
Jeg leter etter foreldrene til Olea Olsdatter f 1770, Setskog, død 1849 Bråten Setskog.
Hun giftet seg med Per Eskildsen f 1771 Vold Setskog, Død 1838
gift 12 mai 1799 Setskog.
De står registrert i Familysearch som Per/Peder og Olea/oleana.
De har sønnen Anders Pedersen f 1816
Jeg har sett etter Olea og Per sin vielse for å se om deres foreldre står oppført, men det er så vanskelig å se hva som står der.
Kan noen gjelpe meg?
Mvh Eva Tangen
Olea(na) Olsdatter f ca 1770
Moderator: MOD_Akershus
Re: Olea(na) Olsdatter f ca 1770
Hei
Da de giftet seg synes jeg det står Ole Olsen Lier ved brudeparets navn. . I bygdeboken Bind 1 for Setskog side 299 står det kun at Peder er født på Voll, og det er Østbyfjerdingen i Høland og den boken har enda ikke kommet ut. Når det gjelder Olea er hun nevnt at hun er født ca 1770. Det er en plass som het Lier u Mo, der bor det en Ole Olsen i 1801 som kanskje er Oleas bror
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... rk=51#ovre
En Olia Olsdatter blir døpt i Høland 07 februar 1768, dtr av Ole Jonsen og Anna Maria Olsdtr. Ole jonsen og Anna Maria bor forøvrig på Lier u Tøyen Søndre i 1801 http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... rk=34#ovre
Dette er Sandumfjerdingen, og den boken har enda ikke kommet ut.
Foreldrene til Peder er nevnt i Bind 5 på side 83 og side 299 "Eskild Jørgensen og Berte Svendsdatter var gårdbrukere på Kopperud Langstrandfjerdingen omkring 1769. De var tidligere på Kvernbak av Bunes Søndre, Langstrandfjerdingen gnr. 107 og kom senere til Vold, gnr. 77." Peder er forøvrig døpt 15 desember 1771 i Høland.
mvh Inger Sofie Olberg:D
Da de giftet seg synes jeg det står Ole Olsen Lier ved brudeparets navn. . I bygdeboken Bind 1 for Setskog side 299 står det kun at Peder er født på Voll, og det er Østbyfjerdingen i Høland og den boken har enda ikke kommet ut. Når det gjelder Olea er hun nevnt at hun er født ca 1770. Det er en plass som het Lier u Mo, der bor det en Ole Olsen i 1801 som kanskje er Oleas bror
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... rk=51#ovre
En Olia Olsdatter blir døpt i Høland 07 februar 1768, dtr av Ole Jonsen og Anna Maria Olsdtr. Ole jonsen og Anna Maria bor forøvrig på Lier u Tøyen Søndre i 1801 http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... rk=34#ovre
Dette er Sandumfjerdingen, og den boken har enda ikke kommet ut.
Foreldrene til Peder er nevnt i Bind 5 på side 83 og side 299 "Eskild Jørgensen og Berte Svendsdatter var gårdbrukere på Kopperud Langstrandfjerdingen omkring 1769. De var tidligere på Kvernbak av Bunes Søndre, Langstrandfjerdingen gnr. 107 og kom senere til Vold, gnr. 77." Peder er forøvrig døpt 15 desember 1771 i Høland.
mvh Inger Sofie Olberg:D
Hei Inger Sofie
Tusen takk for hjelpen.
Hvis du finner noe mere om dem, eller Eskild og Berte eller Ole og Anna Maria sine foreldre tar jeg mot med takk
Mvh Eva Tangen
Tusen takk for hjelpen.
Hvis du finner noe mere om dem, eller Eskild og Berte eller Ole og Anna Maria sine foreldre tar jeg mot med takk

Mvh Eva Tangen
Hei
Når det gjelder Peder Eskildsen så har jeg en del av hans aner i min database. Du kan også låne Bygdebøkene for Setskog Bind 1 (Bekken u Kolstad) Bind 2 Eid og Bind 3 som omhandler Skamo side 241 mv (der kan du lese om Peders aner) du kan følge slekten til Skrepstad Nordre samme bind fra side 323)
Jeg kan oversende deg det jeg har men det må sjekkes hvorvidt det er korrekt. Det er en del stedsnavn, Nes Østre, Sandumfjerdingen, Skattum, Kirkefjerdingen og Berger, Kirkefjerdingen. Disse bøkene er enda ikke utgitt. men stedene er omtalt i de andre bøkene.
Jeg har brukt de til nå 5 utgitte bøkene som kilder.
Ole Johnsen og Anne Marie har jeg dessverre ikke i min database.
mvh Inger Sofie Olberg
Når det gjelder Peder Eskildsen så har jeg en del av hans aner i min database. Du kan også låne Bygdebøkene for Setskog Bind 1 (Bekken u Kolstad) Bind 2 Eid og Bind 3 som omhandler Skamo side 241 mv (der kan du lese om Peders aner) du kan følge slekten til Skrepstad Nordre samme bind fra side 323)
Jeg kan oversende deg det jeg har men det må sjekkes hvorvidt det er korrekt. Det er en del stedsnavn, Nes Østre, Sandumfjerdingen, Skattum, Kirkefjerdingen og Berger, Kirkefjerdingen. Disse bøkene er enda ikke utgitt. men stedene er omtalt i de andre bøkene.
Jeg har brukt de til nå 5 utgitte bøkene som kilder.
Ole Johnsen og Anne Marie har jeg dessverre ikke i min database.
mvh Inger Sofie Olberg

Hei.
Ja det er fint om du vil sende meg det du har.
Takk
Mvh Eva Tangen
Ja det er fint om du vil sende meg det du har.
Takk
Mvh Eva Tangen
Hei Eva
Jeg har sendt deg en privat melding ang. Peder Eskildsen.
mvh inger Sofie Olberg
Jeg har sendt deg en privat melding ang. Peder Eskildsen.
mvh inger Sofie Olberg

Hei Inger Sofie
Du har hvert til veldig stor hjelp
Tusen takk
Mvh Eva Tangen
Du har hvert til veldig stor hjelp
Tusen takk
Mvh Eva Tangen