Sundberg!
Moderator: MOD_Hedmark
-
- Sted: SANDEFJORD
Re: Sundberg!
Hei Unni! Har du noe år når dette Sundberg navnet skal ha noe med Eidskog? Mvh. Finn Sollien.
Hei.
Har du noe fornavn på sundberg? Jeg har Sundberg slekt, men det var fra Skillingmark i Sverige (ikke langt fra Eidskog)
Mvh
Morten
Har du noe fornavn på sundberg? Jeg har Sundberg slekt, men det var fra Skillingmark i Sverige (ikke langt fra Eidskog)

Mvh
Morten
Hei Finn.
Det eneste jeg vet er at det skal ha vært mellom 1875 og 1900 tror personen jobbet på en av gårdene i Eidskog. Hjelper en bekjent av meg skjønner du som er på leting etter sin Sundberg slekt Navnet på personen husker jeg ikke men jeg vet at det var en mann
Jeg fant denne personen i en av kirkebøkene der men husker heller ikke hvilken kirkebok det var. Jeg skal prøve og tråle meg gjennom kirkebøkene så får jeg se om jeg kan være heldig og finne ham igjen
Hilsen Unni
Det eneste jeg vet er at det skal ha vært mellom 1875 og 1900 tror personen jobbet på en av gårdene i Eidskog. Hjelper en bekjent av meg skjønner du som er på leting etter sin Sundberg slekt Navnet på personen husker jeg ikke men jeg vet at det var en mann

Hilsen Unni
Hei Morten.
Du ser svaret som jeg ga her til Finn Sollien.Jeg kommer tilbake til deg om jeg finner den personen jeg leter etter
Hilsen Unni
Du ser svaret som jeg ga her til Finn Sollien.Jeg kommer tilbake til deg om jeg finner den personen jeg leter etter
Hilsen Unni
Hei.
Min oldefar tok etternavnet Sundberg (muligens etter Sundshagen i Skillingmark??) her i Norge. Han var født i 1881 i Hångstad, Skillingmark, og het egentlig Karl Simon Emilsson. Han bodde i Oslo under ft i 1900.
Mvh
Morten
Min oldefar tok etternavnet Sundberg (muligens etter Sundshagen i Skillingmark??) her i Norge. Han var født i 1881 i Hångstad, Skillingmark, og het egentlig Karl Simon Emilsson. Han bodde i Oslo under ft i 1900.
Mvh
Morten
-
- Sted: SANDEFJORD
Hei Unni! Har også funnet Sunnberg i Gunnarskog, dette etter tips fra min kontakt i Sverige som arbeider med Skillingmark slekter. Har også søkt i kirkebokbasen min for Eidskog kirke uten å finne noe. Vestmarka har jeg ikke i base, der må en søke manuelt. Mvh. Finn.
Hei på deg Finn.
Og takk for svaret.De Sundberg folkene det er snakk om her slo seg etterhvert ned i Trondheim.Der har min venninne fått hele slekta på plass.Jeg skal videreformidle svaret om Gunnarskog
Hilsen Unni
Og takk for svaret.De Sundberg folkene det er snakk om her slo seg etterhvert ned i Trondheim.Der har min venninne fått hele slekta på plass.Jeg skal videreformidle svaret om Gunnarskog
Hilsen Unni
Det er 45 Sundberg som invandret til Norge,mange til Trondhjem. Ingen med Gunnarskog som utreise sted. Disse er i Throndhjem 1900
Gustafsson Sundberg, Josef Frithiof Thorv
Son (ogift man)
f. 15/5 1868 i Norge
Utvandrad 7/1 1882
från Särsta 1:a Rote, Torsåker, Gävleborgs län (Gästrikland)
till Trondheim, Sör-Tröndelag fylke, Norge
Källa: Husförhörslängd, s. 142
Emibas emigrationsakt: Torsåker X 1882 004
Gustafsson Sundberg, Edvard Walfrid
Son (ogift man)
f. 5/10 1872 i Sölvesborg, Blekinge län (Blekinge)
Utvandrad 7/1 1882
Sundberg, Gustaf
Dagakarl (gift man)
f. 18/2 1846 i Husby
Utvandrad 7/1 1882
Hvis du finner et navn eller en dato hadde det hjulpet.
Mvh Hanne
Gustafsson Sundberg, Josef Frithiof Thorv
Son (ogift man)
f. 15/5 1868 i Norge
Utvandrad 7/1 1882
Källa: Husförhörslängd, s. 142
Emibas emigrationsakt: Torsåker X 1882 004
Gustafsson Sundberg, Edvard Walfrid
Son (ogift man)
f. 5/10 1872 i Sölvesborg, Blekinge län (Blekinge)
Utvandrad 7/1 1882
Sundberg, Gustaf
Dagakarl (gift man)
f. 18/2 1846 i Husby
Utvandrad 7/1 1882
Hvis du finner et navn eller en dato hadde det hjulpet.
Mvh Hanne

Hei og takk for svar. De du nevner er min venninnes slekt.
Hilsen Unni
Hilsen Unni