Werkland m.v.
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: Werkland m.v.
Jeg på utkikk etter werkland/Qwerkeland osv da mange stavelsesmåter er i bruk... Noen som kjenner til dette navnet ??
Det er lokalisert fra Lade/ malvik til Froan...
alle løse tråder er gode tråder...
Det er lokalisert fra Lade/ malvik til Froan...
alle løse tråder er gode tråder...
Må tro det er Verkland i Malvik. den har mange stavelsesmåter,Wercklandh (1520)Wercklanndt, Werckland, Verckland og Werchland.
Olaf
Olaf
Hei olaf
Her har du hvert borti flere stavelses måter på navnet enn meg, har du noe mere interesant omkring emnet ??
Her har du hvert borti flere stavelses måter på navnet enn meg, har du noe mere interesant omkring emnet ??
Jeg leter ufortrødens videre etter mine Werklendinger, men å få linket disse til Werkland i Malvik har foreløpig ikke lykkes meg.
Prøver derfor litt på måffå å se om noen lesere derute har kjennskap til J.M. Bye fra Tr.heim for så å finne ut om det er forbindelse i mellom denne karen og sågar handelsfam. Werkland fra Lade...
Hvis noen har kjennskap til noen av understående så er alt til hjelp...
Los Johan Petter Pettersen Werkland f 05/12-1852 d
12/07-1874 g.m Jonetta Bergitte Johannesdt., Froan f 04/07-1856 d
Johan’s foreldre Peter Olsen Werkland Sørburøy f ca 1820 d. 09/03-1860 og kone Seri (Siri) Hansdt. f ca 1809
Jonetta’s foreldre Johannes Martiniussen Bye f 28/08-1822, Trondheim (død etter 1875) og Kone Berntine Knutsdt. f 17/07-1826, Frøya. (død etter 1875) Johannes og Berntine ble viet 21/09-1845 på Hitra.
Johan var los i Frohavet hvor han omkom den 9/3-1860 i sammen med Hans Petter Hansen, 22 år fra Ilen og Johan Jørgen Petersen, 25 år fra Sørburøy. Det ble holdt felles minnegudstjeneste for disse og åtte andre den 6/9-1860 i Slæterens Sokn. (Krk bok film NT 32 side 664, nr 10)
Prøver derfor litt på måffå å se om noen lesere derute har kjennskap til J.M. Bye fra Tr.heim for så å finne ut om det er forbindelse i mellom denne karen og sågar handelsfam. Werkland fra Lade...
Hvis noen har kjennskap til noen av understående så er alt til hjelp...
Los Johan Petter Pettersen Werkland f 05/12-1852 d
12/07-1874 g.m Jonetta Bergitte Johannesdt., Froan f 04/07-1856 d
Johan’s foreldre Peter Olsen Werkland Sørburøy f ca 1820 d. 09/03-1860 og kone Seri (Siri) Hansdt. f ca 1809
Jonetta’s foreldre Johannes Martiniussen Bye f 28/08-1822, Trondheim (død etter 1875) og Kone Berntine Knutsdt. f 17/07-1826, Frøya. (død etter 1875) Johannes og Berntine ble viet 21/09-1845 på Hitra.
Johan var los i Frohavet hvor han omkom den 9/3-1860 i sammen med Hans Petter Hansen, 22 år fra Ilen og Johan Jørgen Petersen, 25 år fra Sørburøy. Det ble holdt felles minnegudstjeneste for disse og åtte andre den 6/9-1860 i Slæterens Sokn. (Krk bok film NT 32 side 664, nr 10)
Du har kanskje fått svar på dine spørsmål etter så lang tid?
Johan og Jonette Werkland var mine barns tippoldeforeldre på farssida. Johan og Nanna Werkland var oldeforeldre. Trygve og Inger Werkland besteforeldre.
Innlegget er redigert av moderator, da teksten inneholdt informasjon om nålevende personer.
Dette i henhold til Slektsforum og Datatilsynets reglement.
Stikk innom http://home.online.no/~werkland/ for kontaktinfo.
Johan og Jonette Werkland var mine barns tippoldeforeldre på farssida. Johan og Nanna Werkland var oldeforeldre. Trygve og Inger Werkland besteforeldre.
Innlegget er redigert av moderator, da teksten inneholdt informasjon om nålevende personer.
Stikk innom http://home.online.no/~werkland/ for kontaktinfo.
Innlegget er slettet av moderator, da teksten inneholdt informasjon om nålevende personer.
-
- Sted: Hitra
Ole-Morthen: I tilknytning til det Marthe og Trude skriver, så har også jeg info om etterkommere av Johan og Nanna Werkland, tror de hadde mange barn: Hans, Trygve, Anny, Johan, Wilhelm( druknet utafor Halten ), Karl ...? kjenner til barnebarn og oldebarn bosatt på Hitra og i Trondheim - dersom dette skulle være av interesse.
Vennlig hilsen
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Hei ole er du sikker på at du har rett årstall på los Johan Peter Petersen Verkland,jeg har at han var født 05.12.1852 og død 12.07.1874.Går det ann at han var `Los` og døde som 8åring?
Hei Torild
Det er nok så enkelt at Ole-Morten har satt død som åpen, men det er giftemålet med Jonetta som er 12.7.1874.
Lykke til videre.
mvh
Øivind
Det er nok så enkelt at Ole-Morten har satt død som åpen, men det er giftemålet med Jonetta som er 12.7.1874.

Lykke til videre.
mvh
Øivind
-
- Sted: Hitra
Litt tilbake i tid:
Kom over dette giftemålet i Family Search:
Anders Olsen Verkland, Verkland i Malvik, 6.oktober 1839 gift med Anne Halvorsen Engan.
Foreldrene til Anders: Ole Greisen Bromset og Beret Olsdtr "Hænstad?"
- Kan Anders Olsen være bror av Petter Olsen Verkland på Sørburøya, født 1820, og nevnt ovenfor ?
Knut
Kom over dette giftemålet i Family Search:
Anders Olsen Verkland, Verkland i Malvik, 6.oktober 1839 gift med Anne Halvorsen Engan.
Foreldrene til Anders: Ole Greisen Bromset og Beret Olsdtr "Hænstad?"
- Kan Anders Olsen være bror av Petter Olsen Verkland på Sørburøya, født 1820, og nevnt ovenfor ?
Knut
Vennlig hilsen
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Hei!
Skulle gjerne vite litt mer om tilknytningen dine barn har til min slekt. Jeg kjenner igjen flere av navnene du har skrevet ned. Hvis jeg ikke husker veldig feil i hodet mitt, er Johan og Jonetta mine tipp tipp oldeforeldre, eller noe i den duren.
Ta gjerne kontakt på [email protected]
Eva Werkland
Skulle gjerne vite litt mer om tilknytningen dine barn har til min slekt. Jeg kjenner igjen flere av navnene du har skrevet ned. Hvis jeg ikke husker veldig feil i hodet mitt, er Johan og Jonetta mine tipp tipp oldeforeldre, eller noe i den duren.
Ta gjerne kontakt på [email protected]
Eva Werkland
Vi har noen Werkland her i Hemne også. Tror de stammer fra Frøya eller øyene omkring der.
Du kan jo kikke på dette: http://hemneslekt.net/getperson.php?per ... tree=Hemne
Du kan jo kikke på dette: http://hemneslekt.net/getperson.php?per ... tree=Hemne