Nå står jeg bom fast så jeg håper noen kan hjelpe meg med følgende. Jeg prøver og finne vielsen til Borghild Fredriksen født 1895 Skedsmo og Georg Pedersen født?? Grorud?? De bodde på Fjellhammer i Lørenskog etter at de giftet seg,men i og med at Borghild kom fra Lillestrøm har jeg en liten mistanke om at de kansje kan ha giftet seg der.
Hilsen Unni Høgberg Johansen.
Borghild Fredriksen født 1895 Viet i Skedsmo???
Moderator: MOD_Akershus
Re: Viet i Skedsmo???
Hei.
Har noe familie som kommer fra Lillestrøm område. Disse er født i samme periode som du leter etter. Begge disse har giftet seg ved Tinghuset. Altså borgelig vielse. Mulig du må sjekke ut dette på riksarkivet. Fant mine der. Mvh Jan Harald
Har noe familie som kommer fra Lillestrøm område. Disse er født i samme periode som du leter etter. Begge disse har giftet seg ved Tinghuset. Altså borgelig vielse. Mulig du må sjekke ut dette på riksarkivet. Fant mine der. Mvh Jan Harald
Hei.
Og takk for svar.Ja jeg får prøve på det
Mvh Unni Høgberg Johansen
Og takk for svar.Ja jeg får prøve på det
Mvh Unni Høgberg Johansen
- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
Hei Unni
Finner ikke noe giftemål i kirkebøkene for Skedsmo 1915-1925.
Men finner to stk Georg Pedersen i Aker (Oslo)
I FamilySearch
Georg Anders <PEDERSEN>
Sex: M
Event(s):
Birth: 07 Feb 1894 Place: <Oslo, Akershus, Norway>
Christening: 03 Jun 1894 Place: Oslo, Akershus, Norway
Parents:
Father: Peder PEDERSEN
Mother: Kathrine Mathilde DANIELSEN
Source Information:
Batch Number: C426261
Source Dates: 1878 - 1903
Film or Fiche Number: 255738
Collection Details: Aker, Vestre Aker; Den Norske Kirke
og i folketellingen 1900
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 22905#ovre
Kanske en av disse er Borghilds ektemann.
LeifB
Finner ikke noe giftemål i kirkebøkene for Skedsmo 1915-1925.
Men finner to stk Georg Pedersen i Aker (Oslo)
I FamilySearch
Georg Anders <PEDERSEN>
Sex: M
Event(s):
Birth: 07 Feb 1894 Place: <Oslo, Akershus, Norway>
Christening: 03 Jun 1894 Place: Oslo, Akershus, Norway
Parents:
Father: Peder PEDERSEN
Mother: Kathrine Mathilde DANIELSEN
Source Information:
Batch Number: C426261
Source Dates: 1878 - 1903
Film or Fiche Number: 255738
Collection Details: Aker, Vestre Aker; Den Norske Kirke
og i folketellingen 1900
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 22905#ovre
Kanske en av disse er Borghilds ektemann.
LeifB
- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
Jeg glemte en ting Unni
Årene under og ett er først verdenskrig var foandringenes tid.
Mange byttet etternavn -sen navn til gårdsnavn o.l.
Det var også en stor innflytting til Oslo-industrien og mange ble gift i Oslo.
Hvis du vet hvilket yrke Borghild hadde foreslår jeg at du leter etter vielsen i Oslo i en kirke i nærheten av den bedriften hun eventuelt var ansatt eller der hun bodde.
(Min slektning kom fra Nes men jobbet som fyrstikkarbeider og ble gift i Østre Aker.)
God jakt.
LeifB
Årene under og ett er først verdenskrig var foandringenes tid.
Mange byttet etternavn -sen navn til gårdsnavn o.l.
Det var også en stor innflytting til Oslo-industrien og mange ble gift i Oslo.
Hvis du vet hvilket yrke Borghild hadde foreslår jeg at du leter etter vielsen i Oslo i en kirke i nærheten av den bedriften hun eventuelt var ansatt eller der hun bodde.
(Min slektning kom fra Nes men jobbet som fyrstikkarbeider og ble gift i Østre Aker.)
God jakt.
LeifB
Hei Leif Bjørn.
Og takk for svar:-)
Angående Georg Pedersen: Magnhild Birgitte Pedersen født 14-09-1892 Grorud datter av Gulbrand Pedersen født 1861 Nes Romerike og Elise Hansen født 1867 Kråkstad Ski.
Gutta(min mann og hans bror) sier at Georg var Onkel til deres far,og at han var bror til Magnhild.
Neimen ikke lett og finne ut noe her tror jeg.
Har jeg forresten vært i kontakt med deg før?
Hilsen Unni
Og takk for svar:-)
Angående Georg Pedersen: Magnhild Birgitte Pedersen født 14-09-1892 Grorud datter av Gulbrand Pedersen født 1861 Nes Romerike og Elise Hansen født 1867 Kråkstad Ski.
Gutta(min mann og hans bror) sier at Georg var Onkel til deres far,og at han var bror til Magnhild.
Neimen ikke lett og finne ut noe her tror jeg.
Har jeg forresten vært i kontakt med deg før?
Hilsen Unni
-
- Sted: ÅMOT
Hei Unni,
Gulbrand Pedersen og familie i bosatt Udsigten i Ø.Aker 1900
Magnhild er med, men ser ingen Georg. Jeg sjekket opp om Robert født i 1900 kunne ha flere navn; han het Robert Leonard. Foreldrene ble gift i Ø.Aker 1889. Feil familie mhp Georg ?
Gulbrand Pedersen og familie i bosatt Udsigten i Ø.Aker 1900
Magnhild er med, men ser ingen Georg. Jeg sjekket opp om Robert født i 1900 kunne ha flere navn; han het Robert Leonard. Foreldrene ble gift i Ø.Aker 1889. Feil familie mhp Georg ?
Hei på deg Kjell.
Jeg har det meste av familien skjønner du foreldrene og søsken til Magnhild,og det er derfor jeg ikke kan skjønne at Georg kan være hennes bror? Georg og Borghild bodde i Marcus thranes vei i Lørenskog,vi var innom der iblant men jeg spurte jo aldri vet du om slekt å sånt:-(
Borghild Fredriksen kom som sagt fra Lillestrøm,familien ble også kalt for Modig! Hvorfor vet jeg ikke. I og med at Georg og Borghild bodde i Lørenskog så regner jeg med at de begge er begravet der.Hadde kansje vært en ide og tatt seg en tur på kirkegården der og sjekket.
Hilsen Unni
Jeg har det meste av familien skjønner du foreldrene og søsken til Magnhild,og det er derfor jeg ikke kan skjønne at Georg kan være hennes bror? Georg og Borghild bodde i Marcus thranes vei i Lørenskog,vi var innom der iblant men jeg spurte jo aldri vet du om slekt å sånt:-(
Borghild Fredriksen kom som sagt fra Lillestrøm,familien ble også kalt for Modig! Hvorfor vet jeg ikke. I og med at Georg og Borghild bodde i Lørenskog så regner jeg med at de begge er begravet der.Hadde kansje vært en ide og tatt seg en tur på kirkegården der og sjekket.
Hilsen Unni