Er det trygt å legge igjen visa-kortet sitt på ancestry.com

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
Brukeravatar
dn21210
Sted: OSLO

Er det trygt å legge igjen visa-kortet sitt på ancestry.com

Legg inn av dn21210 » 9. januar 2007 kl. 13.41

Jeg har lyst til å prøve en såkalt 14 days free trial - og da må jeg legge inn kortet mitt, og blir ikke belastet om jeg avlyser det innen to uker. Er dette trygt - virker det som de lover?

dn22149
Sted: SANDNESSJØEN

Re: Er det trygt å legge igjen visa-kortet sitt på ancestry.

Legg inn av dn22149 » 8. februar 2007 kl. 0.41

Ja, det lurer jeg også på-lyst å prøve det, men vet ikke om det er trygt, så har ikkeprøvd...Liker ikke legge ut VISA sånn..

Er det ingen som vet?

Brukeravatar
dn12117
Sted: MOELV

Legg inn av dn12117 » 8. februar 2007 kl. 1.06

Hei.

Jeg har hatt Ancestry.com abonnement i flere år og aldri hatt noen problemer med Visa på det. :lol: :lol:

Husk bare på å si fra når du ikke vil ha det lenger - du får alltid en mail noen dager før ett månedsabonement eller årsabonnement går ut - sier du ikke fra så trekkes du automatisk for en måned eller ett år til.

Jeg har hatt både måned og årsabonnement og det har gått greit for meg ihvertfall.

Sånn som på Genline i Sverige må du selv fornye - de tar ikke vare på Visanummeret etter at du har betalt en gang, men du får også der mail i forkant av at ett abonnement går ut.
Lillian Kristiansen

Brukeravatar
dn12117
Sted: MOELV

Legg inn av dn12117 » 8. februar 2007 kl. 1.10

Hei igjen.

Glemte en ting :lol: Noen har ett bankkort med Visa med minimalt med penger på den kontoen slik at det ikke skal gå ann å hente penger der uten at det er dekning for den summen som de prøver å hente fra eks. Ancestry.com - har ikke prøvd dette selv så jeg vet ikke helt sikkert hvordan det funker. :roll:

Tenkte bare det var greit å fortelle - det går jo ann å forhøre seg i banken om det går ann å gjøre det slik :wink:
Lillian Kristiansen

dn05604
Sted: NES PÅ HEDMARK

Legg inn av dn05604 » 22. februar 2007 kl. 22.18

Det funker utmerket. Har ordnet meg et ekstra Visa kort. Kontoen står tom, trenger jeg å kjøpe noe via nettet overfører jeg bare det som trengs. Ingen kan tømme et Visakort når kontoen er tom. :D

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 23. februar 2007 kl. 11.13

Frode - det viktige er at du leser den eposten du får når du melder deg på, slik at du melder deg av riktig, ellers kan det få penge-konsekvenser. Dersom du ikke melder deg av i tide, vil de trekke penger fra din konto.

Dette med kreditkort og Ancestry er "selvsagt" trygt, ellers hadde de ikke kunnet holde på i så mange år. Jeg tenker da på dette som sies "legge ut Visa sånn", ikke dette med å ha prøve-abonnement. Ancestry trekker ikke mer penger enn det de skal ut fra de abonnementer og bestillinger man gjør. Jeg har hatt abonnement i mange år, og aldri blitt lurt. (ikke av andre heller for den del).

Lykke til!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Brukeravatar
dn21210

Legg inn av dn21210 » 23. februar 2007 kl. 13.09

Takk alle - jeg har allerede oppdaget at dette er helt renhårig og trygt.

Bjørg Renslo Andersen

Legg inn av Bjørg Renslo Andersen » 1. april 2007 kl. 15.02

Jeg var vel uheldig jeg, da. Mitt kort ble tappet for penger, men det ble oppdaget med en gang av kortselskapet, og jeg fikk dekket alt. Det var et lite beløp, men kortnr måtte byttes ut osv.... Når det først skjedde følte jeg at det ble fulgt opp på en god måte, selv om det tar litt tid å behandle slike saker.

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 1. april 2007 kl. 16.36

Mener du at det ble tappet av Ancestry.com?
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Sissel Johnsen
Sted: DOKKA

Legg inn av Sissel Johnsen » 5. april 2007 kl. 18.55

Jeg har faktisk hatt to gratisperioder med bare et par uker i mellom nå, det gikk bra det også. God påske! :D

Sissel Johnsen

gj02937
Sted: SANDNES

Legg inn av gj02937 » 9. april 2007 kl. 15.20

jeg er også iferd med å gjøre dette, men åssen sier jeg at jeg ikke er interesert lengre? sto noe om en email som måtte sendes i arbeidstiden deres, eller et telefon nr som kunne ringes. ?? noen som vet?

gj02937
Sted: SANDNES

Legg inn av gj02937 » 9. april 2007 kl. 15.21

jeg er også iferd med å gjøre dette, men åssen sier jeg at jeg ikke er interesert lengre? sto noe om en email som måtte sendes i arbeidstiden deres, eller et telefon nr som kunne ringes. ?? noen som vet?

Arne Einar Berg
Sted: BLAKER

Legg inn av Arne Einar Berg » 29. juni 2007 kl. 9.43

Egentlig er det en god regel aldri å bruke Visa eller andre kort som belaster en konto direkte når du opererer på nettet, eller på steder hvor det kan være utrykt slik som enkelte steder i utlandet.

Skulle noen tappe Visakortet ditt forsvinner pengene omgående fra kontoen din, og selv om du normalt får dem tilbake hvis du kan bevise at noe er feil, er det som regel en del arbeide forbundet med dette.

Bruk i stedet et kredittkort som for eksempel Mastercard, Eurocard eller lignende. Da er det ingen konto som tappes, men du får faktura i ettertid. Dermed kan du ta opp eventuelle feil med kortutstederen uten at du må vente på å få tilbake penger. Betaler du fakturaen innen fristen, koster det deg ikke noe ekstra.

De samme regler gjelder hvis du skal stille kort som sikkerhet, for eksempel ved billeie. Med kredittkort unngår du at det tas reservasjoner mot bankkontoen din.

Jeg har arbeidet i en større bank, og dette er råd som ble gitt av valutavdelingen der.

Arne Einar Berg

Svar

Gå tilbake til «USA/Canada»