Program ide til Kanal 24

Her kan du legge inn henvisninger til innslag i media som er av interesse for slektsforskere. Og dersom du har tillatelse fra rettighetshaver der det kreves kan du gjerne gjengi innslaget.

Moderator: MOD_sett_og_hort_media

Svar
Brukeravatar
Vidar Holum
Sted: KLØFTA
Kontakt:

Program ide til Kanal 24

Legg inn av Vidar Holum » 29. mars 2008 kl. 0.45

Hei
Var en tur i studio i Kanal 24 i dag, litt snakk om slekt og trovedigheten til alle slektskapene til presidentkanidatene i USA som det har stått om i avisene.

Prosjekt tittel: Hvem er du?

Vi kunne i samarbeide med Kanal 24 plukke ut 3-4 personer (kjente ukjente) som vi lager en slektstavle for i løpet av en 3 ukers periode.
Vi ser om vi finner noen spennede opplysninger som vi bygger presentasjonen rundt.

Med personen i studio og et par medgranskere kunne dette presenteres i et 45 minutters program på kveldstid.

Rune Dahl hadde en familie myte at han var i slekt med Elton John feks.

Hva synes dere har det noe for seg, konseptet kan ligne på BBC men dette for radio.

Vi må ha med et par ute innslag fra Riksarkivet eller Byarkivet feks.

Vi går motsatt vei av Tore på sporet, skreller vekk side innslagene, tar for oss kun en person pr . program, hvor vi forsøker å avdekke mest mulig av personenes historie.

Hva synes dere har det noe for seg, eller skal jeg heller spørre NSF eller lage et samarbeidsprosjekt hvis det ikke passer for DIS?
Hilsen
VidarH via Slektsforum DIS Norge.

Midt i problemet befinner muligheten seg.
Besøk http://www.holum.net eller (http://www.kroa.net er dessverre lagt ned)

dn22162
Sted: AULI

Re: Program ide til Kanal 24

Legg inn av dn22162 » 29. mars 2008 kl. 15.33

Hei.

Dette høres jo veldig spennende ut. Er nok mange som har en spennende forhistorie som de selv ikke vet om.

Og man kunne jo også ta for seg kjente personer fra fortiden og finne ut hvem som evt siste ledd i slekten i nåtid.

Men et veldig spennende prosjekt du har i tankene.

Brukeravatar
dn18569
Sted: KNAPPER

Legg inn av dn18569 » 29. mars 2008 kl. 16.12

Flott ide, Vidar! Og kanskje en måte for flere der ute til å oppdage en artig hobby!
Hørte deg forresten på radio i går :)

dn17819
Sted: FETSUND

Legg inn av dn17819 » 16. august 2009 kl. 0.36

Hei Vidar!

Nesten samme ide har faktisk jeg hatt en god stund nå.Jeg har slektsprogram på radio en gang hver uke,og du verden så mye respons jeg har fått når det gjelder slektsgranskning :) Selv har jeg hatt slektsgranskning som hobby i snart 30 år.Jeg har studio hjemme og sender både opptak og direkte.Begynte med en famiebok i 91/92 som fikk tittelen hekta på slekta,og samme tittel bruker jeg også på programmet.
Mvh Unni Høgberg Johanen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Sett og hørt i media»