slektninger t Karl Johannes Johannessen/Randi H. f Berntzen
Moderator: MOD_Oslo
slektninger t Karl Johannes Johannessen/Randi H. f Berntzen
Søker etter slektninger til mine besteforeldre på morssiden,Karl Johannes Johannessen og Randi Hildegard f.Berntzen, begge født ca 1900. De var bosatt på østkanten av Oslo. Jeg vet at jeg har mye slekt i Oslo-Akershusområdet. Det skal også finnes en god del slekt på Finnskogen og i Østfold, men er ikke helt sikker. Jeg er helt i oppstarten av min slektsforskning, men håper likefullt på respons.
- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Re: slektninger t Karl Johannes Johannessen/Randi H. f Bernt
Hei Gry,
har du ikke muligheten til få opplysninger om år (dato) på første barn, og event. sted og _tid_ på demmes vielse.....
så kan vi søke der i fra f. eks. ?
Det er så mange kirkesogn i Oslo
mange hilsen Egil S.

har du ikke muligheten til få opplysninger om år (dato) på første barn, og event. sted og _tid_ på demmes vielse.....
så kan vi søke der i fra f. eks. ?
Det er så mange kirkesogn i Oslo

mange hilsen Egil S.

Hei Egil.
Min mamma var deres første barn, hun ble født 22/11-1935. Jeg vet ikke hvor de giftet seg, men vet at de bodde på Risløkka da mamma var 3-4 år.
Min mamma var deres første barn, hun ble født 22/11-1935. Jeg vet ikke hvor de giftet seg, men vet at de bodde på Risløkka da mamma var 3-4 år.
- Egil Sundelius
Hei på deg Gry,
mulig du kan finne dem her da ( meget usikkert ) :
'Østre Aker
Kirkeboktype:
Lysningsprotokoll
Nummer (arkivreferanse):
8
Periode:
1933 - 1939'
på denne siden: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=760
mener dette er i Østre Aker da. (noe usikker) .
mange hilsen Egil S.
mulig du kan finne dem her da ( meget usikkert ) :
'Østre Aker
Kirkeboktype:
Lysningsprotokoll
Nummer (arkivreferanse):
8
Periode:
1933 - 1939'
på denne siden: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=760
mener dette er i Østre Aker da. (noe usikker) .
mange hilsen Egil S.
Hei Egil. Takk, jeg skal prøve å lete på linken du ga meg. Synd at jeg ikke kan finne min mors fødsel eller dåpsprotokoll, siden den er stengt pga personvern.(hun ble født i 1935) men skal se om jeg ikke kan få gravet fram flere opplysninger.
Fant dessuten et bilde fra 1939 med teksten Grønlandsleiret 73.
- Egil Sundelius
Hei Gry,
ble din mor gift ( trenger ikke svare på det
) , så er det gått mulig og finne deres lysning,
hvis du har peiling på hvor de ble viet
. ( jeg har funnet vår egen
) .
For der står det sikkert hvor de ble døpt og konfirmert, kansje
.
( pist Grønland 1939 , er det neste bo sted det da, er det født noen søsken der f.eks. )
hilsen Egil S.
ble din mor gift ( trenger ikke svare på det

hvis du har peiling på hvor de ble viet

For der står det sikkert hvor de ble døpt og konfirmert, kansje

( pist Grønland 1939 , er det neste bo sted det da, er det født noen søsken der f.eks. )
hilsen Egil S.
Hei Egil.
MIn mor og far giftet seg i Rotterdam, på konsulatet/visekonsulatet i 1957-1958(har ingen dato),det ble tatt ut lysning der, evnt fra båten de var ombord i. (muligens "Benguela")
Mors mor går kanskje an å finne, hun døde i 1946(tror jeg) Randi Hildegard Johannessen (f. Berntzen)het hun.
Vet at både hun og mors far, Karl Johannes Johannessen er nevnt i "Våre Falne", da de begge var aktive motstandsfolk.
MIn mor og far giftet seg i Rotterdam, på konsulatet/visekonsulatet i 1957-1958(har ingen dato),det ble tatt ut lysning der, evnt fra båten de var ombord i. (muligens "Benguela")
Mors mor går kanskje an å finne, hun døde i 1946(tror jeg) Randi Hildegard Johannessen (f. Berntzen)het hun.
Vet at både hun og mors far, Karl Johannes Johannessen er nevnt i "Våre Falne", da de begge var aktive motstandsfolk.
Sist redigert av gj04091 den 30. desember 2006 kl. 14.23, redigert 1 gang totalt.
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei
Bodde dine besteforeldre i Oslo til de døde? Du kan prøve å ta kontakt med kirkelig fellesråd i Oslo for å spørre pent om de kan hjelpe med dødsfallsdatoer på dine besteforeldre.
[email protected]
Du kan også prøve gravferdsetaten i Oslo hvis du får vite når og hvor de er begravet
http://www.gravferdsetaten.oslo.kommune.no/gravlunder/
Jeg har sett etter dem på DIS-gravminner men kan ikke finne dem der. Finner en Karl Johannes Johannessen men han er begravet i Trondheim.
Marit
Bodde dine besteforeldre i Oslo til de døde? Du kan prøve å ta kontakt med kirkelig fellesråd i Oslo for å spørre pent om de kan hjelpe med dødsfallsdatoer på dine besteforeldre.
[email protected]
Du kan også prøve gravferdsetaten i Oslo hvis du får vite når og hvor de er begravet
http://www.gravferdsetaten.oslo.kommune.no/gravlunder/
Jeg har sett etter dem på DIS-gravminner men kan ikke finne dem der. Finner en Karl Johannes Johannessen men han er begravet i Trondheim.
Marit
Hei igjen.
Takk for linker, skal prøve dem.
Karl Johannes Johannessen døde av stivkrampe som han fikk etter et skuddsår i trefning under jakten på såkalte overløpere i april, 1945. Jeg har blitt fortalt at han døde tre dager etter freden kom, altså 11. april 1945, men vet ikke hvor korrekt dette er.
Randi Hildegard Johannessen,f. Berntzen, døde av slag et av årene etter krigen, 1946 til 49, er alternativene jeg har så langt. men tror relativt tidlig i 1946, siden hun hadde en liten gutt som het Lasse da hun døde.
Men dessverre vet jeg ikke sikkert hvor de døde, annet enn at jeg har hørt at Karl døde i Oslo.
Har bilder av hans foreldre, men ingen navn, dessverre, men de bodde på Nordstrand(foreldrene hans)
Takk for linker, skal prøve dem.
Karl Johannes Johannessen døde av stivkrampe som han fikk etter et skuddsår i trefning under jakten på såkalte overløpere i april, 1945. Jeg har blitt fortalt at han døde tre dager etter freden kom, altså 11. april 1945, men vet ikke hvor korrekt dette er.
Randi Hildegard Johannessen,f. Berntzen, døde av slag et av årene etter krigen, 1946 til 49, er alternativene jeg har så langt. men tror relativt tidlig i 1946, siden hun hadde en liten gutt som het Lasse da hun døde.
Men dessverre vet jeg ikke sikkert hvor de døde, annet enn at jeg har hørt at Karl døde i Oslo.
Har bilder av hans foreldre, men ingen navn, dessverre, men de bodde på Nordstrand(foreldrene hans)
Her er det jeg har funnet ut til nå: Karl Johannes Johannessen, sjåfør, f. 25. sept 1902 i Glemmen(1905 i våre falne), gifter seg i 1936 i Aker med Randi Hildegard Berntzen, f. 1911 i Østre Aker. Så her er det noen tråder å nøste på. Hans foreldre er Hans Kristian Johannessen f. 1876 i Lisleby, og Jenny Mathilde Johnsen, f.1878, Svelvik. De ble viet i Glemmen 28. august 1898.
Sist redigert av gj04091 den 30. desember 2006 kl. 14.21, redigert 1 gang totalt.
- Egil Sundelius
Hei Gry,
så fint at du har funnet så mye........
(har funnet om minn egen far adresse i 1939: Grønlandsleiret 23 (3 ets). )
ha én f. riktig God Jul - til alle -
hilsen Egil S.
så fint at du har funnet så mye........

(har funnet om minn egen far adresse i 1939: Grønlandsleiret 23 (3 ets). )

ha én f. riktig God Jul - til alle -
hilsen Egil S.
Hei Egil.
Det er ikke så lett å nøste når trådene mangler, det vet jeg. Ikke gi opp, plutselig dukker det opp noe som er brukbart.
Har jo fått uvurderlig hjelp fra deg og mange andre her inne, tusen takk til dere alle!!
Ha en fortsatt fin jul alle sammen!
Det er ikke så lett å nøste når trådene mangler, det vet jeg. Ikke gi opp, plutselig dukker det opp noe som er brukbart.
Har jo fått uvurderlig hjelp fra deg og mange andre her inne, tusen takk til dere alle!!
Ha en fortsatt fin jul alle sammen!
Hmm.. Jeg har en Johannes Johannesen som er tipp-tipp-oldefar til Karl Norvald Nordli. Norvald var fra Greåker, og det er mye mulig din Johannes kommer inn i rekka mellom de. Jeg mangler nemlig en hel del der.
Hei Pål.
Her er ihvertfall linken til siden i dåpsboka som jeg fikk tilsendt. Karl var som du ser tvilling med Karoline Ovidia.
Karl døde forresten 30. mai 1945, og skal være begravet i Østre Aker.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-227
Mvh Gry
Her er ihvertfall linken til siden i dåpsboka som jeg fikk tilsendt. Karl var som du ser tvilling med Karoline Ovidia.
Karl døde forresten 30. mai 1945, og skal være begravet i Østre Aker.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-227
Mvh Gry
Karl Johannes Johannessen kom fra en barnerik familie, det skal etter det jeg har fått opplyst ha vært 8 eller 9 barn. Når Karoline Ovidia er medregnet finnes det altså minst 6 søsken til.