John Kvam eller Quam
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: John Kvam eller Quam
Vet at John fikk barn med Ingeborg Martha Nilsdtr f 1840 i Strinda, (barnet fikk navnet nils og ble født 1840/1841 i strinda. Hvor kom John fra og når ble han født?
Unni
Unni
Hei!
Jeg undrer på om det er noe feil med årstallene her. Som jeg tyder det er mor og sønn født på samme årstall nemlig 1840. Det er en Jon Halvorsen Qvam som er født 28/1 1824 på gården Kvam i Strinda eller Qvam som navnet ble skrevet tidligere. Det var også en onkel av Jon som het Joen Pedersen Qvam som ble født på samme gården og døpt 14/8 1791. Begge var av Rottumslekten.
Jeg undrer på om det er noe feil med årstallene her. Som jeg tyder det er mor og sønn født på samme årstall nemlig 1840. Det er en Jon Halvorsen Qvam som er født 28/1 1824 på gården Kvam i Strinda eller Qvam som navnet ble skrevet tidligere. Det var også en onkel av Jon som het Joen Pedersen Qvam som ble født på samme gården og døpt 14/8 1791. Begge var av Rottumslekten.
Bra noen er "våken"... Nils Ble født 1870/71...
Unni
Unni
Hei!
Det var en som het John Olsen Qvamshaugen som var født 12/7 1847. Han fikk minst 3 uekte barn. De brukte ofte bare navnet på gården til etternavn på den tiden og sløyfet navnet på husmannsplassen.
Det var en som het John Olsen Qvamshaugen som var født 12/7 1847. Han fikk minst 3 uekte barn. De brukte ofte bare navnet på gården til etternavn på den tiden og sløyfet navnet på husmannsplassen.
Takk for svar. Hvor har du funnet disse opplysningene?
Unni
Unni
Hei!
Jeg har dem ifra da jeg skrev den ene bygdeboka om Bratsberg.
M.v.h.
Kåre!
Jeg har dem ifra da jeg skrev den ene bygdeboka om Bratsberg.
M.v.h.
Kåre!
Hei.
Visste ikke at det var flere av dine bøker... Jeg har lest bare en...
Unni
Visste ikke at det var flere av dine bøker... Jeg har lest bare en...
Unni
Hei!
Jeg har skrevet 2. Den første het Gjervan krets.
m.v.h.
Kåre
Jeg har skrevet 2. Den første het Gjervan krets.
m.v.h.
Kåre
Hei.
Jeg skal låne disse bøkene i dag.. Takk for opplysningene. God helg!
n v h
Unni
Jeg skal låne disse bøkene i dag.. Takk for opplysningene. God helg!
n v h
Unni
Til Kåre Hugås:
Takk for hjelp og deltagelsen i slektsarbeidet. Vi er ganske sikkert mange som ønsker å anskaffe din bok om Bratsberg! Kan du ikke legge ut en pris og en bestillingsadresse?
Jeg er blant de som synes det er langt bedre å ha en slik bok i min egen hylle enn å låne den på et bibliotek! - hvis den er ledig!!
MVH
Idar
Takk for hjelp og deltagelsen i slektsarbeidet. Vi er ganske sikkert mange som ønsker å anskaffe din bok om Bratsberg! Kan du ikke legge ut en pris og en bestillingsadresse?
Jeg er blant de som synes det er langt bedre å ha en slik bok i min egen hylle enn å låne den på et bibliotek! - hvis den er ledig!!
MVH
Idar
Slekthilsener fra Idar Kaare Loe, -
IDAR - - - - - etter farmor IDA
KAARE - etter mormor KAREN
LOE . . . . . . . . . etter far min!
IDAR - - - - - etter farmor IDA
KAARE - etter mormor KAREN
LOE . . . . . . . . . etter far min!
Hei!
Jeg har et lite restlager av Bratsberg Annexsogn som jeg selger ut til 300 kr. pr. bok + eventuelle omkostninger så lenge lageret rekker. Gjervan krets er utsolgt. Henv. Kåre Hugås tlf. 74803112. eller 73837884.
Jeg har et lite restlager av Bratsberg Annexsogn som jeg selger ut til 300 kr. pr. bok + eventuelle omkostninger så lenge lageret rekker. Gjervan krets er utsolgt. Henv. Kåre Hugås tlf. 74803112. eller 73837884.