I morgen torsdag ca Kl. 0751 er de skanna kirkebøkene tema på Frokost-TV (NRK1) med intervju av Riksarkivar Ivar Fonnes og DIS-Norges leder Torill Johnsen.
Dette skriver NRK om innslaget:
Kl. 0751:
Arbeidet med å digitalisere alle avleverte kirkebøker i Norge frem til 1930 er nå sluttført og tilgjengelig på nettet. I går ble serveren sprengt, så dette er populært, forteller riksarkivar Ivar Fonnes og Torill Johnsen, leder for DIS-Norge.
---
Med vennlig hilsen
Liv Ofsdal
DIS-Norges kontor
Skanna kirkebøker på Frokost-TV i morgen 4. januar 2008
Moderator: MOD_sett_og_hort_media
- Liv Ofsdal
- Sted: HOLMESTRAND
- Kontakt:
Re: Skanna kirkebøker på Frokost-TV i morgen 4. januar 2008
Det var gode nyheter...
Endelig i mål
Jeg fikk dessverre ikke med meg intervjuet, men gratulerer alle involverte med godt utført dugnadsarbeide.
Det viser jo at det gleder veldig mange når serveren blir sprengt. Kjempeflott !!!
Endelig i mål

Jeg fikk dessverre ikke med meg intervjuet, men gratulerer alle involverte med godt utført dugnadsarbeide.
Det viser jo at det gleder veldig mange når serveren blir sprengt. Kjempeflott !!!
mvh Anne-Lise Skillinghaug
NRK har et fint arkiv med opptak: www1.nrk.no/nett-tv/indeks/117947
Har hørt om disse skanna kirkebøkene frem til 1930 som skal ligge ute. Mulig jeg er litt treg til å oppfatte ting, men jeg finner ingen endringer i forhold til tidligere. Har vel knapt sett noen kirkebøker så langt frem i tid som til 1930 heller.
Hei Svein Inge.
Da tror jeg du må ta deg en runde på Skannede kirkebøker..............
Eks. - Østre Bærum Akershus - Lysningsprotokoller helt frem til 1952
Da tror jeg du må ta deg en runde på Skannede kirkebøker..............

Eks. - Østre Bærum Akershus - Lysningsprotokoller helt frem til 1952

Lillian Kristiansen
Jeg har sett at det enkelte steder finnes lysning, men de stedene jeg er på, som Loppa, er ikke noe endret. 1909 er det nærmeste. Lysning er vel bare vielse og ikke fødsel og død antar jeg. 

- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
De kirkebøkene som ligger på Digitalarkivet er de som er avlevert fra kirkene.
dersom du savner noe, kan du f.eks. kontakte kirkekontoret i den menigheten som er aktuell, og høre om boken finnes der.
Alle kirkebøker som er levert inn til arkivverket er/vil bli mikrofilmet/skannet.
dersom du savner noe, kan du f.eks. kontakte kirkekontoret i den menigheten som er aktuell, og høre om boken finnes der.
Alle kirkebøker som er levert inn til arkivverket er/vil bli mikrofilmet/skannet.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning