Anders Andersen Berg f 1785 i Falun, Kopparbergs Län
Moderator: MOD_Emigranter
Anders Andersen Berg f 1785 i Falun, Kopparbergs Län
Min tipp tipp olderfar kom fra Kopparberget, Falun. Navn: Anders Andersen Berg f. 1785. Giftet seg i Eid Kirke (Grytten Presteg. Möre og Romsdal) 1816.
Söker hans aner i Sverige
Söker hans aner i Sverige
-
- Sted: Sverige
- Kontakt:
Re: Anders Andersen Berg f 1785 i Falun, Kopparbergs Län
Hej,
Jag har letat i Falu Kristine Kyrkoarkiv men inte hittat något Anders som är född där 1785, däremot finns det väldigt många Andreas som är födda.
Vi borde nog även kolla födelseboken i Stora Kopparberg men det abonnemang jag har täcker inte det årtal som det gäller.
Du har inte mer upplysningar om han? Stod det i inflyttningsboken varifrån han kom?
Jag har letat i Falu Kristine Kyrkoarkiv men inte hittat något Anders som är född där 1785, däremot finns det väldigt många Andreas som är födda.
Vi borde nog även kolla födelseboken i Stora Kopparberg men det abonnemang jag har täcker inte det årtal som det gäller.
Du har inte mer upplysningar om han? Stod det i inflyttningsboken varifrån han kom?
Hälsningar
Susann Sannefjäll
Susann Sannefjäll
Hei Susann !
Har ikke så mye om han. I kirkeboken for Eid kirke står det bare at han kom frå Sverige. Han skulle være steinarbeider og være halt. Dei flyttet fra Eid til Aukra ca 1822. Han døde 1852. Kan han ha tatt navnet Berg senere ? Har søk på FAMILY SEARCH ; En Anders Anderson B:24 Des.1787 Grytnas Kopparberg . Kan det være han ? Faren Anders Jansson døde 1808 Har ikke så mye mer om han.
Takk for hjelpen til nå.
Inge
Har ikke så mye om han. I kirkeboken for Eid kirke står det bare at han kom frå Sverige. Han skulle være steinarbeider og være halt. Dei flyttet fra Eid til Aukra ca 1822. Han døde 1852. Kan han ha tatt navnet Berg senere ? Har søk på FAMILY SEARCH ; En Anders Anderson B:24 Des.1787 Grytnas Kopparberg . Kan det være han ? Faren Anders Jansson døde 1808 Har ikke så mye mer om han.
Takk for hjelpen til nå.
Inge
Vet du med sikkerhet at faren het Anders Jansson? I såfall letter det søket.
Hei igjen!
Jeg er ikke sikker på dette, men dette kom fram når jeg etter søket som jeg viste til.
Så dette om at han har et annet etternavn.? Anders Anderson er 2 år yngre en som er opplyst tidligere.
Finn du noen Anderson/Andersen som har flyttet til Norge ?
Tiden for flytting kan være 1800 - 1816
Inge
Jeg er ikke sikker på dette, men dette kom fram når jeg etter søket som jeg viste til.
Så dette om at han har et annet etternavn.? Anders Anderson er 2 år yngre en som er opplyst tidligere.
Finn du noen Anderson/Andersen som har flyttet til Norge ?
Tiden for flytting kan være 1800 - 1816
Inge
At faren heter Jansson og sønnen Andersson er riktig etter dagjeldende regler. Barna fikk navn etter farens fornavn + son(sønn) eller dotter(datter.) Fant flere Anders i Stora Kopparberg, men med så lite å gå på er det vanskelig å si hva som er riktig. Har du navn på barna? De pleide å bli oppkalt etter besteforeldre, oldeforeldre tanter og onkler etc.
Hei !
Barna s navn : Anders, Peder, Erik,Siri, Marith.
Peder og Sigri er navn på morens foreldre.
Takk igjen
Inge
Barna s navn : Anders, Peder, Erik,Siri, Marith.
Peder og Sigri er navn på morens foreldre.
Takk igjen
Inge
Nye opplysninger:
Fødd ca 1785 i Svanvig ( Berg Gård ) Sønn av Anders Andersen Svanvig Kopparberget
Kan dette vere en ledertråd for å spore opp hans slekninger ??
Vil dere hjelpe meg ??
Jeg takker på forskudd.
Inge
Fødd ca 1785 i Svanvig ( Berg Gård ) Sønn av Anders Andersen Svanvig Kopparberget
Kan dette vere en ledertråd for å spore opp hans slekninger ??
Vil dere hjelpe meg ??
Jeg takker på forskudd.
Inge
Hei !
Berg gård finst den i dette sammenhenget ?
Farens navn kan vere : Anders Andersen/son , Svanvig Kopparberget. Avik på f. år 1-2 år ?
Inge
Berg gård finst den i dette sammenhenget ?
Farens navn kan vere : Anders Andersen/son , Svanvig Kopparberget. Avik på f. år 1-2 år ?
Inge