Isak og Ingeborg Denstad
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: Isak og Ingeborg Denstad
Søker opplysninger om barnebarna af Isak og Ingeborg Denstad på Rissa (Isak Denstad var f. Ålmo 1877, d. 1952; Ingeborg f. Kvithyll 1882, d. 1966). De fikk ti barn (min tremenning) fra 1903-1925: Magnhild, Marie (jeg har allerede hennes barna og barnebarna), Edrun, Johanna, Ole, Ingeborg, John, Dagny, Johan og Åse.
mvh, Dennis
mvh, Dennis
Dennis L. Haarsager
http://www.stadsbygd.info/
For omtrent 20 år siden hadde vi et slektsstevne i denne slekta og det ble da laget ei slektsbok. Min kone, Inger, er et av barnebarna, og jeg var en av skribentene den gang. Tida har gått, og vi har hatt en del forandringer som vi ikke har ført ajour. Det arbeides imidlertid med en ny slektssamling, og da er vi interessert i å utfylle det vi har både med aner og etterkommere.
3. Edrun Isaksdt. Eggan f. 20.04.1907 d. 03.06.1973. Gift m/ Martin Ludvig Eggan f.01.08.1901 d?
Innlegget er redigert av moderator, da teksten inneholdt informasjon om nålevende personer.
Dette i henhold til Slektsforum og Datatilsynets reglement.
Er interessert i opplysninger som vi kan bruke i arbeidet med nytt slektshefte!
3. Edrun Isaksdt. Eggan f. 20.04.1907 d. 03.06.1973. Gift m/ Martin Ludvig Eggan f.01.08.1901 d?
Innlegget er redigert av moderator, da teksten inneholdt informasjon om nålevende personer.
Dette i henhold til Slektsforum og Datatilsynets reglement.
Er interessert i opplysninger som vi kan bruke i arbeidet med nytt slektshefte!
Tusen takk, Terje! Jeg har mange aner om familien (67 sider med notater). Sende e-post til haarsager @ moscow.com og jeg skall send rapporten.
mvh, Dennis
mvh, Dennis
Dennis L. Haarsager
Vi ønsker gjerne å motta rapporten!
Vennlig hilsen og God Jul!
Kjell Ivar
Vennlig hilsen og God Jul!
Kjell Ivar
Hei Kjell Ivar (og hallo til Eldbjørg, tremenningsbarn min)!
Sende din e-post adresse til [email protected] og jeg skal send filene med informasjonen.
Mvh, Dennis
Sende din e-post adresse til [email protected] og jeg skal send filene med informasjonen.
Mvh, Dennis
Dennis L. Haarsager
Undskyld at jeg blander meg inn. Jeg har lenge lett etter Laila Myhr sitt opphav, og takket være dere har jeg nå funet hennes foreldre i kirkeboka for Trondheim: Karl Johan Denstad og hustru Laila f. Myhr. Vår familie skal være i slekt med Laila, men Jeg vet ikke hvilken gren.
Hennes aner kan ha kommet fra Leksvika, Bakklandet i Trondheim, Stjørdal, event. andre steder Er det noen som kan hjelpe meg videre ?
Hennes aner kan ha kommet fra Leksvika, Bakklandet i Trondheim, Stjørdal, event. andre steder Er det noen som kan hjelpe meg videre ?
Hallo Ole, og god jul!
Lailas slekt veit jeg noe om, men langt fra alt, så dette var spennende. Lailas far, Karl Johan Lorentsen Myhr f. 1883 d. 1952 var fra Tronheim der hans slekt hadde bodd et par generasjoner. På farsida var dette sjøfolk som bar Myhrnavnet fra Ytterøya. Ytterøy, Mosvik og Leksvik er sikre anesteder bakover i farslekta til Karl Johan. Karl Johans mor, Eugenie Berhardine Myhr f. Moe 1847 d. 1922 var også fra Trondheim, men her har jeg ikke kommet særlig langt bakover.
Korpstambur Simon Johannesen Moe har jeg ikke klart å identifisere, men kanskje andre har det.
Lailas mor var Anna Nikoline (Lina) Myhr f. Ryggvald 1881 d. 1972. Ryggvald var en av mange husmannsplasser under Rygg på Frosta, og farslekta bodde der et par generasjoner før Lina. Linas mor, Ingeborg Anna Nilsdatter var født Sanden i Leksvik, men den familien kom fra Horg i Melhus og ulike andre steder i Leksvika.
Du får si noe mer om dine aner, så kan vi kanskje finner mer ut at dette.
PS: Laila Denstad f. Myhr er min svigermor, så det er bakgrunnen for mitt engasjement.
Vennlig hilsen Terje
Lailas slekt veit jeg noe om, men langt fra alt, så dette var spennende. Lailas far, Karl Johan Lorentsen Myhr f. 1883 d. 1952 var fra Tronheim der hans slekt hadde bodd et par generasjoner. På farsida var dette sjøfolk som bar Myhrnavnet fra Ytterøya. Ytterøy, Mosvik og Leksvik er sikre anesteder bakover i farslekta til Karl Johan. Karl Johans mor, Eugenie Berhardine Myhr f. Moe 1847 d. 1922 var også fra Trondheim, men her har jeg ikke kommet særlig langt bakover.
Korpstambur Simon Johannesen Moe har jeg ikke klart å identifisere, men kanskje andre har det.
Lailas mor var Anna Nikoline (Lina) Myhr f. Ryggvald 1881 d. 1972. Ryggvald var en av mange husmannsplasser under Rygg på Frosta, og farslekta bodde der et par generasjoner før Lina. Linas mor, Ingeborg Anna Nilsdatter var født Sanden i Leksvik, men den familien kom fra Horg i Melhus og ulike andre steder i Leksvika.
Du får si noe mer om dine aner, så kan vi kanskje finner mer ut at dette.
PS: Laila Denstad f. Myhr er min svigermor, så det er bakgrunnen for mitt engasjement.
Vennlig hilsen Terje
Hallo Terje! Hjertelig takk for opplysningene:
Her falt det "brikker" på plass.
Ingeborg Anna Nilsdt. var søster til min oldefar Svend Nilsen. De var født på plassen Nøstberget under gården Sandvik,Leksvik. Deres foreldre var Nils Estensen, f. Evjen, Horg, Gauldal og Elen Anna Nilsdt. Tronvik, Leksvik.
Jeg har en del opplysninger om denne grenen og de deler jeg gjerne med dere og jeg kommer tilbake om saken senere !
God jul! Hilsen Ole
Her falt det "brikker" på plass.
Ingeborg Anna Nilsdt. var søster til min oldefar Svend Nilsen. De var født på plassen Nøstberget under gården Sandvik,Leksvik. Deres foreldre var Nils Estensen, f. Evjen, Horg, Gauldal og Elen Anna Nilsdt. Tronvik, Leksvik.
Jeg har en del opplysninger om denne grenen og de deler jeg gjerne med dere og jeg kommer tilbake om saken senere !
God jul! Hilsen Ole
Hei Terje, vi er visst i familie, på min mormors side har vi en Stephen Larsen Myhr sønn av Lars Stephensen Myhr og hustru Marithe Olsdtr. Sandstad. Stephen Larsen Myhr g.m. Elen ? 1697 - 1784. jeg blir veldig glad visst du vil svare meg evt. om du vet mere om fam. Myhr tilbake?? evt etterslekt? dette er fra Leksvik. Hilsen
Elin.
Elin.
Hei, igjen, her kommer det mere med det samme vi er to søstre som sammarbeider om slekta, jeg sitter på Sørlandet og søster mi sitter der hjemme i Trøndelag, hun er det som holder styr på slekta og hun har mye på mange men av og til dukker det opp ting, så fint om noen vil prøve å gi oss svar, på forhånd tusen takk, mange har gitt oss svar og jeg håper dere vil svare på dette også visst dere vet noe.
Lars og Marit (etterslekt?, søsken?, visste ganske mye tilbake), Myhr fra Stor-Myhr på Ytterøya sønn Steffen 1700 -1764 g. 20.07.1727.m. Elen(foreldre til Elen er Amund Amundsen Øvre g. 24.06.1696.m. Karen Paulsdtr. Sandstad; der var det spørsmål om forfedre? noen som vet noe?), 1697 - 1784. Amundsd. Sand stad deres datr. Ingeborg g. m. Arnt Nilsen Sliper deres dtr. Marit g.m.Anders Olsen Talmo Leksvik, Ole Johnsen Grande (vet noen noe om ham?), han var sønn av Anne Aksnes Grande, (vet noen noe om denne dama?), hun var mor til Ole, var leilendere på Talmo Leksvik mere vites visst ikke? jo hun var datter av Amund Aksnes, Vi vet vi er kommet ut i
en Store Aksnesslekta", så vi håper noen sitter inne kanskje med noe om disse. På forhånd tusen takk. Elin
Lars og Marit (etterslekt?, søsken?, visste ganske mye tilbake), Myhr fra Stor-Myhr på Ytterøya sønn Steffen 1700 -1764 g. 20.07.1727.m. Elen(foreldre til Elen er Amund Amundsen Øvre g. 24.06.1696.m. Karen Paulsdtr. Sandstad; der var det spørsmål om forfedre? noen som vet noe?), 1697 - 1784. Amundsd. Sand stad deres datr. Ingeborg g. m. Arnt Nilsen Sliper deres dtr. Marit g.m.Anders Olsen Talmo Leksvik, Ole Johnsen Grande (vet noen noe om ham?), han var sønn av Anne Aksnes Grande, (vet noen noe om denne dama?), hun var mor til Ole, var leilendere på Talmo Leksvik mere vites visst ikke? jo hun var datter av Amund Aksnes, Vi vet vi er kommet ut i