Ole Mikal Hansen fra et sted "nordpå"

For etterlysninger som ikke kan plasseres i et fylke

Moderator: MOD_ukjent_fylke

Svar
gj06950
Sted: OSLO

Ole Mikal Hansen fra et sted "nordpå"

Legg inn av gj06950 » 23. juni 2008 kl. 13.16

Søker etter en Ole Mikal Hansen fra en slekt som har vært mye ”rundt om kring” de siste 100 år

Dette er alt jeg vet: Han var gift (eller fikk i alle fall barn med) en kvinne som het Lea. Det vet jeg fordi dette er foreldrene til Kaspara Hansen, senere gift med Hartvig Berg Johansen. Kaspara ble født 6.februar 1908 og døde 21. juni 1988. Hun er begravd i Drammen.

Problemet er at slekta bare vet at disse tre var fra ”et eller annet sted nordpå”, og da menes nok noe som ligger nord for Nord-Trøndelag :?

I 1900-tellinga finnes 17 Ole Mikalèr i de tre nordligste fylker, og jeg kan jo ikke bare velge den jeg syns…

Noen som vet noe? Blir kjempeglad og takknemlig!
:lol:

Brukeravatar
Marit Hegsvold Nyhus
Sted: BRUMUNDDAL

Re: Ole Mikal Hansen fra et sted "nordpå"

Legg inn av Marit Hegsvold Nyhus » 23. juni 2008 kl. 14.20

Hei

Har du prøvd å kontakte kirkevergen i Drammen. Mulig de kan hjelpe med fødested på Kaspara.
Ser av DIS gravminneregister at hun er begravet i Bragernes [email protected]

Mvh
Marit

Brukeravatar
Ketil Firing Hanssen
Sted: SANDVIKA
Kontakt:

Legg inn av Ketil Firing Hanssen » 23. juni 2008 kl. 14.43

Du skriver at slekta har vært mye "rundt om kring". Kan du spesifisere det nærmere?

gj06950
Sted: OSLO

Legg inn av gj06950 » 29. juni 2008 kl. 17.20

Kan i grunnen ikke det.... Har bare alltid fått høre det; at denne familien har holdt til flere steder: Oslo, Drammen og "Nordpå". Nå viser det seg at Ole Mikal antagelig het Klausen, og ikke Hansen, men det har ikke hjulpet meg stort :(

Tore Kristiansen
Sted: KRISTIANSUND N

Legg inn av Tore Kristiansen » 29. juni 2008 kl. 19.13

Det er nok lettere å ta utgangspunkt i Kaspara. Hvis hun ble gift, bør du finne vielsen, for i den kirkeboka vil det stå hvor hun var født. Finner du dåpen hennes, er det nok lettere å lete bakover på foreldrene hennes derifra. Eller du vet hvor Kaspara ble konfirmert? Der vil det stå fødested på henne i kirkeboka der også.

Hvis dette er vanskelig, kan du jo gå gjennom alle aktuelle Ole Klausen/Clausen i FT1900 og se om vedkommende får ei datter i 1908. Du kan også sjekke alle som har et fornavn som begynner på Lea og se om hun blir gift eller får ei datter.

Eller du kan vente til folketellinga for 1910 kommer ut på nettet. Det er 100 års sperrefrist på den, så da må du vente i 2 1/2 år.
:) Tore

Svar

Gå tilbake til «Norge - ukjent fylke»