Nikoline Petrine Eliasdtr f. 1857,Balsfjord, fikk sønnen Nils Olsen f.1877,Malangen,utenfor ekteskap. Ved Nils sin dåp står far oppført som Ole Roesen 22 år handelsreisende, bosatt i Kristiania.Sønnen, Nils flyttet senere til Tromsø og tok navnet Roesen. Er det noen som kan hjelpe meg på sporet etter faren Ole Roesen?
Jeg har tidligere hatt etterlysning på digitalarkivet og fått tips om å søke under Grytten, fordi Roe-navnet forkommer endel her
Jeg har fått tips om en Ole Roesen 15 år, under Veblungsnæs FT 1865. Foreldrene heter Roe Haldorsen og Marit Pedersdatter. Denne Ole har en bror Peter som antagelig er den Peter Roesen som emigrerer fra Kr.sund 6/5 1886.
Jeg finner ikke Ole Roesen i FT 1900
Faren Roe finner jeg igjen som Roe Setnes i FT 1900
Jeg har også funnet:
År:1888, Ole Setnæs, 40 år, gift, ingeniør, Bosted: Amerika, Reisemål: Duluth, bill.best. i Tr.heim
Jeg forsøkt å finne den første reisen til Amerika uten å lykkes, heller ikke funnet ham i Ellis Island
(er ikke flink med emigranter)
Kan noen hjelpe meg med denne tippoldefaren til min mann blir jeg veldig glad, jeg vet heller ikke om det er rett mann jeg er på sporet etter...

Jeg har ikke sjekket utflytterlistene fra Grytten
Mvh Solvår