Ole Hansen f. 1865 og Anne Randine Kristensen f. 1962
Moderator: MOD_Akershus
Ole Hansen f. 1865 og Anne Randine Kristensen f. 1962
Hei!
Jeg leter etter Ole og Annes slekt.
Mener at far og mor til Ole skal være en Hans Olsen og Karen Sophie Larsdatter.
Far og mor til Anne skal være Kristen Andersen og Britt(?) Helene Olsen.
Har fått opplyst om at de skal være fra Nes/Urskog.
Er det noen som kan hjelpe meg videre?
Mvh
Laila
Jeg leter etter Ole og Annes slekt.
Mener at far og mor til Ole skal være en Hans Olsen og Karen Sophie Larsdatter.
Far og mor til Anne skal være Kristen Andersen og Britt(?) Helene Olsen.
Har fått opplyst om at de skal være fra Nes/Urskog.
Er det noen som kan hjelpe meg videre?
Mvh
Laila
Re: Ole Hansen f. 1865 og Anne Randine Kristensen f. 1962
Hei Laila
Jeg tror at det er denne familien du mener: Aasnessætra FT 1900
...og da fant jeg vielsen deres her: Vielse nr. 16
Men kan det være dåpen til denne Ole som er din ? Se dåp nr. 24 Isåfall heter moren hans Karen Sophia Carlsdatter, og familiens bopel tyder jeg til nedre Schøyeneie.. Men det er mulig at jeg kan ha oversett noen da...
Kanskje noen av fadderne kan sette det på sporet
Her fant jeg også dåpen til Anne Randine:Se dåp nr. 5, født 30.nov.
Lykke til da Laila
Med vennlig hilsen fra Anne-Lise
Jeg tror at det er denne familien du mener: Aasnessætra FT 1900
...og da fant jeg vielsen deres her: Vielse nr. 16
Men kan det være dåpen til denne Ole som er din ? Se dåp nr. 24 Isåfall heter moren hans Karen Sophia Carlsdatter, og familiens bopel tyder jeg til nedre Schøyeneie.. Men det er mulig at jeg kan ha oversett noen da...

Her fant jeg også dåpen til Anne Randine:Se dåp nr. 5, født 30.nov.
Lykke til da Laila

Med vennlig hilsen fra Anne-Lise
Hei Anne-Lise!
Tusen takk for raskt og hyggelig svar!
Jeg tror du har rett i alt du sier, ser jeg må korrigere noen navn for de har jeg nok tydet feil.
Problemet mitt er at jeg foreløpig ikke har klart å komme noe lengre enn til Ole og Annes foreldre og de finner jeg kun navnene til.
I følge det lille jeg har klart å fremskaffe av opplysninger så skal Hans Olsen være fra Nes/Urskog, de skal ha bodd på Mangenskogen ett sted som het Stenshaugen.
Hans Olsen er bestefar til min oldefar som heter Alfred Olsen f 1892 (Stenshaugen, Bjørnstad).
Mvh Laila
Tusen takk for raskt og hyggelig svar!
Jeg tror du har rett i alt du sier, ser jeg må korrigere noen navn for de har jeg nok tydet feil.
Problemet mitt er at jeg foreløpig ikke har klart å komme noe lengre enn til Ole og Annes foreldre og de finner jeg kun navnene til.
I følge det lille jeg har klart å fremskaffe av opplysninger så skal Hans Olsen være fra Nes/Urskog, de skal ha bodd på Mangenskogen ett sted som het Stenshaugen.
Hans Olsen er bestefar til min oldefar som heter Alfred Olsen f 1892 (Stenshaugen, Bjørnstad).
Mvh Laila
Hei igjen
Jeg legger inn linker til familiene ved FT i 1865: Fam. Hans Olsen og Fam Christen Andersen
Ved FT i Aurskog finner du også Anne Randine`s mormor Marthe Hansd.
Til orientering så finner vi samme tema her under Nes, Akershus
med hilsner fra Anne-Lise
Jeg legger inn linker til familiene ved FT i 1865: Fam. Hans Olsen og Fam Christen Andersen
Ved FT i Aurskog finner du også Anne Randine`s mormor Marthe Hansd.

Til orientering så finner vi samme tema her under Nes, Akershus
med hilsner fra Anne-Lise
I den gamle Bygdeboka for området,bind 1,side 459 under Åsnessætra er det nevnt noe.
........så brukte Ole Hansen Stenshaugen Åsnessætra til han i 1908 flyttet til Bjørnstad i Blaker.(et par km. fra meg). Sætra med Sæterskogen ble i 1935 overtatt av Halvor Aasnes sin bror Ole.
I boken oppdaget jeg en feil så jeg skriver her det riktige med tillegg.
Alfred Olsen Bjørnstad(Stenshaugen)f.10.1.1893 og døpt 5.3.1893. Nes/Udnes nr.5.
Gift 30.4.1920.i Blaker kirke.(er på nett)
Lydia Mathilde Karlsdatter Mandelid f.2.10.1890 og døpt2.11.1890 i Vevring i Førde side 27 nr.15
Hennes foreldre var Karl Engelsen f.1860 og Susanne Larsdt.f.1858. Du finner de under garden Mandelid.
Etter det jeg kan se hadde Alfred og Lydia to jenter, Solveig og Anna som begge ble gift.
Palmar.
........så brukte Ole Hansen Stenshaugen Åsnessætra til han i 1908 flyttet til Bjørnstad i Blaker.(et par km. fra meg). Sætra med Sæterskogen ble i 1935 overtatt av Halvor Aasnes sin bror Ole.
I boken oppdaget jeg en feil så jeg skriver her det riktige med tillegg.
Alfred Olsen Bjørnstad(Stenshaugen)f.10.1.1893 og døpt 5.3.1893. Nes/Udnes nr.5.
Gift 30.4.1920.i Blaker kirke.(er på nett)
Lydia Mathilde Karlsdatter Mandelid f.2.10.1890 og døpt2.11.1890 i Vevring i Førde side 27 nr.15
Hennes foreldre var Karl Engelsen f.1860 og Susanne Larsdt.f.1858. Du finner de under garden Mandelid.
Etter det jeg kan se hadde Alfred og Lydia to jenter, Solveig og Anna som begge ble gift.
Palmar.
Hei Palmar!
Jeg vet jeg har hørt navnet ditt, men klarer ikke å plassere deg.
Jeg er født og oppvokst på Bjørnstad, Alfred og Lydia var mine oldeforeldre.
Mange tusen takk for opplysninger, forstår at du vet en del om dette!
Kanskje du vet noe mer om Alfred sin bestefar også? Hans navn er Hans Olsen, men hans foreldre er jeg helt blank på.
Med vennlig hilsen
Laila Stolpnes
En stor takk til Anne-Lise igjen også......
Jeg vet jeg har hørt navnet ditt, men klarer ikke å plassere deg.
Jeg er født og oppvokst på Bjørnstad, Alfred og Lydia var mine oldeforeldre.
Mange tusen takk for opplysninger, forstår at du vet en del om dette!
Kanskje du vet noe mer om Alfred sin bestefar også? Hans navn er Hans Olsen, men hans foreldre er jeg helt blank på.
Med vennlig hilsen
Laila Stolpnes
En stor takk til Anne-Lise igjen også......

Jeg skal prøve å finne noe. Nå passer bestefar på barnebarnet sitt(9mnd.) som har fått omgangsyke. Regner med at jeg får anledning litt seinere i kveld.
Du finner meg på http://www.sorum.historielag.no/ under slektshistorisk gr.
Palmar
Du finner meg på http://www.sorum.historielag.no/ under slektshistorisk gr.
Palmar
Hei igjen!
Håper barnebarnet ditt er bedre nå.
Jeg har funnet alt jeg trenger om Hans Olsen, fant en link på nettet så hans aner er sporet helt tilbake til 1620!!!
Fant ett ledd til på Anne Randine: far Kristen Andersen Kjøstadtangen
og mor er Berte Oldatter Korsmo men der er det stopp så hvis noen vet noe mer tar jeg i mot tips med stor takk.
Kasper Kristensen Nybakk b: 13 SEP 1867, Fossum skal være Anne Randine sin bror.
Mvh
Laila
Håper barnebarnet ditt er bedre nå.
Jeg har funnet alt jeg trenger om Hans Olsen, fant en link på nettet så hans aner er sporet helt tilbake til 1620!!!

Fant ett ledd til på Anne Randine: far Kristen Andersen Kjøstadtangen
og mor er Berte Oldatter Korsmo men der er det stopp så hvis noen vet noe mer tar jeg i mot tips med stor takk.
Kasper Kristensen Nybakk b: 13 SEP 1867, Fossum skal være Anne Randine sin bror.
Mvh
Laila
Jeg har funnet vielse og enda et barn i kirkebøkene.
Palmar
Palmar
Beklager Laila. Ved å se nærmere på det jeg har funnet så kommer jeg ikke lenger tilbake med sikre kilder enn ca. år 1750.
Den anetavlen får du sende meg ved anledning så skal jeg se om det finnes noe som stemmer med det du har funnet nå.
Nyere bøker er under arbeid.
Palmar
Den anetavlen får du sende meg ved anledning så skal jeg se om det finnes noe som stemmer med det du har funnet nå.
Nyere bøker er under arbeid.
Palmar
Hei igjen!
Jeg fikk så mye opplysninger på en gang her så var nødt til å konsentrere meg om å få ting på plass i riktig rekkefølge.
Jeg skal komme sterkere tilbake med opplysninger til deg Palmer når jeg har fått orden i sysakene!
Hilsen Laila

Jeg fikk så mye opplysninger på en gang her så var nødt til å konsentrere meg om å få ting på plass i riktig rekkefølge.
Jeg skal komme sterkere tilbake med opplysninger til deg Palmer når jeg har fått orden i sysakene!
Hilsen Laila

Hei Palmer!
Legger ved en link som kanskje kan være av interesse for deg, jeg fant ihvertfall mye interessant der...
Hilsen Laila
;o)
http://worldconnect.genealogy.rootsweb. ... &id=I17564
Legger ved en link som kanskje kan være av interesse for deg, jeg fant ihvertfall mye interessant der...
Hilsen Laila
;o)
http://worldconnect.genealogy.rootsweb. ... &id=I17564
Der har du hele anerekken !!! Jeg tok en grovsjekk og alt ser ut til å være riktig.
Anbefaler deg å ta kontakt/besøke din "slektning"Rasmus som ikke bor så veldig langt unna deg.
Palmar.
Anbefaler deg å ta kontakt/besøke din "slektning"Rasmus som ikke bor så veldig langt unna deg.
Palmar.
Så fint å høre at du mener linken er riktig, trodde nemlig ikke mine egne øyne når jeg fant den, så godt du som vet kan bekrefte. Nå ble jeg glad igjen!!!
Jeg har hatt utrolig flaks med leting, for på den andre siden så fant jeg en hel masse fra farfar sin side og opprinnelsen til Stolpnes navnet, ta en titt på en side som heter Hemneslekt, en veldig flott side!! http://www.hemneslekt.net/getperson.php ... tree=Hemne
Men, ehm......hvem er Rasmus??
Hilsen Laila
;o)
Jeg har hatt utrolig flaks med leting, for på den andre siden så fant jeg en hel masse fra farfar sin side og opprinnelsen til Stolpnes navnet, ta en titt på en side som heter Hemneslekt, en veldig flott side!! http://www.hemneslekt.net/getperson.php ... tree=Hemne
Men, ehm......hvem er Rasmus??
Hilsen Laila
;o)
Se øverst på den som la inn denne slekten. Der har du navn og mailadr.
Palmar
Palmar