Anna Johansdatter Bergsli, Rissa

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Steinar Gilde

Re: Anna Johansdatter Bergsli, Rissa

Legg inn av Steinar Gilde » 30. oktober 2006 kl. 21.00

Er det noen som har noe om Anna Johansdatter, født 1879 på Bergsaunet i Rissa. Ble hun gift og har hun eventuell etterslekt?Foreldrene var Johan Jakobsen Bergsli og Kirsten Johanne Johansdatter. Ønsker gjerne opplysninger om Annas bror, Bernt August, som emigrerte til Seattle i 1903 og brukte etternavnet Berg. Mvh SG.

gj02812
Sted: RISSA

Legg inn av gj02812 » 31. oktober 2006 kl. 10.44

Hei
Har ingen opplysninger om Bernt August.
Men har at Anna flyttet over Botn og giftet seg på Nøst med søskenbarnet sitt Gustav Adolf Nøst f 19.5.1874 i 1908. De hadde 7 barn og noen av disse igjen har etterkommere.

mvh Weronica

Steinar Gilde

Legg inn av Steinar Gilde » 31. oktober 2006 kl. 20.25

Hei Weronica.
Dette var til god hjelp, takk skal du ha. Mvh SG.

Elin Johanne H. Tørnquist

Legg inn av Elin Johanne H. Tørnquist » 27. november 2006 kl. 21.32

Hei! her kommer mere om etterkommerne til Anna og Gustav 2 X tippoldemor Vår Else hun hadde en bror ved navn Paul ( eller noe lignende ) Anna Og Gustav Adolf var begge etterkommere etter Paul. Mine kontakter der hjemme i trøndelag hadde også navnene på 5 av barna og ektefeller.
Jenny (datter) g.m. Knut Skeie
Petter Gunnar ( sønn) g.m. Johanne Heggli
Johan Martin født ca. 1916 sivilstand ukjent?
Guttorm (sønn) g.m. Ragnhild
Astri (datter) g.m. Johannes Ingvaldsen.

Håper dette var litt hjelp. Jeg tror det stemmer bra. Lykke til videre.

Anita Nøst

Legg inn av Anita Nøst » 1. desember 2006 kl. 14.25

Hei ! jeg vet ikke om jeg kan hjelpe, men jeg kan høre med min far om han vet noe. Jeg er selv barnebarn av Petter Gunnar Nøst, så Anna var min oldemor.
Deres syv barn var:
Jenny g.m Knut,
Petter Gunnar g.m Johanne,
Johan Martin ugift,
Guttorm g.m Ragnhild
Astri g.m Johannes (Johs)
Arne ugift
Otto g.m Karen

Mvh Anita

Steinar Gilde

Legg inn av Steinar Gilde » 1. desember 2006 kl. 23.56

Hei damer og takk for interessen.
Anna som var gift med Gustav, hadde broren Bernt August Bergsli (Berg) f. 26/5-1883. Han bosatte seg i Seattle, King, Washington og ble gift med Inga Ulstad f.19/12-1885. Inga hadde to brødre og en søster. Andreas Marius f. 26/12-1878, Aksel Ingmar f. 16/5-1881 ( han bosatte seg i Canada) og Ida f. 6/5-1895. Ida ble boende i Trondheim og gift Haugan. Der fikk kun datra Inger Martha f. 6.3.1920. Inger Martha er enebarn og ugift. Andreas Marius oppholdt seg kanskje i trøndelagsfylkene frem til 1930-tallet. Jeg har to fotoer av en Ulstad som jeg ikke har fått indentifisert. Så derfor er jeg på jakt etter noen i disse familiene som kanskje har sett Andreas Marius eller fotoer av han. Jeg vet ikke noe om Bernt og Ingas etterslekt i USA. Kanskje noen kjenner til etterslekta der. Kanskje de "over there" har et foto av Andreas? Jeg mailer gjerne fotoene til de som kan bidra. Min adresse er: [email protected]
Hilsen SG

Steinar Gilde

Legg inn av Steinar Gilde » 2. desember 2006 kl. 15.31

Prøver å legge ut fotoene her: http://www.geocities.com/shgilde/

Mvh SG

Svar

Gå tilbake til «Rissa»