Sørgård/ Fosenhalvøya
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: Sørgård/ Fosenhalvøya
Skrev tidligere inn en etterlysning etter en Solberg, men etter mye om og men har vi nå fått sporet opp vigselsattesten til mormor og funnet ut at han het Sørgård....
Jeg er på jakt etter min mormors far,
Han het Sørgård til etternavn.
Mor til mormor het Karen Torgersdatter og kom fra Statsbygda men bodde i Trondhjem.Hun var født 1881 og antageligvis var da min Oldefar født i nærheten av det. Han kom muligens fra Åfjord. Har desverre ingenting mere å gå på og etterlyser her før jeg går videre..
mvh Siv Storø Nesse
Jeg er på jakt etter min mormors far,
Han het Sørgård til etternavn.
Mor til mormor het Karen Torgersdatter og kom fra Statsbygda men bodde i Trondhjem.Hun var født 1881 og antageligvis var da min Oldefar født i nærheten av det. Han kom muligens fra Åfjord. Har desverre ingenting mere å gå på og etterlyser her før jeg går videre..
mvh Siv Storø Nesse
Jeg kan kanskje hjelpe deg litt på vei:
I folketellinga i 1900 fant jeg flere med etternavn Sørgård i daværende Stoksund kommune. Stokksund tilhører nå Åfjord kommune.
Lykke til videre
mvh
Aud Marion Røen
I folketellinga i 1900 fant jeg flere med etternavn Sørgård i daværende Stoksund kommune. Stokksund tilhører nå Åfjord kommune.
Lykke til videre
mvh
Aud Marion Røen
-
- Sted: KOPPANG
- Kontakt:
Jeg tipper Linesøya i nåværende Åfjord kommune, postnr 7176...
Mvh Ola
Mvh Ola
Jeg kikket også på folketellingen og har funnet et par kandidater. Nå prøver jeg å kikke i Vår frues dåpsregister men det året som min mormor er døpt ligger ikke på nettet enda.
Må nok ta noen telefoner.
Men tusen takk.
Må nok ta noen telefoner.
Men tusen takk.
Har også nå fått tak i et bilde av han kansje det er noen som kjenner han igjenn?
her er en lenke:
<a href=http://groups.msn.com/hageoglitttil/slekt.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=113>Lenke</a>
her er en lenke:
<a href=http://groups.msn.com/hageoglitttil/slekt.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=113>Lenke</a>
Hei
Hvis du skal sjekke mulighetene på Linesøya, foreslår jeg at du kontakter Paul Sørgård. Han bør kunne hjelpe deg - lykke til.
Hvis du skal sjekke mulighetene på Linesøya, foreslår jeg at du kontakter Paul Sørgård. Han bør kunne hjelpe deg - lykke til.
Tusen takk for tips!!!!!
da er han funnet!!!!
men han kom bort i arkaengelsk ca 1917-1920 hvordan kan jeg finne han videre?han var skjømann og jeg vet heller ikke vilket selskap han jobbet for.
Ingen av hans etterslekt vet noe heller!
men han kom bort i arkaengelsk ca 1917-1920 hvordan kan jeg finne han videre?han var skjømann og jeg vet heller ikke vilket selskap han jobbet for.
Ingen av hans etterslekt vet noe heller!