Jeg forsøker å få slått fast når han døde. Mange av kirkebøkene i Bjugn brente, og i de som er tilgjengelig kan jeg ikke finne han registrert død. Jeg har to årstall:
I flg. Bygdeboken v/Leif Wahl døde han i 1861, og 1856, der har jeg ikke sikker kilde, men muligens fra et oppsett over Eide-slekta i Bjugn. Jeg har forsøkt å lete i alle tilgjengelige kb på Fosen, uten hell. Men han kan jo ha forulykket under fisket et annet sted for alt jeg vet. Men da skulle der vel være en innføring i lokal kb.
Er det noen som har dokumentert død på Augustinus? Evt. årsak eller hvor jeg bør lete for å finne rimelig sikker informasjon? Jeg vet ikke hvor riktig denne bygdeboken er. Men interessant er den.

Så er det ang. kona til hans sønn, Jon f. 1856. Hans kone Beret Bengtsdtr. Eide fikk en sønn, Hermann i 1879/1880 før hun giftet seg med Jon. Jeg har registrert han som født 16. jan. 1880.
Finner i kb for Bjugn en som muligens er han, døpt skuddårsdagen 1880. Problemet her er at den Hermand som jeg finner der har far oppgitt som Johan Arent Iversen på Skavdal, - og jeg har muntlig i familien alltid hørt at Hermanns far var Gabriel Johansen på Eide

Har forsøkt å finne Hermanns konfirmasjon eller vielse uten hell. Han giftet seg med Hansine Sivertsdtr. Sandmo, iflg. de data jeg har giftet de seg trolig før 1903, de hadde en sønn, Leif, født 1903, tror jeg. Igjen litt usikker ettersom jeg ikke har funnet dåpen i kb. - enda.

Kan noen henvise til hvor jeg finner hvem som var far til Hermann??
Her er den dåpen jeg fant Klokkerbok, Nes, Bjugn Siste barn på høyre side. Finner under gravminner at der står at han var født på Skavdal, vet ikke om det står på gravsteinen eller er et tillegg av andre, men det står ikke at det er opplysninger fra andre.