Den eneste sikre opplysningen jeg har om henne er at hun ble mor til Olga den 15.desember 1883 på Hamar. Anna er der oppgitt til å være født i 1866 på Hamar.
Olga er født utenfor ekteskap, og faren oppgis av Anna til å være Ferdinand Alfred Thoresen, født 1863 i Kristiania. Det oppgis å være begges første Leiermål.
Andre opplysninger er at faddere til Olga er Tømmermann Hans Olsen og kone, pike Olava Nordahl (dreier Solberg) og arbeider Ole Lund (Lakkererens ??? far).
Jeg har lett etter Anna Marthinsen født 1866 på Hamar, men finner ingen som stemmer. Jeg har funnet to Anna Marthinsen født på Nes i 1866.
Den ene Anna er født den 09.01.1866(uekte) med mor Oline Olsdatter Mæhlumseie og far, Martin Nilsen, tjener Ballishoel.
Den andre Anna er født 10.09.1866 (uekte) med mor Anne Hansdatter Sterudeie og Martin Nilsen, Ballishoel. denne Anna er tvilling med Hans Nicolay.
Er en av disse den anna jeg leter etter, og er i så fall Martin Nilsen Fra Ballishoel en og samme mann og ergo far til begge Anna ?
Er det noen som kjenner til enten Anna eller hennes familie, evt noen av fadderene ?
Jeg har funnet en Anna Marthinsen i 1885 tellingen på Hamar, hvor hun er uift og arbeider som tjenestepike. Er dette samme "min" Anna ?
Alle opplysninger mottas med takk

Hilsen Liv Christin