STADNAVN KNYTTA TIL HENDING

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
Vidar Ellingsæther
Sted: MAUSEIDVÅG

STADNAVN KNYTTA TIL HENDING

Legg inn av Vidar Ellingsæther » 8. desember 2005 kl. 12.46

Som ganske ny med interesse for oppsporing og dokumentasjon omkring slekt dukkar det stadig opp mindre og større spørsmål. Har her et lite tema som eg godt kunne tenkje meg tilbakemeldinger med meiningar om.

Ved hending som fødsel og død, er det plass i det programmet eg brukar å knytte desse til stadnamn (fritt definert og oppdelt i fleirenivå).

Ved "funn" av tid for aktuell hendelsen i primærkjelde eller sekundærkjelde (f.eks. ei bygdebok), er det oftast ikkje oppført stad for hendinga. Vil det ved fødsel ver naturleg og rimeleg greit dokumentert å føre opp stad for fødsel likt med adresse / stad der mor bor på aktuelt tidspunkt ?

Og for aktuell persons død den stad/adresse denne personen har på det tidspunkt?

Om det er naturleg å føre opp stad for hendinga utifrå desse indirekte referansane, vil det då ver naturleg å refererr heilt konktret til gard/gate eller meir rundt til staden (bygda/byen)?

Takknemleg for innspel om dette.

Med helsing
Vidar

Brukeravatar
dn08762
Sted: KJØLSDALEN
Kontakt:

Re: STADNAVN KNYTTA TIL HENDING

Legg inn av dn08762 » 9. desember 2005 kl. 19.15

Hei
Eg er også ny i dette, og har funne min måte å gjere det på. Eg synes det er greit å kunne følgje med i kvar ein person bur til ei kvar tid. Difor registreret eg stadnamn i detalj dersom eg finn dei. Eg brukar programmet TMG, og der er det muleg å definere fleire nivå under stadnamn. Der er felta og kva eg registrerer:

Adresse: - - - Gards og bruksnummer og ev. namn på bruket
Detalj: - - - - Gardsnamn
City: - - - - - Kyrkjesokn / By
County: - - - Kommune
State: - - - - Fylke
Country: - - - Land

Mange av desse deltajane finn eg t.d. i folketellingane
Oå den måten har eg full oversikt
Det er nok sikkert mange meiningar om dette blant "spesialistane"

Med helsing

Jan Sæthre

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 9. desember 2005 kl. 20.09

Jeg vil tro at de fleste program jar idag mulighet å knyte sammen flere hendelser, steder, datoer, kilder etc uten problem og i tillegg legge inn merknaderm, kilder og vitner til det aktuelle samt bildere

Vidar Ellingsæther
Sted: MAUSEIDVÅG

Legg inn av Vidar Ellingsæther » 24. desember 2005 kl. 11.30

Takk for tilbakemelding. Har omlag lagt meg på same malen som deg Jan.
MEN eg hadde håpt på litt innspel omkring kva dokumantasjon som blir sett som "god nok" for å feste ein stad til ei handling.
Er det nokon som har innspel på dette utifrå første innlegget i tråden?

mvh
Vidar

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 24. desember 2005 kl. 14.19

Hva er godt nok?
Det er jo i grunnen både et vanskelig og lett spørsmål :?
Du bruker all den informasjon du kan finne for å verifisere et navn. Ofte finner du uloke kiler for hendelsen og navnets Skreveform, men i en presentasjon velges ofte en "normalisert" form, men en skal allkevel ta vare på de andre variantene du finner.

De fleste program har denne mulighet.

Svar

Gå tilbake til «Generelt»