Johannes Johannessen Bogen, f. Fiskum 24.02.1883
Moderator: MOD_Vestfold
Johannes Johannessen Bogen, f. Fiskum 24.02.1883
Jeg er på søking etter opplysninger om Johannes Johannessen Bogen, f. Hægstadeie i Fiskum, 24.02.1883 (bror av min bestefar: Johan Bogen, f. 1875). Ved farens død i 1937 blir Johannes bopæl oppgitt til Tønsberg. Tilfeldig fant jeg han viet i Vår Frue krk./Tønsberg krk. 06.05.1917 med Jenny Agnethe Andreasd. Ektvedt, f. Vivestad 14.02.1893 (Ramnes). Via "Skannede krk.bøker for Tønsberg" fant jeg to av deres barn nevnt som døpte: Martin Bogen, f. 20.03.1921, og Anna Marie Bogen, f. 01.05.1923. Bopælen ved begge barnedåper var: Nedre Langgt. 2, Tønsberg. Johannes ble nevnt som løsarb. i 1921, og som kom.arb. i 1923. All informasjon mottas med stor takk!
Re: Johannes Johannessen Bogen, f. Fiskum 24.02.1883
I Bygdebok for Ramnes Bind II, annen del side 982 er foreldre og søsken til Jenny Agnete nevnt.
Hannes far er Andreas Johnsen født 1845 og mor er Johanne Andrea Hansdatter født 1856. Jeg finner ikke umiddelbart hvor de er født. De kjøpte Bruknr. 2 Engrønningen på Nordre Egtvet i Vivestad 1897. Dermed burde det være greit å finne mer om de i Folketellingen 1900 og kanskje 1865.
Hannes far er Andreas Johnsen født 1845 og mor er Johanne Andrea Hansdatter født 1856. Jeg finner ikke umiddelbart hvor de er født. De kjøpte Bruknr. 2 Engrønningen på Nordre Egtvet i Vivestad 1897. Dermed burde det være greit å finne mer om de i Folketellingen 1900 og kanskje 1865.
Takker for hyggelig og rask tilbakemelding! Fint om noen kunne hjelpe meg med når og hvor Johannes og ektefelle døde, samt hvordan det har gått med deres etterkommere? Kanskje Martin Bogen eller søsteren Anna Marie Bogen giftet seg og har fått etterkommere? Kanskje Johannes og Jenny Agnethe fikk flere barn? All hjelp mottas med stor takk!
Da jeg søkte på Kongsberg statsarkiv etter flere av Johannes Bogen og hans kone Jennys barn, fant jeg to sønner: Johan Bogen, f. Tuften i Vivestad 24.11.1917, og Arne Bogen, f. Valmestad i Vivestad 04.06.1919. Kanskje kan disse opplysninger bidra til å frembringe mere viten om Johannes Bogens livsløp og hans etterkommere? Som sagt veldig takknemlig for informasjon!
Hei hei.
Jeg er johannes Bogens oldebarn. Han fikk fem barn Anne, Johan, Arne, Martin og Anna Marie. Anne døde som liten. Johan som ungdom. Arne døde i 1978 av MS. Martin døde nå sist uke. Min farmor Anna Marie lever ennå i Tønsberg. Arne ligger også på samme grav. Det er en feil i bygdeboken, min oldemor het Jenny Anette og var fra vivestad. Hun og Johannes bodde der noen år og fikk to barn før de flyttet inn til Tønsberg og bodde der til de døde i 1958. Jeg har mye informasjon om de og også to bilder av Johannes fra da han jobbet på jernbanen. Som kan mailes. Han jobbet osgå i en stall i byen.
Jeg leter etter informasjon om hans slekt i Fiskum.
Mvh Siw Aleksandersen
Jeg er johannes Bogens oldebarn. Han fikk fem barn Anne, Johan, Arne, Martin og Anna Marie. Anne døde som liten. Johan som ungdom. Arne døde i 1978 av MS. Martin døde nå sist uke. Min farmor Anna Marie lever ennå i Tønsberg. Arne ligger også på samme grav. Det er en feil i bygdeboken, min oldemor het Jenny Anette og var fra vivestad. Hun og Johannes bodde der noen år og fikk to barn før de flyttet inn til Tønsberg og bodde der til de døde i 1958. Jeg har mye informasjon om de og også to bilder av Johannes fra da han jobbet på jernbanen. Som kan mailes. Han jobbet osgå i en stall i byen.
Jeg leter etter informasjon om hans slekt i Fiskum.
Mvh Siw Aleksandersen
Hei, Siw! Har ikke sett innlegget ditt før nå! Skikkelig moro å høre fra en slektning. Da har jeg fylt ut dødsfallsåret for Johannes Johannessen Bogen og hans kone Jenny Anette Bogen, f Andreasd. Ektvedt. Jeg vil gjerne ha mer informasjon rundt din bestemor Anne Marie Bogen, f. 01.05.1923. Hun blir søskenbarn til min far! Hvem var hun gift med og hvor mange barn? Dine foreldre og eventuelle søsken? Takk skal du ha for kontakten. Kan jeg hjelpe deg, er det bare å spørre! Jeg vet ikke hvor mye du har! Nå ligger jo mye informasjon på digitalarkivet.
Hei igjen.
Så gøy å høre fra deg. Bestemor var gift med Odd Henry Aleksandersen. De fikk fire barn og fem barnebarn. Kan ikke du sende meg en mail på [email protected] . Så kan jeg sende informasjon til deg om oss. Jeg har funnet litt, men ikke så mye. Så vil gjerne ha all informasjon om min slekt i Fiskum. Så skal jeg ta en tur til bestmor en dag og få litt mer informasjon om hennes far.
Siw
Så gøy å høre fra deg. Bestemor var gift med Odd Henry Aleksandersen. De fikk fire barn og fem barnebarn. Kan ikke du sende meg en mail på [email protected] . Så kan jeg sende informasjon til deg om oss. Jeg har funnet litt, men ikke så mye. Så vil gjerne ha all informasjon om min slekt i Fiskum. Så skal jeg ta en tur til bestmor en dag og få litt mer informasjon om hennes far.
Siw