Eli Jensdatter og Olaf Mathiassen Bakken i Veldre
Moderator: MOD_Hedmark
Eli Jensdatter og Olaf Mathiassen Bakken i Veldre
Eli Jensdatter, f. 18/11 1881 Hageberg, Veldre, datter av Jens Jensen og Karen Olsdatter, var søster til min bestemor.
Olaf Mathiassen [Matiassen] Bakken [Bakkom] f. 3/6 1888 Koldstadeje.
Eli og Olaf gifte seg 6/5 1911 i Veldre kirke.
Eli døde etter 1965, når bror være på besøk fra Canada, i Veldre kanskje Brumunddal
Jeg vil gjerne har dødsdato for begge og vet hvor de er begravet.
På forhånd takk.
Olaf Mathiassen [Matiassen] Bakken [Bakkom] f. 3/6 1888 Koldstadeje.
Eli og Olaf gifte seg 6/5 1911 i Veldre kirke.
Eli døde etter 1965, når bror være på besøk fra Canada, i Veldre kanskje Brumunddal
Jeg vil gjerne har dødsdato for begge og vet hvor de er begravet.
På forhånd takk.
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Re: Eli Jensdatter og Olaf Mathiassen Bakken i Veldre
Hei Adele
Ved å kontakte kirkevergen i Ringsaker fikk jeg oppgitt føgende:
Eli Bakken født 18/11-1881 død 30/6-1963 begravet ved Veldre kirkegård.
Olaf Mathiassen Bakken født 3/6-1888 død 10/2-1963, begravet samme sted.
Kirkevergekontoret i Ringsaker har alle døde i Ringsaker registrert på data fra ca. 1950 og skal ha stor ros for god hjelpsomhet.
Håper dette hjalp deg Adele.
Mvh
Marit Nyhus
Ved å kontakte kirkevergen i Ringsaker fikk jeg oppgitt føgende:
Eli Bakken født 18/11-1881 død 30/6-1963 begravet ved Veldre kirkegård.
Olaf Mathiassen Bakken født 3/6-1888 død 10/2-1963, begravet samme sted.
Kirkevergekontoret i Ringsaker har alle døde i Ringsaker registrert på data fra ca. 1950 og skal ha stor ros for god hjelpsomhet.
Håper dette hjalp deg Adele.
Mvh
Marit Nyhus
Hei Marit,
Tusen takk, begge til deg og kirkevergekontoret. Det er mye hjelpe til meg.
Jeg huske nu at jeg har hørt at Eli og Olaf døde i samme år men jeg visste ikke når.
Eli var den eneste søsken som levde i Norge og det har vart liten kontakt med familien siden hennes generasjon døde.
Sikkert 1965 var feil dato når bror var på besøk men det komt fra noen som er ikke så unge heller.
Er det akseptabel for noen like meg å kontakt kirkevergekontoret når jeg har slags spørsmål?
Også vet du hvis det er plan å legge inn Ringsaker kirkegård på Gravminner i Norge?
mvh
Adele
Tusen takk, begge til deg og kirkevergekontoret. Det er mye hjelpe til meg.
Jeg huske nu at jeg har hørt at Eli og Olaf døde i samme år men jeg visste ikke når.
Eli var den eneste søsken som levde i Norge og det har vart liten kontakt med familien siden hennes generasjon døde.
Sikkert 1965 var feil dato når bror var på besøk men det komt fra noen som er ikke så unge heller.
Er det akseptabel for noen like meg å kontakt kirkevergekontoret når jeg har slags spørsmål?
Også vet du hvis det er plan å legge inn Ringsaker kirkegård på Gravminner i Norge?
mvh
Adele
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei Adele
Kirkevergen i Ringsaker har denne mailadressen [email protected]
Jeg vet dessverre ikke om det er satt i gang noe prosjekt med registrering av gravminner i Ringsaker.
Du kan prøve å ta kontakt med DIS-Hedmark for å høre på
[email protected]
Mvh
Marit
Kirkevergen i Ringsaker har denne mailadressen [email protected]
Jeg vet dessverre ikke om det er satt i gang noe prosjekt med registrering av gravminner i Ringsaker.
Du kan prøve å ta kontakt med DIS-Hedmark for å høre på
[email protected]
Mvh
Marit
Det er ikke startet registrering og "fotografering" av Ringsaker - Veldre - Brøttum - Mesnalia - Åsmarka - Brumunddal - Furnes kirkegårder enda. Ikke i Dis sammenheng for Gravminner ihvertfall.
Jeg vet at det er andre Slektsforskerforeninger som har gjort det, men det er ikke tilgjengelig enda og når det kommer vil det nok bli for medlemmer av foreningen.
Jeg har eget register over kirkegårdene så det kan stilles spørsmål til meg - jeg har alle ovenfornevnte kirkegårder for årene 1900 - 2000, men ikke Mesnalia og Furnes. De inneholder dessverre en del "Sorteringsfeil" - fortrinnsvis på begravelsesdato.
Jeg holder på å fotografere, men det kommer til å ta noe tid før dette blir sendt til Gravminner i Dis.
Jeg vet at det er andre Slektsforskerforeninger som har gjort det, men det er ikke tilgjengelig enda og når det kommer vil det nok bli for medlemmer av foreningen.
Jeg har eget register over kirkegårdene så det kan stilles spørsmål til meg - jeg har alle ovenfornevnte kirkegårder for årene 1900 - 2000, men ikke Mesnalia og Furnes. De inneholder dessverre en del "Sorteringsfeil" - fortrinnsvis på begravelsesdato.
Jeg holder på å fotografere, men det kommer til å ta noe tid før dette blir sendt til Gravminner i Dis.
Lillian Kristiansen
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei Lillian
Ser i svaret ditt til Adele at du sitter på en kirkegårdsoversikt. Har du en søkbar database over begravede ved disse kirkegårdene??
Har du over Nes/Stavsjø/Helgøya også??
Dette er jo i såfall litt av en "gullgruve" for å finne dødsfallsdatoer etter 1900.
Mvh
Marit
Ser i svaret ditt til Adele at du sitter på en kirkegårdsoversikt. Har du en søkbar database over begravede ved disse kirkegårdene??
Har du over Nes/Stavsjø/Helgøya også??
Dette er jo i såfall litt av en "gullgruve" for å finne dødsfallsdatoer etter 1900.

Mvh
Marit
Hei Marit og Lillian,
Mange takk for begge svar.
Jeg vil kontakt du, Lillian, hvis/når jeg trenge noen andre dato fra Ringsaker og omegn.
Jeg har en fotografer fra kirkegård i Brumunddal, Furnes, og Elverum. Den i Furnes er slett nu og Brumunddal er snart slett. Hvis det kan bli av hjelp jeg kan dele den.
Også har jeg mange fotografer fra Løten kirkegård som er fra oktober i fjør jeg kan dele.
mvh
Adele
av Hedmark og Rogaland aner
Mange takk for begge svar.
Jeg vil kontakt du, Lillian, hvis/når jeg trenge noen andre dato fra Ringsaker og omegn.
Jeg har en fotografer fra kirkegård i Brumunddal, Furnes, og Elverum. Den i Furnes er slett nu og Brumunddal er snart slett. Hvis det kan bli av hjelp jeg kan dele den.
Også har jeg mange fotografer fra Løten kirkegård som er fra oktober i fjør jeg kan dele.
mvh
Adele
av Hedmark og Rogaland aner
Hei Marit.
Nei, ikke søkbar base - har i perm.
Ikke over Nes Hedmark.
Send meg en mail om det er noe du trenger
Nei, ikke søkbar base - har i perm.
Ikke over Nes Hedmark.
Send meg en mail om det er noe du trenger

Lillian Kristiansen
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei Lillian
Jeg skal se over om det er noen dødsfall jeg mangler i de områdene du har så sender jeg deg en mail. Er disse oversiktene registrert på for/etternavn?
Har mange jeg mangler på Nes/Stavsjø, men de må jeg vel på statsarkivet for å prøve å finne.
Takk for hjelpa så lenge.
Marit
Jeg skal se over om det er noen dødsfall jeg mangler i de områdene du har så sender jeg deg en mail. Er disse oversiktene registrert på for/etternavn?
Har mange jeg mangler på Nes/Stavsjø, men de må jeg vel på statsarkivet for å prøve å finne.
Takk for hjelpa så lenge.

Marit