Søker opplysninger om slekten Peder Nicolysen kommer fra. Etter som jeg har forstått ble han født på Andøya, og flyttet til Bergen sammen med brødre? før 1900 tallet.
I Bergen bosatte han seg i Sandviken, og var 2 maskinist og metodist. Han ble gift i Bergen, og fikk blant andre en sønn som het Petro Nicolaysen.
Er det noen som kan hjelpe?
Peder Nicolaysen, født 1860
Moderator: MOD_Nordland
Re: Peder Nicolaysen, født 1860
Kan dette være familien du leter etter: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ft ... 042&lnr=00 Mvh John
Hei
Jeg er ikke sikker på om det er denne familien du sendte som link. Sender med et utdrag fra folketellingen i Bergen år 1900. Peder, Petro er kjente navn for familien som lever i Bergen nå, selv om de selvfølgelig er døde for lenge siden.
Førenamn Etternamn Kjønn Busett Mellombels bustad Fam. stilling Sivilstand Yrke Fødd år Fødestad Nasjonalitet Trussamf.
6326 Nicoline Nicolaysen k b Tj ug Tjenestepige 1860 Askevold NB n s
27096 Klaus Nicolaysen m f ukjendt søn %Sjømand% ug Fyrbøder 1875 Tromsø n s
27097 Arthur Nicolaysen m b søn ug Malerdreng 1881 Bergen n s
36542 Peder Nicolaysen m f Tuborg Danmark Hf g 2den Maskinist 1860 Vesteraalen Norland n Mitodist
36543 Marie Nicolaysen k b Hm g Hustru 1875 Indredale Sønfjord NB n s
36544 Petro Johan Nicolaysen m b S ug Søn 23011899 n s
38377 Nicolay M. Nicolaysen m f Cuba Hf g 1ste Maskinist S/S "Parran" 1865 t n s
38378 Elisa B. Nicolaysen k b Hm g Hm 1867 t n s
38379 Erna Nicolaysen k b D ug D 1891 t n s
38380 Robert Nicolaysen m b S ug S 1896 t n s
mvh Jorunn
Jeg er ikke sikker på om det er denne familien du sendte som link. Sender med et utdrag fra folketellingen i Bergen år 1900. Peder, Petro er kjente navn for familien som lever i Bergen nå, selv om de selvfølgelig er døde for lenge siden.
Førenamn Etternamn Kjønn Busett Mellombels bustad Fam. stilling Sivilstand Yrke Fødd år Fødestad Nasjonalitet Trussamf.
6326 Nicoline Nicolaysen k b Tj ug Tjenestepige 1860 Askevold NB n s
27096 Klaus Nicolaysen m f ukjendt søn %Sjømand% ug Fyrbøder 1875 Tromsø n s
27097 Arthur Nicolaysen m b søn ug Malerdreng 1881 Bergen n s
36542 Peder Nicolaysen m f Tuborg Danmark Hf g 2den Maskinist 1860 Vesteraalen Norland n Mitodist
36543 Marie Nicolaysen k b Hm g Hustru 1875 Indredale Sønfjord NB n s
36544 Petro Johan Nicolaysen m b S ug Søn 23011899 n s
38377 Nicolay M. Nicolaysen m f Cuba Hf g 1ste Maskinist S/S "Parran" 1865 t n s
38378 Elisa B. Nicolaysen k b Hm g Hm 1867 t n s
38379 Erna Nicolaysen k b D ug D 1891 t n s
38380 Robert Nicolaysen m b S ug S 1896 t n s
mvh Jorunn
Tusen takk for hjelpen. Det var denne familien du sendte som link. Nå har jeg nøstet videre og funnet forbindelser til Kolveried bl. annet. Der kom mor til Peder Nicolaisen fra. Dette er spennende...
Vennlig hilsen Jorunn Hauan
Vennlig hilsen Jorunn Hauan
Hei!
Hyggelig at det var rett familie. Når det gjelder far er hans fulle navn Nicolaj Christian Henrich Jacobsen f. 20.05.1836 i Sømna. Foreldre: Jacob Hansen og Jense Nicolajsdtr..
Mvh John
Hyggelig at det var rett familie. Når det gjelder far er hans fulle navn Nicolaj Christian Henrich Jacobsen f. 20.05.1836 i Sømna. Foreldre: Jacob Hansen og Jense Nicolajsdtr..
Mvh John
Hei igjen
Ja, nå har det dukket opp mye interessant. Jeg har også kommet til far fra Sømna. Gjenstår å finne noe derfra. En annen ting er at en gammel tante i familien snakker om at Helmer Julius Hanssen, polfarer fra Bjørnskinn født 1870 var fra denne slekten? Dette har jeg ikke funnet ut av enda.
Mvh Jorunn Hauan
Ja, nå har det dukket opp mye interessant. Jeg har også kommet til far fra Sømna. Gjenstår å finne noe derfra. En annen ting er at en gammel tante i familien snakker om at Helmer Julius Hanssen, polfarer fra Bjørnskinn født 1870 var fra denne slekten? Dette har jeg ikke funnet ut av enda.
Mvh Jorunn Hauan
Hei hei!
Når det gjelder Helmer Hanssen kan jeg sende deg en oversikt over hans nærmeste forfedre. trenger i tilfelle din e-post adresse. Mvh John
Når det gjelder Helmer Hanssen kan jeg sende deg en oversikt over hans nærmeste forfedre. trenger i tilfelle din e-post adresse. Mvh John
hei
Det blir spennende å se om det er noe i dette utsagnet fra tanten.
Min e-post er: [email protected]
mvh Jorunn
Det blir spennende å se om det er noe i dette utsagnet fra tanten.
Min e-post er: [email protected]
mvh Jorunn