Regimentskvartermester i Toten: Syver Smith (17/1800-tall)
Moderator: MOD_Oppland
Regimentskvartermester i Toten: Syver Smith (17/1800-tall)
Er det noen som vet noe om denne mannen? Vet at han var gift med Ehli Pedersdtr. (+ ca. 1784) fra Gryte søndre.
Hermod Moursund
Hermod Moursund
Re: Regimentskvartermester i Toten: Syver Smith (17/1800-ta
Hei,
Ikke sikker men mener og ha sett dette i bok om Militærebøker/0ppslagsverk.
Mulig det står noe på siden til http://www.vigerust.net. , men det må sjekkes ut litt..
Mvh.
Helge R.
Ikke sikker men mener og ha sett dette i bok om Militærebøker/0ppslagsverk.
Mulig det står noe på siden til http://www.vigerust.net. , men det må sjekkes ut litt..
Mvh.
Helge R.
Takk for svaret, Helge.
Har sett noe gjennom materiale til Vigerust, men finner han ikke. Da kona Ehli var født i 1784, må vi regne med at Syver var født omkring 1770-80 og ikke i yrkesarkiv tjeneste før på 1800-tallet. Tror materialet er for gammelt til å få med han her. Finnes det nyere oversikter?
Har sett noe gjennom materiale til Vigerust, men finner han ikke. Da kona Ehli var født i 1784, må vi regne med at Syver var født omkring 1770-80 og ikke i yrkesarkiv tjeneste før på 1800-tallet. Tror materialet er for gammelt til å få med han her. Finnes det nyere oversikter?
Hei,
vet du hvor han var født sted/fylke
prøver og søke på han men vet litt lite om han??
Mvh.
Helge
vet du hvor han var født sted/fylke

Mvh.
Helge
Det er akkurat det som er problemet. Vet ikke hvor han kommer fra - bare det jeg har opplyst i starten. Fint at du hjelper meg, takk.
Hermod
Hermod
Hei
Kari Pedersdtr. 44 år. i 1801 tell, Gryte store ,Wardal, er det moren til Eli Pedersdtr.? Da ført 24 år på den Gården Gryte store, 24 år som( ELI LARSDATTER) og tjenestejente
Ikke sikker på dette , men Kari er mulig da slekt med henne om ikke moren??
Må lete der vi kan nøste , gryte søndre er det Gryte store??
Ikke lett dette??
Mvh.
Helge R.
Kari Pedersdtr. 44 år. i 1801 tell, Gryte store ,Wardal, er det moren til Eli Pedersdtr.? Da ført 24 år på den Gården Gryte store, 24 år som( ELI LARSDATTER) og tjenestejente

Ikke sikker på dette , men Kari er mulig da slekt med henne om ikke moren??
Må lete der vi kan nøste , gryte søndre er det Gryte store??
Ikke lett dette??
Mvh.
Helge R.
- Gry Onarheim Dahlmo
Vennlig hilsen Gry
Hei Gry,
du vet at øynene er det du først blir blind på, hehe
Takker deg Gry for hjelpa...
Mvh.
Helge R.
du vet at øynene er det du først blir blind på, hehe

Takker deg Gry for hjelpa...

Mvh.
Helge R.
Takk til Helge og Gry.
Jada, jeg har lett i slektshistorielagets stoff, men ikke funnet Syver Smith. Der fant jeg forekdrene til Eli: Peder Syversen Storsletten (f. 1741) og Gunhild Henriksdtr. (f. 1734), men jeg må undersøke om dette likevel er galt.
Hermod
Jada, jeg har lett i slektshistorielagets stoff, men ikke funnet Syver Smith. Der fant jeg forekdrene til Eli: Peder Syversen Storsletten (f. 1741) og Gunhild Henriksdtr. (f. 1734), men jeg må undersøke om dette likevel er galt.
Hermod
Et problem er Gunhild Henriksdtr. Vielsen viser at Peder og Gunhild ble gift, men folketellingen 1801 viser en Kari Henriksdtr. som hustru, f. 1749. Jeg finner også av dødsfall en Gunhild Henriksdtr. (1734-73)
Har Peder vært gift to ganger - med to Henriksdtr. (først Gunhild og så Kari)?
Har Peder vært gift to ganger - med to Henriksdtr. (først Gunhild og så Kari)?