Ansnes og Gjevik

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Jarle Aalberg

Re: Ansnes og Gjevik

Legg inn av Jarle Aalberg » 27. september 2006 kl. 22.02

Fant et gammelt innlegg fra Krister Olsen,ser at du er igang med å skrive bygdebok om Ansnes og Gjevika.Lurer på hvor langt du er kommet,er veldig intressert.Mine aner fra morsiden er fra Gjevika,er igang med å planlegge et slektstreff på hitra til sommeren. mvh.Jarle

dn19444
Sted: TILLER

Legg inn av dn19444 » 27. september 2006 kl. 23.13

Hei

Takk for interessen. Jeg har jobbet noen år med boka nå, og fast jobb og småunger gjør at farten ikke alltid er så stor. Men det nærmer seg noe nå. Jeg har et håp om at boka (eller bøkene) skal være klar til neste høst. Hvis det blir mye elendig vær i høst/vinter/vår så kan det kanskje gå. Jeg har også en medforfatter som skal gjøre ferdig sin del. Så vi får se. Det hadde vært morsomt å vite mer om Gjevik-folket i slekta. Jeg har jo skjønt det sånn at du er etterkommer etter Anna Berntine Abrahamsdatter, og dersom du har oversikt over etterkommerne hennes hadde det vært morsomt å vite litt mer om dere.

Bare si ifra hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med.

Krister

Jarle Aalberg

Legg inn av Jarle Aalberg » 29. september 2006 kl. 0.27

Hei.Spennende dette med bøkene dine, jeg har nå klart å få tak Fugelsøy sine bøker øya og folket. Det meste jeg vet om mine aner fra Gjevika har jeg fått vite av deg og Knut. Mormor var Johanna Jensdatter f.1876. Morfar var Albert Laurits Olsen Gjevik f.1877. Min bror har kontakt med endel slekt på Hitra og skal prøve og ordne et slektstreff der til sommeren. mvh. Jarle.

Knut Ragnar Ansnes
Sted: Hitra

Legg inn av Knut Ragnar Ansnes » 29. september 2006 kl. 1.12

Hei,
du har jo bl.a. også slekt på Ansnes, et søskenbarn ( gift eller samboer med en tante av Krister Olsen etter hva jeg vet :) ) Alma og Sigurd Eidsvåg har dessuten etter seg en datter bosatt i Bærum. Dere kan om ønskelig kontakte meg for nærmere info, [email protected]
Knut
Vennlig hilsen
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken

Svar

Gå tilbake til «Hitra»