Gratis slektsprogram

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
May-Britt Ryeng
Sted: BODØ

Gratis slektsprogram

Legg inn av May-Britt Ryeng » 28. desember 2007 kl. 16.50

Noen som vet av et gratis slektsprogram? Jeg har til nå brukt family tree builder men plages veldig med det nå. Siden min på nettet blir ikke oppdatert når jeg oppdaterer den, samt at jeg ikke får ut enkelte rapporter o.s.v. Får også feilmeldinger ved oppstart.

Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

Re: Gratis slektsprogram

Legg inn av 55901 » 28. desember 2007 kl. 17.29

Helt gratis? Det finnes noen ganske få, men det er ingen av disse som gjør samme jobben som Family Tree Builder. Begge jeg har nevnt nedenfor lager meget gode web-sider av forskjellige typer, men kan ikke editeres på nettet.

Legacy Familytree er helt gratis i standardversjonen. Er på flere språk, bokmål og nynorsk deriblandt. Kan hentes her.

Family Tree Legends er også helt gratis, men kun på engelsk. Kan lastes ned her.
Sist redigert av 55901 den 28. desember 2007 kl. 17.53, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

May-Britt Ryeng

Legg inn av May-Britt Ryeng » 28. desember 2007 kl. 17.46

I utgangspunktet helt gratis ja. Ser ikke bort fra at jeg kjøper noe etterhvert. Men det må da være kun en engangssum. Var inne å så på Embla Familie og slekt, men det var jo svindyrt for å si det mildt.

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 28. desember 2007 kl. 17.48

Et program koster i dag så lite at det lille "honoraret" er produsenten av et program verd. Selv om mange driver ren venledighet, tror jeg nok de fleste sette pris på den lille påskjønnelsen og aksepten det ligger i at man betaler litt for programmet.

Dette vil også inspirrere produsenten til å fortsette og dermed rydde unna feil og mangler :roll:

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 28. desember 2007 kl. 17.58

Siden du kun ville ha engangsbetaling så kan jeg vise til http://www.bkwin.info/ som pr. dagas dato kun ha hatt engangsbetaling ved registrering og ikke noe tillegg for hverken oppdateringer, oppgraderinger eller årsavgifter. :D
Sist redigert av Otto Jørgensen den 30. desember 2007 kl. 22.09, redigert 1 gang totalt.

May-Britt Ryeng

Legg inn av May-Britt Ryeng » 28. desember 2007 kl. 18.01

Det er jeg også helt enig i. Men å betale 900 kroner for ett program for så å må betale 200 kroner året for å få oppgraderingene til programmet er etter min mening helt vilt. Jeg likte det jeg så da jeg var inne å så på Embla, men det kunne ikke falle meg inn å betale så mye for ett dataprogram.

Jeg kan gå med på å betale 3-400 kroner for en programvare, men da forventer jeg at det er ett engangsbeløp.

Brukeravatar
Lars Harald Alstadsæter
Sted: KODAL
Kontakt:

Legg inn av Lars Harald Alstadsæter » 28. desember 2007 kl. 18.28

May-Britt.

Glem det med gratis slektsdataprogram. Tenk kvalitet og eget behov. Ulike program har ulike kvaliteter. Om du må betale noen hundre kroner mer for å få akkurat det programmet du trenger, så er det verd pengene.

Her er noen eksempler:
  • Disgener det mest komplette programmet for fleksible og gode utskrifter.
  • TMGhar størst grad av fleksibilitet og muligheter når det gjelder dataregistrering.
  • Legacyhar haugevis av nyttige tilleggsfunksjoner.
  • Emblaer norsk.
  • Brother's Keeperhar mange brukere og er billig.
  • PAFer gratis.
Hva er viktig for deg?

Personlig bruker jeg TMG til registrering av data, Disgen, Legacy og PAF Companion til utskrift, og PhpGedViewtil publisering på internett.

Jeg har betalt noen hundre kroner for disse programmene, men så er jeg godt fornøyd med dem også. De gjør det jeg forventer. Og fordelt på mange år med hobbien min blir det få kroner hver dag.

Og som Otto Jørgensen skriver: De som utvikler programmene trenger et håndslag. Og da er kanskje ca 900 kr for et norsk slektsdataprogram heller ikke dyrt?

mvh
Lars H

May-Britt Ryeng

Legg inn av May-Britt Ryeng » 28. desember 2007 kl. 18.45

Vi har alle forskjellige meninger og akkurat det er jo bare flott for de som lager dataprogram :)

Det var også derfor jeg skrev hva jeg kunne tenke meg og ikke tenke meg. En personlig greie :D Hvem vet, kanskje jeg om noen år har forandret mening. Men akkurat nå er jeg ikke villig til å betale så mye for et program som jeg kanskje ikke kommer til å bruke så mye. Jeg er jo fersk i dette og vet ikke hva jeg kommer til å legge inn i det.

Kanskje er jeg hekta om 1 år og da er villig til å betale 900 kroner for programmet. Men akkruat nå synes jeg det er for mye penger å bruke på noe som jeg ikke vet hvor lenge jeg kommer til å bruke.

:D Derfor passet MyHeritage Family Tree Builder meg godt. Men nå som jeg får så mye feilmeldinger i det blir det bare irritasjon.

Brukeravatar
dn07337
Sted: ÅLESUND
Kontakt:

Legg inn av dn07337 » 28. desember 2007 kl. 18.45

Hva forventer man egentlig. Som Alstadsæter skriver jeg har de fleste selv, alle dekker de forskjellige behov.

Men for å velge ett program bør du vell i utgangspunktet prøve 2-3 stykker og se hva som passer deg og ditt behov.

Man kan alltids endre siden. Og hva betyr egentlig gratis. null kroner, null support, null nothing. Betaler heller det det koster og får de funksjonene jeg trenger.

De fleste programmene finnes i såkalte gratisversjoner, men du går glipp av noen funksjoner.

I noen kan du føre inn ubegrenset med personer, andre maks 50.

Lykke til
mvh Liv Skramstad
Distreff: Bidragskjører
Moderator: Østfold
Moderator: Slektsprogrammer
Les dette før du poster din melding

May-Britt Ryeng

Legg inn av May-Britt Ryeng » 28. desember 2007 kl. 18.48

Vi postet vist samtidig vi :)

Brukeravatar
dn07337
Kontakt:

Legg inn av dn07337 » 28. desember 2007 kl. 18.52

Gjorde visst det :) :)
mvh Liv Skramstad

May-Britt Ryeng

Legg inn av May-Britt Ryeng » 28. desember 2007 kl. 18.55

Så da kan jeg oppsummere det jeg ønsker.

Nemlig ett rimelig men godt slektsprogram som ikke har begrensninger som jeg kan starte med. Rett og slett for å se om dette er noe jeg kommer til å fortsette med. Når jeg skriver det slik så forstår dere sikkert hvorfor jeg ønsket ett gratisprogram eller så rimelig som mulig.

Jeg ser jo også at kravene mine til programvare kan bli større etterhvert og da kan jeg jo heller kjøpe programmene da. Da vet jeg hvor lenge jeg kommer til å holde på med dette.

Brukeravatar
55901
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 28. desember 2007 kl. 19.31

Da kan du se her hvilke programmer som blir anbefalt av DIS-Norge og tips om hva du skal/bør gjøre eller se etter.

Lukke til! :D
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden

dn10375
Sted: HAMAR
Kontakt:

Legg inn av dn10375 » 29. desember 2007 kl. 10.13

May-Britt Ryeng skrev:Så da kan jeg oppsummere det jeg ønsker.

Nemlig ett rimelig men godt slektsprogram som ikke har begrensninger som jeg kan starte med. Rett og slett for å se om dette er noe jeg kommer til å fortsette med. Når jeg skriver det slik så forstår dere sikkert hvorfor jeg ønsket ett gratisprogram eller så rimelig som mulig.

Jeg ser jo også at kravene mine til programvare kan bli større etterhvert og da kan jeg jo heller kjøpe programmene da. Da vet jeg hvor lenge jeg kommer til å holde på med dette.

Slektsprogrammet TMG kom i helt ny versjon 7 i går, og her kan du laste ned fullversjonen (uten begrensninger) for gratis utprøving i 30 dager:
http://www.whollygenes.com/Merchant2/me ... screen=TMG

TMG koster 4-5 hundrelapper som engangsbeløp etter de 30 dagene, mer TMGv7-info kommer på norsk hjemmeside her: http://www.tha.no

Torleif Haugødegård
Hamar

Espen Berg
Sted: KONGSBERG
Kontakt:

Legg inn av Espen Berg » 29. desember 2007 kl. 20.57

GRAMPS (Genealogical Research and Analysis Management Programming System) er helt gratis og ganske omfattende.

Det er noen ekstraprogrammer som også må installeres for å få GRAMPS til å kjøre på Windows, men det er ikke noe hokuspokus (ekstraprogrammene som må lastes ned er også gratis selvsagt ;) ). Hele oppskriften for å få det til å funke står på lenken under:

www.gramps-project.org/wiki/index.php?title=Windows_installer

dn11646

Legg inn av dn11646 » 30. desember 2007 kl. 12.04

Hei

Jeg har brukt BK i 7 år nå og er veldig fornøyd. Rimelig program, med engangsbeløp som Otto Jørgensen sa. Samtidig som man etter hvert kan laste ned oppdateringer via internett helt gratis. Programmet kan jo lastes ned gratis fra nett, da kan du registrere så mye du vil, men det er vel noen begrensninger på utskrifter og rapporter og den biten. Programmet koster ved registrering 45 USD, og det synes ikke jeg er så galt når dollaren i dag er på 5,50. Men du kan selvfølgelig prøve programmet å først se om du trives med det.
Mvh
Hanne Heen

May-Britt Ryeng

Re: Gratis slektsprogram/Impulsshoppet

Legg inn av May-Britt Ryeng » 30. desember 2007 kl. 16.48

Bk likte jeg ikke. Var noe med utseende som minnet meg om de gamle dataprogrammene vi brukte på slutten av 80 tallet, begynnelsen av 90 tallet.

Men jeg har impulsshoppet Leagcy, skulle ikke gjøre det. Men likte programmet og designen, så da var det gjort :oops:

Brukeravatar
dn07337
Kontakt:

Legg inn av dn07337 » 30. desember 2007 kl. 17.13

Vell da kan jeg trøste deg med at du får den nye Versjon 7 av Legacy gratis :)
mvh Liv Skramstad

Brukeravatar
55901
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 30. desember 2007 kl. 17.16

Gratulerer med valget! :D Tror du har gjort et lurt valg. Gratisversjonen holder i lange lengder for de aller fleste.

De programtestene som det vel går an å titte på finner du her og
her på slekt.no.

Husk på å melde deg på Legacy Norsk Brukerforum hvor du kan få hjelp. Det sitter mange Legacy-brukere med godt kjennskap til Legacy
Sist redigert av 55901 den 30. desember 2007 kl. 20.30, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 30. desember 2007 kl. 19.37

Noen er glade i innpakningspapiret. Noen går på innholdet i pakken.

Til lykke med valget :D

Brukeravatar
Lars Harald Alstadsæter
Sted: KODAL
Kontakt:

Legg inn av Lars Harald Alstadsæter » 30. desember 2007 kl. 19.49

Otto Jørgensen skrev:Noen er glade i innpakningspapiret. Noen går på innholdet i pakken.

Men Otto, enten man er glad i innpakningen eller innholdet så er vel ikke Legacy noe dårlig valg?

Hvis du heller hadde valgt at "noen liker mora, noen liker dattera", da kunne kanskje Brother's Keeper vært attraktiv for den som liker mora. :-) BK har erfaring, men verken utseende eller innholdet med seg - ihvertfall ikke sammenlignet med Legacy. Det er vel mer enn godt nok dokumentert i en rekke tester og brukererfaringer.

Men BK har en stor og trofast brukergruppe, og ikke minst en svært entusiastisk norsk forkjemper. Og det er viktig det også...

mvh
Lars H

Brukeravatar
55901
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 30. desember 2007 kl. 19.54

Otto Jørgensen skrev:Noen er glade i innpakningspapiret. Noen går på innholdet i pakken.

Og noen sa som Ole Brum: "Ja takk. Begge deler." Det er jo klokt. :lol:
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 30. desember 2007 kl. 20.04

Tror ikke jeg sa noe negativt om valget som var gjordt, selv om enkelte klarer å lese det slik :D :shock: :D :D :D :D

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 30. desember 2007 kl. 20.24

Slike kommentarer er alltid like morsomme :D

BK har erfaring, men verken utseende eller innholdet med seg

Skulle gjerne har noe mer utdypende beskrivelser om det med innholdet. Jeg går ut fra at du er registrert bruker av siste versjon av programmet siden du kan beskrive dets egenskaper så godt. :)

Forøvrig kommenterte jeg ikke selve valget som var gjordt, men begrunnelsen med referanse til et annets program "fargevalg" :D

Godt nyttår :D

May-Britt Ryeng

Legg inn av May-Britt Ryeng » 31. desember 2007 kl. 3.27

Otto Jørgensen skrev:Forøvrig kommenterte jeg ikke selve valget som var gjordt, men begrunnelsen med referanse til et annets program "fargevalg" :D

Godt nyttår :D

Selv om jeg sa at jeg ikke likte utseende på BK, så ville jeg ha valgt det om det var det programmet som alle anbefalte og ingen anbefalte Legacy. Men slik jeg skjønte det på det jeg leste så var egentlig begge programmene like bra. Å siden jeg likte Legacy best både med utseende og det du kan gjøre så valgte jeg det :)
Sist redigert av May-Britt Ryeng den 5. januar 2008 kl. 17.06, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
20989
Sted: HARSTAD
Kontakt:

Legg inn av 20989 » 5. januar 2008 kl. 10.58

Hei, og Godt Nytt År!

Nei, nå ble det litt "stille" i diskusjonen om slektsprogram (som skapte litt liv i innboksen på PC'en min i romjula), gratis eller ikke, utseende og/eller innhold, hvem vektlegger hva osv..

Noen liker "liker mora og andre dattera" - som det vel var sagt, og slik er det vel også mht. slektsprogram.
Jeg har landet på Legacy i nåsituasjonen, men er stadig åpen for vurdering av alternativer.

Av det jeg leser av innlegg, føler jeg at man kan sitte igjen med det inntrykk av at Legacy er et dyrt program som dessuten ikke er norsk.
Bare sånn for ordens skyld; standardversjonen jeg begynte med var gratis og med norsk språk (utviklet av ei norsk gruppe).
Da jeg oppgraderte til De Luxe versjonen, betalte jeg kr. 191,23 for hele pakken (januar 2007). Så får da en hver vurdere om det er dyrt....?
Programmet har norsk hjemmeside og norskt brukerforum.

Jeg kunne ha nevnt litt om versjoner og oppdateringer også, men slike "Annonseringer" føler jeg ikke hører heime her.....!

Mvh
Mvh Eilif A Nordseth
Nettansvarlig Slekt og Data Nord

Brukeravatar
55901
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 18. januar 2008 kl. 21.45

Eilif Nordseth skrev:Hei, og Godt Nytt År!

Av det jeg leser av innlegg, føler jeg at man kan sitte igjen med det inntrykk av at Legacy er et dyrt program som dessuten ikke er norsk.
Bare sånn for ordens skyld; standardversjonen jeg begynte med var gratis og med norsk språk (utviklet av ei norsk gruppe).
Da jeg oppgraderte til De Luxe versjonen, betalte jeg kr. 191,23 for hele pakken (januar 2007). Så får da en hver vurdere om det er dyrt....?
Programmet har norsk hjemmeside og norskt brukerforum.

For ikke å glemme hjelpefilen, som er like mye en instruksjonsbok som en hjelpefil. Du kan trykke F1 uansett i hvilket skjermbilde du må befinne deg og få grundig instruksjon i hva/hvordan for akkurat dette skjermbildet. Eller du kan gå inn på Hjelp på menylinjen, da finner du ut alt om hva Legacy inneholder av muligheter, samt hvordan du skal komme igang med Legacy. Alt på norsk!

Må heller ikke gjemme Dag Hofsødegårds glimrende opplæringshefte for Legacy (som er laget for versjon 5, men kan også brukes for versjon 6) som kan lastes ned fra denne siden.
Eller laste ned filen direkte herfra.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden

Brukeravatar
Bjørn Haaland

Legg inn av Bjørn Haaland » 23. februar 2008 kl. 20.02

Hei!

Dersom du kjøper Komputer for Alle nr 4-2008 følger Legasy Family Tree 6 Deluxe med gratis.

Dette er fullversjonen, og den er helt på norsk.

mvh

Bjørn Haaland

dn21602
Kontakt:

Legg inn av dn21602 » 4. januar 2010 kl. 11.33

May-Britt Ryeng skrev:Noen som vet av et gratis slektsprogram? Jeg har til nå brukt family tree builder men plages veldig med det nå. Siden min på nettet blir ikke oppdatert når jeg oppdaterer den, samt at jeg ikke får ut enkelte rapporter o.s.v. Får også feilmeldinger ved oppstart.

For et gratis slektsprogram som kan publisere slektstreet ditt online, for så å automatisk være oppdater når du gjør endringer i treet, vil jeg tipse deg om det norske, nettbaserte dinslekt.no.

dn24780
Sted: SØRREISA

Legg inn av dn24780 » 15. januar 2010 kl. 18.13

Hei, jeg ar ny i dette gamet.
Lurer på om alle disse programmene kan kombineres på noen måte?
f. eks ved at man noterer noe i et program og dette registreres i de andre også samtidig?

Janne

Brukeravatar
Heidi Sitara Fjeldvig
Kontakt:

Legg inn av Heidi Sitara Fjeldvig » 15. januar 2010 kl. 21.14

Nei, disse programmene gjør stort sett det samme på litt forskjellig måte.

De kan snakke sammen, men kun via manuell filoverføring (gedcom), men det er ikke slik at de jobber sammen i sanntid.

Så, det er ikke noe samarbeid mellom programmene eller de som lager dem, de er konkurrenter.

Du må prøve ut flere, og finne ut hva du liker eller ikke liker.

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 15. januar 2010 kl. 21.31

Det er nok mer kommunikasjonn mellom de ulike produsenter enn det vi tror.

Et eksempel er at produsenter også har produsentbasserte GEDCOM-tags (koder). Disse starter med liggende strek (underscore _ ) og ser man etter i kodeverket vil en se at det her er mange likheter. Det er også likheter i hvordan ting løses og hvordan og når nye ting presentres. I tillegg er det internasjonale fora som behandler GEDCOM og som også arbeider med utvikling av neste generasjon GEDCOM.

Brukeravatar
Heidi Sitara Fjeldvig
Kontakt:

Legg inn av Heidi Sitara Fjeldvig » 15. januar 2010 kl. 21.47

"Kommunikasjon" om en felles standard, er ikke det samme som:
"disse programmene kan kombineres på noen måte? f. eks ved at man noterer noe i et program og dette registreres i de andre også samtidig?"

Den dårlige nyheten er:
Dessverre, du må nok finne ditt "perfekte" slektsprogram, som gjør det meste av det du ønsker av et slektsprogram.

Den gode nyheten er at mange slektsprogrammer i dag er knallgode og tilbyr det meste av den funksjonalitet man har som krav. Det gjelder bare å finne "sitt" program.

Lykke til!

dn24780
Sted: SØRREISA

Legg inn av dn24780 » 15. januar 2010 kl. 22.07

synes det er vanskelig.
er ute etter et hvor jeg kan legge inn div info jeg kommer over om de forskjellige. Gjerne både bilder og notat. Itillegg til oversikt hvor i slekta de er.
Er det noen spesielle jeg bør begynne å prøve ut
Janne

Brukeravatar
dn04977
Sted: SØVIK
Kontakt:

Legg inn av dn04977 » 15. januar 2010 kl. 22.58

Heisann

Du kan no starte å lese litt HER

Her er også ein fin plass å starte.

Lykke til :D

Mvh
Ingmar 8)
mvh Ingmar Seth

Slektsblogg: http://ingmarsblogg.blogspot.com/

Slektsdatabase: http://ingmarseth.net/

gj09303
Sted: DRAMMEN

Legg inn av gj09303 » 5. september 2013 kl. 13.47

Hei

Har det skjedd noe nytt siden denne diskusjonen stilnet?

Jeg er først og fremst på jakt etter et gratis slektsprogram som lagrer dataene på min PC, men som også kan legge ut de opplysningene jeg ønsker på nettet.
Jeg har begynt å lage et slektstre på Ancestry.com og synes gratis-treet der gir gode muligheter, men jeg liker ikke helt at mine data skal være "prisgitt" hva et firma finner på å gjøre.

Vivi

Brukeravatar
dn04977
Sted: SØVIK
Kontakt:

Legg inn av dn04977 » 5. september 2013 kl. 14.06

Ikkje så mykje nytt, men programma blir stadigt videreutvikla.

Legacy er gratis i standard utgava, du kan også lage data for bruk til å legge ut på nettet med denne utgava.

Legacy finner du her: http://www.legacynorsk.com/

Mvh
Ingmar 8)
mvh Ingmar Seth

Slektsblogg: http://ingmarsblogg.blogspot.com/

Slektsdatabase: http://ingmarseth.net/

Brukeravatar
dn18596
Sted: Sverige
Kontakt:

Legg inn av dn18596 » 5. september 2013 kl. 14.19

Jeg stikker ut haka og spør, hvorfor gratis? :? Det jeg har betalt i lisens avgift til Legacy som jeg bruker på egen PC og TNG for å publisere på nett er småpenger mot hva denne hobbyen koster totalt. Kostnadene for PC, Internet, strøm, papir reiser blir totalt sett mye mer. Jeg forsøker å finne løsninger som passer meg og er økonomiske, ingen skulte kostnader eller att noen tar over mine data. :D
Vennlig hilsen
Niels

gj09303
Sted: DRAMMEN

Legg inn av gj09303 » 5. september 2013 kl. 14.39

Hei

Hvorfor gratis? Tja. Når noen tilbyr gratis-programmer er det fristende å spare de pengene et "kjøpe-program" koster og heller bruke de til noe annet. :D

Jeg regner jo med at de som lager gratis-programmene også har måter de tjener penger på sine programmer på. Feks ved å tilby tilleggstjenester eller redigeringsmuligheter som man må betale for.

Jeg synes det kan være greit å prøve ut om det å lage et slektstre på data faktisk er noe for meg før jeg bruker så mye penger på den biten av slektsforskningen ihvertfall.

Vivi

Brukeravatar
gj14530
Sted: Frankrike

Legg inn av gj14530 » 5. september 2013 kl. 16.53

Vivi skrev:Jeg er først og fremst på jakt etter et gratis slektsprogram som lagrer dataene på min PC, men som også kan legge ut de opplysningene jeg ønsker på nettet.

Ancestris finner du her: http://no.ancestris.org/index.php?title=Last_ned
fm

gj12185

Legg inn av gj12185 » 6. september 2013 kl. 4.58

Et annet alternativ kan være Gramps. Det er opprinnelig utviklet for Linux, men er også tilgjengelig for Windows og Mac, og som de fleste andre Linux-programmer er det helt gratis!

Finnes også som portable:
An alternative independent version is GrampsPortable_3.4.5.paf.exe (20.3 MB) Portable Gramps from PortableApps.com includes all dependencies required for Windows. Note:You can install it on C: then to run Gramps type C:\PortableApps\GrampsPortable\GrampsPortable.exe (Or the path you installed it to) or make a shortcut to that file on your desktop or start-menu.
Ligger her: http://sourceforge.net/projects/portableapps/files/Gramps%20Portable/
Med vennlig hilsen, Olaf Larsen.

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»