HEi!
Er på leting etter informasjon om Randi Benktsdatter f. 1838 i følge FT 1875 for Hitra kommer hun fra Øie i Surnadal. Randi ble gift i 1869 og i følge kirkebok for Hitra heter faren Benkt Olsen.
Er det noen som kan hjelpe med noen opplysninger??
På for hånd takk.
MVH Camilla
Randi Benktsdatter fra Øie??
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
- Britt Iren Pedersen Neergård
- Sted: MOLDE
- Kontakt:
Re: Randi Benktsdatter fra Øie??
Har sett litt i Gards og ættesoga og Folk og Heimar på Øye i Surnadal og kan ikke med det første finne Benkt navnet.
Benkt Olsen på garden Bækken i Dolmen sokn på Hitteren ved FT 1865, kan være aktuell som far. Iflg FT er han fra Ørkedalen og det er ikke så langt til Surnadal.
Kanskje de bodde i Surnadal da Randi ble født?
Mvh
Britt Iren
Benkt Olsen på garden Bækken i Dolmen sokn på Hitteren ved FT 1865, kan være aktuell som far. Iflg FT er han fra Ørkedalen og det er ikke så langt til Surnadal.
Kanskje de bodde i Surnadal da Randi ble født?
Mvh
Britt Iren
Søkjer du på Bengt eller Bendt på IGI så finn du ein fødsel. Du finn Randi Bengtsen døypt 27. mai 1838 i Stangvik. Då er du i området Surnadal. Foreldre er oppgjevne til å vera Bendt Olsen og Ragnild Thoresdtr.
Håpar dette kan vera eit spor å gå vidare på.
Mvh Harald.
Håpar dette kan vera eit spor å gå vidare på.
Mvh Harald.
Takk for tipsene. Det er mulig dette kan være den rette Benkt Olsen, men skulle gjerne ha visst hvem som er oppgitt som foreldre og evt. fødested til Benkt ved vielsen. Så hvis noen har til gang til det hadde jeg satt stor pris på de opplysningene.
MVH Camilla
MVH Camilla
Stangvik Mini 592.A03 1831-1849 2/15
s. 43 Døbde 1838
nr. 27, født 27. apr, døbt 27. mai 1838
Randi Bendtsdotter Grav(dal) ægte
Foreldre
???? Bend(z) Olsen Grave(??)
Ragnild Thoresdatter
Boka er ny for meg, og skriften fæl. Jeg har lagt ved bilder her, som du kan forstørre opp og pusle med selv. Du ser bildene når du er innlogget.
Jeg skal se etter om vielsen kan være i denne boken.
s. 43 Døbde 1838
nr. 27, født 27. apr, døbt 27. mai 1838
Randi Bendtsdotter Grav(dal) ægte
Foreldre
???? Bend(z) Olsen Grave(??)
Ragnild Thoresdatter
Boka er ny for meg, og skriften fæl. Jeg har lagt ved bilder her, som du kan forstørre opp og pusle med selv. Du ser bildene når du er innlogget.
Jeg skal se etter om vielsen kan være i denne boken.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Og når jeg fant de kråketegna her, ja da lurte jeg på hva jeg har gitt meg ut på nå.
Men det er mange erfarene tydere her på DIS, så jeg håper at de finner bildene og kan hjelpe meg. Det er iallefall mange opplysninger i vielsen, og mange flere gårder man kan slå opp på i bygdebøkene.
Stangvik Mini 592.A03 1831-1849 9/15
s. 426 1836
nr. 12 Viet 16. Juni 1836
Ungkar, ????, Bent Olsen Gravold af ???endalen ( 27 år kanskje el. 21)
og pige Ragnild Thoresdatter Sæterbøe ( 22 år)
Også står det vel kanskje at han er født i Ørkendalen og masse mer
Fedre Ole J??sen Holte og Thore Johnsen Sæterbøe
Men det er mange erfarene tydere her på DIS, så jeg håper at de finner bildene og kan hjelpe meg. Det er iallefall mange opplysninger i vielsen, og mange flere gårder man kan slå opp på i bygdebøkene.
Stangvik Mini 592.A03 1831-1849 9/15
s. 426 1836
nr. 12 Viet 16. Juni 1836
Ungkar, ????, Bent Olsen Gravold af ???endalen ( 27 år kanskje el. 21)
og pige Ragnild Thoresdatter Sæterbøe ( 22 år)
Også står det vel kanskje at han er født i Ørkendalen og masse mer
Fedre Ole J??sen Holte og Thore Johnsen Sæterbøe
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.