Olaus Hansen f.1829 i Verdalen
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
Re: Olaus Hansen f.1829 i Verdalen
Min oldefar Olaus Hansen f.24.12. 1829 i Verdalen kom til Frøya, han skrev seg deretter Hansen Bustvik. I 1856 flyttet han til Titran og tok da navnet Hakkebo.Hans foreldre var Hans Gjertsen og f.1799 og Lisbeth Ellingsdatter f 1802.Foreldre til Lisbeth varElling Pedersen f.1769 og Anne Toresdatterf.1780 Foreldrene til Hans var Gjert Olsen f.1770 og Berit Hansdatter Aune f.ukj.Hans hadde følgende søsken :Anne f.25.11..1826 Serianna (Siri Anna? )f 11.01.1828 Elling f.26.02.1832 Grete Birgitte f.01.03.1836 Hans Petter f.23.09.1838. Alle med Hansdatter eller Hansen som etternavn.Dette er alt jeg vet om Olaus sine søsken, mitt spørsmål er .Finnes det etterslekt etter disse noen steder?
Feil i min første forespørsel. Det var ikke Hans men Olaus sine søsken jeg opplyste om , beklager.
Jeg er etterkommer etter Hans Gjertsen og Lisbet Ellingsdtr. Jeg har noen flere navn bakover fra Gjert Olsen og Berit Hansdatter hvis du er interessert.
Har dataene hjemme, men du kan se på tema 37340 i debattforum.
Har du noe mer om forfedre til Ellen Marie Jakobsdtr. Flatval?
Har dataene hjemme, men du kan se på tema 37340 i debattforum.
Har du noe mer om forfedre til Ellen Marie Jakobsdtr. Flatval?
Marit Snilsberg
Er usikker på om det er samme Elen Marie F. 1833
vi snakker om.Hos meg står hun bare som Jakobsdatter,hvor kommer Flatval fra?F.T. 1865 er det en Elen M.Jakobsdatter som er gift med Anton Cristiansen på Fillingsnes.Elen Marie ble gift i 1880 med Johan Andersen hans tredje ekteskap,hun hadde da en sønn Johan Enoksen.
Skal sjekke i kirkebøkene om hennes foreldre,da det er mange Jakober som kan være aktuelle.
Hans.
vi snakker om.Hos meg står hun bare som Jakobsdatter,hvor kommer Flatval fra?F.T. 1865 er det en Elen M.Jakobsdatter som er gift med Anton Cristiansen på Fillingsnes.Elen Marie ble gift i 1880 med Johan Andersen hans tredje ekteskap,hun hadde da en sønn Johan Enoksen.
Skal sjekke i kirkebøkene om hennes foreldre,da det er mange Jakober som kan være aktuelle.
Hans.
Jeg var nok litt rask her. Hustru til Olaus Hansen var vel heller Lorentine Jakobsdatter Bustvik, f. 1828. Stemmer dette med dine opptegnelser?
Hennes foreldre var Jakob Larsen Bustvik, f. 1804 og Olava Olsdatter Sørskag, f. 1804-1871. Vet du noe mer om slekta bakover her?
Hennes foreldre var Jakob Larsen Bustvik, f. 1804 og Olava Olsdatter Sørskag, f. 1804-1871. Vet du noe mer om slekta bakover her?
Marit Snilsberg
Hei igjen:Om Jakob Larsen Bustvik vet jeg faktisk ingenting,vet at de bodde i Håvika og at hun var søster til Ole Jakobsen, men om de var flere søsken har jeg ingen ting utenom det jeg ser hos deg. Oldemor var så vidt jeg vet oppfostret i Bustvika. Send meg det du har av opplysninger både om dette og videre bakover fra Hans Gjertsen . Det jeg har er følgende:Ole Gjertsen f.1745 gm.Marit Olsdatter Gjert Olsen f.1770 gm. Berit Hansdatter Aune. [email protected] Mvh:hans.
Hei,
Om slekt bakover til Ole Gjertsen, se tema 37340 i Digitalarkivet, webforum.
Du kan også se på min dårlige hjemmeside http://www.ntnu.no/~maritsn.
Jeg kan også ta kontakt pr. epost hjemme på kveldstid
Om slekt bakover til Ole Gjertsen, se tema 37340 i Digitalarkivet, webforum.
Du kan også se på min dårlige hjemmeside http://www.ntnu.no/~maritsn.
Jeg kan også ta kontakt pr. epost hjemme på kveldstid
Marit Snilsberg
Hei:Har vert på bibloteket og sett på basen til Oddbjørn Eilertsen, har fem sider med etterslekt av Jakob Larsen som var gift tre ganger.Foreldrene var Lars Klementsen og Maren Jakobsdatter.Hvem av barna til Jakob stammer du ifra?Få din epost så kan jeg sende deg disse sidene hvis du er intresert. Mvh:Hans telf.72449195.
Hei igjen,
Supert om du vil sende meg disse sidene. Tusen takk.Jeg har ikke noe særlig kildemateriale fra Frøyaslekta mi, så det meste har jeg snappet opp via andre kanaler. Men det er en interessant hobby, men arbeidskrevende.
Det er Lorentine Jacobsdatter, f. 1828 som ble gift med Olaus Hansen Hakkebo, f. i Verdal 1829. Min e-postadresse er [email protected]. Så kan vi jo evt. utveksle andre opplysninger etter hvert.
Supert om du vil sende meg disse sidene. Tusen takk.Jeg har ikke noe særlig kildemateriale fra Frøyaslekta mi, så det meste har jeg snappet opp via andre kanaler. Men det er en interessant hobby, men arbeidskrevende.
Det er Lorentine Jacobsdatter, f. 1828 som ble gift med Olaus Hansen Hakkebo, f. i Verdal 1829. Min e-postadresse er [email protected]. Så kan vi jo evt. utveksle andre opplysninger etter hvert.
Marit Snilsberg
Hei, er du sikker på at Olaus etter Hans Gjertsen og Lisbet Ellingsdatter er den Olaus som er din Oldefar. I følge "Heimer og Folk - Stiklestad 1800-1940" Står det at Olaus døde i 1849. 20 år gammel. Det er vel han vi ser her på nr. 34: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 031050.jpg
Mvh Frode
Mvh Frode
Jeg tror det er presten som har anført død på feil mann her, og feilen er ført videre i Heimer og Folk. Det var nok Olaus Hansen f. 11.09.1826 som døde 26.04.1849.
Mvh Trond
Mvh Trond