Father Jacob Olsen, mother Ingeborg Maria Halvorsdatter who were married Nov 22, 1824 Sandsvaer 1817-1839, page 387, line 24. Birth record Sandsvaer 1817-1839, page 139, line 35. Married Hans Halvorsen, Hof 1851-1877, Page 336, Line 1. She died Stromso in Stromso Death record Oct 29, 1893, Page 343, Line 50. Hans drowned of coast of Denmark in Oct 1866.
Where is she buried? Any siblings?
Her youngest son Jacob Emil Halvorsen is my maternal grandfather, emigrated to Canada in spring of 1903. She had 4 other children, Anthon, Susanna Marie, Oluf Wilhelm and Inga Helene Annette. I have death records for the two daughters but know nothing about the two sons.
Hvem kan hjelpe? Reply in English or Norwegian.
Roy Nordstrom
e-mail: [email protected]
Anne Malene Jacobsdatter, f. May 9, 1826 Sandsvaer
Moderator: MOD_Vestfold
Re: Anne Malene Jacobsdatter, f. May 9, 1826 Sandsvaer
Hei Roy
Ser at det er greitt at jeg skriver på norsk. Jeg fant fam til Hans og Anne Malene ved FT 1865 i Drammen
og der er også deres sønn Hartvig nevnt. Han er f. 1.12.1854 Altså før de giftet seg.
Mulig at jeg kan finne noe mer senere.
Ser at det er greitt at jeg skriver på norsk. Jeg fant fam til Hans og Anne Malene ved FT 1865 i Drammen
og der er også deres sønn Hartvig nevnt. Han er f. 1.12.1854 Altså før de giftet seg.
Mulig at jeg kan finne noe mer senere.
mvh Anne-Lise Skillinghaug
Thank you for your help.
Roy Nordstrom
Roy Nordstrom
Hei igjen Roy
Se her har jeg funnet søsken til Anne Malene.
Ole f. 28.1.1828 Se nr. 18
Sønnef Marie f. 5.12.1830 Se nr. 17
Else Dorte f. 19.7.1833 Se nr. 50
Else Dorte dør 30.12.1834 Se nr. 7
Else Dorte f. 14.3.1835 Se nr. 18
Dette kan kanskje være en søster
FT Hof 1865
Se her har jeg funnet søsken til Anne Malene.
Ole f. 28.1.1828 Se nr. 18
Sønnef Marie f. 5.12.1830 Se nr. 17
Else Dorte f. 19.7.1833 Se nr. 50
Else Dorte dør 30.12.1834 Se nr. 7
Else Dorte f. 14.3.1835 Se nr. 18
Dette kan kanskje være en søster

FT Hof 1865
Roy..
Her finner du vielsen til Hans Nielsen og Else Dorthea Jacobsdtr i Vassås kirke
22.juni 1860 Fedre: Niels Nielsen og Jacob Olsen.
Og her er dåpen til deres sønn Johan
Her er Johan og hans fam. ved FT 1900 i Hof
og deres eldste datter Elen Emilie f. 23.10.1888
Som vidne ved hjemmedåpen ser vi farmor til dåpsbarnet Else Dorthea Jacobsdatter.
Her finner du vielsen til Hans Nielsen og Else Dorthea Jacobsdtr i Vassås kirke
22.juni 1860 Fedre: Niels Nielsen og Jacob Olsen.
Og her er dåpen til deres sønn Johan
Her er Johan og hans fam. ved FT 1900 i Hof
og deres eldste datter Elen Emilie f. 23.10.1888
Som vidne ved hjemmedåpen ser vi farmor til dåpsbarnet Else Dorthea Jacobsdatter.
Hei Roy
Dette er et utklipp fra Hof Bygdebok. Du må være innlogget for å kunne åpne vedlegget.
Dersom du klikker på vedlegget så blir det litt større. Lykke til
Håper at jeg får til dette da

Dette er et utklipp fra Hof Bygdebok. Du må være innlogget for å kunne åpne vedlegget.
Dersom du klikker på vedlegget så blir det litt større. Lykke til

Håper at jeg får til dette da

Can anyone give me the name and e-mail contact for newspapers serving the Hedenstad, Sandsvaer and Hof parish area that will reply to a message sent to them in English?
I have sent an e-mail to Hofposten.com 2 weeks ago and to date I have not had a reply indicating that they have received it.
I am wanting to place a notice, similar to one I placed in Agderposten last March & located 3 descendants of my Great Grandmother living in the Arendal area. This notice would be to see if there are any descendants of the families that are listed in the Hof Bygdebok article or in the Census referred to earlier in my inquiry by Anne-Lise Skillinghaug.
Hvem kan hjelpe meg? If someone can draft such a notice in correct Norsk and send it to me for approval that would be much appreciated, along with a newspaper e-mail address.
Roy Nordstrom, Calgary, Alberta, Canada
[email protected]
I have sent an e-mail to Hofposten.com 2 weeks ago and to date I have not had a reply indicating that they have received it.
I am wanting to place a notice, similar to one I placed in Agderposten last March & located 3 descendants of my Great Grandmother living in the Arendal area. This notice would be to see if there are any descendants of the families that are listed in the Hof Bygdebok article or in the Census referred to earlier in my inquiry by Anne-Lise Skillinghaug.
Hvem kan hjelpe meg? If someone can draft such a notice in correct Norsk and send it to me for approval that would be much appreciated, along with a newspaper e-mail address.
Roy Nordstrom, Calgary, Alberta, Canada
[email protected]
- Liv Ofsdal
- Sted: HOLMESTRAND
- Kontakt:
Can anyone give me the name and e-mail contact for newspapers serving the Hedenstad, Sandsvaer and Hof parish area that will reply to a message sent to them in English?
Du kan prøve Jarlsberg Avis som dekker Hof og Laagendalsposten som dekker Sandsvær, Roy.
(Hope you understand the norwegian language)
Med vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Slektsside: http://lofsdal.net/
Les dette før du poster din melding
Liv Ofsdal
Slektsside: http://lofsdal.net/
Les dette før du poster din melding