Kari Larsdtr Kirkebirkeland(1855-1938)
Moderator: MOD_Hordaland
Kari Larsdtr Kirkebirkeland(1855-1938)
Vil gjerne vite noe om hennes forfedre...særlig morsiden
-
- Sted: HAUGESUND
Re: Kari Larsdtr Kirkebirkeland(1855-1938)
Kari Larsen er datter av Lars Nilson Totland østre f.1831, d. 1888. Han var gift med enka Elisabet Olsdtr. Foruten Kari, hadde de barna Tor, bosatt på Solheim, Olina , bosatt på Nattland og Elisabet bosatt på Brattland.
Kilde Fana bygdebok side 344, bruk nr. 4
Mvh. Johan Arthur Hansen
Kilde Fana bygdebok side 344, bruk nr. 4
Mvh. Johan Arthur Hansen
Kari Larsdtr. Kirkebirkeland var tante til min bestefar Lars Nils. Kirkebirkeland.
Har du tilgang til Fana Bygdebok?
Hvis ikke kan jeg hjelpe deg med "avskrift" (svaret fra Hansen er noe mangelfullt).
Kan du eventuelt spesifisere hva du er ute etter (hvor du står fast)?!
Tore J. Birkeland
Har du tilgang til Fana Bygdebok?
Hvis ikke kan jeg hjelpe deg med "avskrift" (svaret fra Hansen er noe mangelfullt).
Kan du eventuelt spesifisere hva du er ute etter (hvor du står fast)?!
Tore J. Birkeland
Hei begge to..tusen takk for svar
Jeg har dessverre ikke tilgang til Fanaboken.
Jeg har oversikt over hennes 4 ekte søsken og 5 halvsøsken så jeg vet at hennes mor, Elisabet var gift to ganger, men jeg vil gjerne ha visst mere om hennes mors familie.
Er ellers interessert i info om denne slektsgrenen om dere ønsker å dele med meg. Bruk gjerne min epost.

Jeg har dessverre ikke tilgang til Fanaboken.
Jeg har oversikt over hennes 4 ekte søsken og 5 halvsøsken så jeg vet at hennes mor, Elisabet var gift to ganger, men jeg vil gjerne ha visst mere om hennes mors familie.
Er ellers interessert i info om denne slektsgrenen om dere ønsker å dele med meg. Bruk gjerne min epost.
Av Fanaboken (også hos Hjellestad) fremgår det at Elisabet (eller Lisbet) var født på Storetveit. Under Storetveit (i Fanaboken) finnes ikke "spor" etter Lisbet. Av "Vigde i Fana 1842 - 1851" (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =vi1249184) fremgår det imidlertid at far til Lisbet var forpakter Ole Elias. Landaas. Og da tror jeg vi må ut av Fana og til Årstad. I 1801-tellingen (Bergen landdistrikt) er det under Landaas ikke spor etter Ole Elias. Landaas, så han må ha kommet dit seinere (Lisbet var født i 1822).
Men dette har du kanskje funnet ut selv?
Er det andre som kan si noe her?
Etterslekten kan vi komme tilbake til - her vet jeg mere.
Men dette har du kanskje funnet ut selv?
Er det andre som kan si noe her?
Etterslekten kan vi komme tilbake til - her vet jeg mere.
Takker for hjelp, som underbygger noe av det jeg har funnet siden sist.
Ole Eliassen fant jeg på Fjellbirkeland i sitt voksne liv og han gifter seg med en jente fra Haugsdal, så da kom jeg noen hakk videre.
Jeg vil gjerne høre om/ få en oversikt over etterslekten fra Lars Nilson.
Jeg er selv i etterkommer av nevnte Kari, så vi skulle jo være i realtivt nær slekt
Bruk gjerne privat melding.
Ole Eliassen fant jeg på Fjellbirkeland i sitt voksne liv og han gifter seg med en jente fra Haugsdal, så da kom jeg noen hakk videre.
Jeg vil gjerne høre om/ få en oversikt over etterslekten fra Lars Nilson.
Jeg er selv i etterkommer av nevnte Kari, så vi skulle jo være i realtivt nær slekt
Bruk gjerne privat melding.