Ladugården i Naglum, Älvsborgs län i Vestergötland

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
dn17030
Sted: SPIKKESTAD

Ladugården i Naglum, Älvsborgs län i Vestergötland

Legg inn av dn17030 » 22. april 2008 kl. 21.49

Hei
Jeg har kommet langt i søking etter min familie fra Naglum, Älvsborgs län i Vestergötland. Familien kom fra Ladugården, og jeg er tilbake til Torbjörn Gustafsson, født november 1793, sønn av Gustav Torbjörnsson, født på samme gård 1. Oktober 1760. Slekten har den samme adressen helt til min oldefar som flyttet til Norge i 1890 og giftet seg her. Det jeg er interessert i er om det finnes noen bøker om gården jeg leter etter, alle andre opplysninger blir jeg også glad for.
Vennlig hilsen
Eva Arntzen

Susann Sannefjäll
Sted: Sverige
Kontakt:

Re: Ladugården i Naglum, Älvsborgs län i Vestergötland

Legg inn av Susann Sannefjäll » 30. april 2008 kl. 23.41

Hej Eva,

Tyvärr vet jag inte om det har kommit ut någon sockenbok/bygdebok för Naglum, men om det har gjort det så kan det ju gården du söker efter vara med där.
Sockenboken kan i så fall innehålla Vassända, Naglum och Väne-Ryr.

Det var inte mycket till hjälp du fick av mig. Tyvärr!
Hälsningar
Susann Sannefjäll

dn17030

Legg inn av dn17030 » 1. mai 2008 kl. 21.00

Hei Susann, takk for svaret. Jeg forstår at dette ikke blir enkelt. Har fått mye hjelp fra en svensk slektforsker nå. Han har en bok som tar for seg gårder rundt området på 1600 tallet , men der står det lite om Ladugården. Han skulle lete videre og i tillegg legge inn en etterlysning. Der Ladugårdsbyn ligger i dag er det et stort kjøpesenter, Överby.
Hilsen Eva Arntzen

Susann Sannefjäll
Sted: Sverige
Kontakt:

Legg inn av Susann Sannefjäll » 1. mai 2008 kl. 21.07

Även om jag är på Överby Köpcenter varje dag så har jag inga kunskaper om området överhuvudtaget.
Jag kom att tänka på att Lantmäteriet i Sverige har något som heter Historiska kartor, kanske kan det finnas något där.

Länk till Historiska Kartor: http://historiskakartor.lantmateriet.se ... earch.html
Hälsningar
Susann Sannefjäll

dn17030

Legg inn av dn17030 » 2. mai 2008 kl. 17.57

Hei Susann
Takk for hjelpen. Jeg har ikke funnet noe så langt, men Historiska kartor var et fint sted å samle historiske opplysninger som kan komme godt med.
Hilsen Eva

Svar

Gå tilbake til «Sverige»