Einar Sunde

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
Anita Bertelsen

Re: Einar Sunde

Legg inn av Anita Bertelsen » 4. februar 2003 kl. 14.30

Jeg leter etter min morfar og hans forfedre.Jeg la min morfar inn på Fosen etter som jeg tok feil og trodde Leksika lå på Fosen.Så jeg håper noen kan hjelpe meg å finne ut noe her.Jeg vet att han ble gitt bort når han var ca. 1 år gamel.Dette fordi hans far dro til Amerika.Men ingen vet hva som skjede med hans mor.Så han ble gitt til Nikolai Olsen Grande og Lorentse Nilsdatter.Så jeg er interessert i å finne ut hvem som er hans foreldre og hvor det ble av hans mor.

Med vennlig hilsen Anita

Brukeravatar
Roar Kvam
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Roar Kvam » 5. februar 2003 kl. 11.48

Hvis det er Leksvika du mener så er det på Fosen.
Grande navnet finner du på Ørlandet og Inherred og noen flere steder i Trøndelag.
Hadde du årstall så hadde det vært greiere.

Anita Bertelsen

Legg inn av Anita Bertelsen » 5. februar 2003 kl. 12.11

Takk for svaret.Min morfar er født i 1887.Så jeg vil si at jeg i min iver glemte å legge inn fødselåret.Så jeg håper dette vil være til hjelp når jeg nå har lagt det inn.

Med vennlig hilsen Anita

Brukeravatar
Roar Kvam
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Roar Kvam » 5. februar 2003 kl. 14.02

Her har du Einar Johanesen Sunde f.1887 pleiesøn sammen med Nikolai Olsen Grande f.1862
og Lorentse Nilsdtr.1864 på gården Grandvold i Leksviken Nord-Trøndelag. Men hvem er foreldre?
Det er ifølge Familysearch en Johan Jensen Sunde som gifter seg 17 0kt.1880 med Elisabeth Petrine Iversdtr Dahl i Bakke kirke Trondhjem. Det er også i FT 1875 en Johan Jensen f.1854(fødselstall er nødvendigvis ikke rigtig) på Lille Bækvig på Hitra som kan ligge i nærheten av Sunde?

Anita Bertelsen

Legg inn av Anita Bertelsen » 6. februar 2003 kl. 14.06

Takk for svaret jeg fikk.Ifølge min mor så er Johan Jensen Sunde hans far og Elisabeth Petrine Iversdatter Dahl hans mor.Hun døde forøvrig når han var ett år gamel.Så dette er nok årsaken til at han ble gitt bort av sin far som senere dro til Amerika.Men jeg lurer på om de han ble gitt bort til var slektninger av hans far eller mor.
Så jeg håper noen kan hjelpe meg med å få dette bekreftet eller avkreftet.

Med vennlig hilsen Anita

Svar

Gå tilbake til «Leksvik»