Hanne og Hansine Johansdatter samme person ???

Moderator: MOD_Nordland

Svar
Magnor Arnth Thoresen
Sted: MATHOPEN

Hanne og Hansine Johansdatter samme person ???

Legg inn av Magnor Arnth Thoresen » 18. februar 2007 kl. 16.10

I folketelling 1865 for, Ofoten, Ankenes finner jeg Ane Oline Olsdatter og Johan Peder Hansen med døtrene Hanna 2 år og Fredrikke 4 år.
I folketelling 1875 for, Ofoten Stenli finner jeg Ane og Johan med døtrene Hansine f. 1863 og Fredrikke f. 1861.
I kirkebok for Evenes finner jeg Hansine døpt 5. juni 1864, men jeg er ikke i stand til å finne noen Hanna med foreldre Ane og Hans i tidsrommet 1862 - 64.
Er det noen som kan svare meg på om Hanna og Hansine kan være en og samme person :?: :?:

Med vennlig hilsen
Magnor Thoresen

13434
Sted: NARVIK

Re: Hanne og Hansine Johansdatter samme person ???

Legg inn av 13434 » 20. februar 2007 kl. 19.18

Hei Magnor!
Johan Peder Hansen f Leiros, Ankenes 03.03.1840 g 17.10.1860 med Ane Olea Olsdatter.
Er bror til min oldemor Ingeborg Berntina Hansdatter.
Ingeborg og Johannes Pedersen var bosatt på Lyngenes på Ankenes og Johan P losjerte der.
Har aldri hørt at de hadde flere barn enn Fredrikke og Hanna, Så jeg tror nok det er en skrivefeil her.
Du kan finne en artikkel på http://www.gamlenarvik.no eller om Du går inn på Ofoten museum, hvor Du finner den samme artikkelen om Ankenes.
Hører gjerne fra Deg om etterkommere av Johan P.
Vennlig hilsen: Ketil Iversen. :)

Magnor Arnth Thoresen
Sted: MATHOPEN

Re: Hanne og Hansine Johansdatter samme person ???

Legg inn av Magnor Arnth Thoresen » 21. februar 2007 kl. 9.30

Hei Ketil
Flott, da fikk jeg avklart det.
Johan Peder Hansen's datter Fredrikke er min oldemor. Hun var gift to ganger. Knut Pedersen og Hans Johansen. Med Hans fikk hun 6 barn, deriblant min bestefar Joakim Martin Hansen (Kvilstad). Han giftet seg med Anne Petersdatter Hveding og de ble bosatt i Kongsvik i Tjeldsund.

Med vennlig hilsen
Magnor Thoresen

Svar

Gå tilbake til «Evenes»