Slekt i Syvde.
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Slekt i Syvde.
Eg holder på og leite i slekta til min kone. I den forbindelse vil eg svært gjerne komme i kontakt med personer som har kjennskap til Marta Olsdatter f. 19.01. 1865, Syvde. Marta døde 10.02. 1935 på Myklebust i Midtgulen i Bremanger Kommune.
Marta var gift med Peder Pedersen f. 12.12. 1858, han døde 06.06.1937.
Hilsen Odd Magne Tolstadløkken
Svelgen.
Marta var gift med Peder Pedersen f. 12.12. 1858, han døde 06.06.1937.
Hilsen Odd Magne Tolstadløkken
Svelgen.
- Remi Trygve Pedersen
- Sted: KONGSBERG
Re: Slekt i Syvde.
Hei.
Dette er vel Martha i folketellingen 1865 på gården Moklebust i Vanylven. Her er også hennes søsken og foreldre: Martha 1865
Hilsen Remi
Dette er vel Martha i folketellingen 1865 på gården Moklebust i Vanylven. Her er også hennes søsken og foreldre: Martha 1865
Hilsen Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
- Anne Guri Dragseth Brekke
- Sted: FISKÅ
Hei!
Jeg råder deg til å låne Bygdebok for Syvde sokn på biblioteket. Der vil du finne mye om familien hennes. Hun hadde ei søster, Ingeborg, som også vart gift i Gulen.
Slå opp på side 323 i bygdeboka, og se under gården Hola.
Lykke til
Hilsen Guri
Jeg råder deg til å låne Bygdebok for Syvde sokn på biblioteket. Der vil du finne mye om familien hennes. Hun hadde ei søster, Ingeborg, som også vart gift i Gulen.
Slå opp på side 323 i bygdeboka, og se under gården Hola.
Lykke til

Hilsen Guri
Takker så mye for svar. Ser at du nevner at søstra til Marte Olsdatter f. 1965 også ble gift i Gulen. Med Gulen, mener du da Midtgulen i Bremanger kommune? Marte ble gift på Myklebust i Midtgulen, Bremanger kommune. Gulen ligger lengre sør i Sogn og Fjordane.
Vil helt sikkert komme med flere spørsmål , håper det er i orden?
Vennlig hilsen.
Odd M. Tolstadløkken.
Svelgen
Vil helt sikkert komme med flere spørsmål , håper det er i orden?
Vennlig hilsen.
Odd M. Tolstadløkken.
Svelgen
Takk for svar og god hjelp. Det er nok dette som er rette Martha. Fikk opplyst fra Guri Drageset Brekke at Martha hadde en søster med navnet Ingebor. Alt dette ser ut for å stemme.
Guri D, nevnte at Ingebor ble gift i Gulen. Det spørs da om det er Gulen kommune som ligger lengre sør i fylket?
Vil sikkert kontakte deg senere viss det er greit.
mvh.
Odd M. Tolstadløken.
Svelgen.
Guri D, nevnte at Ingebor ble gift i Gulen. Det spørs da om det er Gulen kommune som ligger lengre sør i fylket?
Vil sikkert kontakte deg senere viss det er greit.
mvh.
Odd M. Tolstadløken.
Svelgen.
Hei igjen!
Det står ingen ting i Syvdesoga om hvilken Gulen denne Ingeborg ble gift i. Det står heller ikke navnet til mannen hennes, om det kunne være en ledetråd. Så om det finnes flere Gulen...........??
Mvh Guri
Det står ingen ting i Syvdesoga om hvilken Gulen denne Ingeborg ble gift i. Det står heller ikke navnet til mannen hennes, om det kunne være en ledetråd. Så om det finnes flere Gulen...........??
Mvh Guri
Hei igjen.
Tror nok at det er mest sannsynlig at Ingeborg ble gift i Gulen, og ikke Midt-Gulen. For evt. se på det seinere.
Var på bibloteket og bestilte fjernlån av bygdeboka fra Syvde i dag. Så nå får vi vente å se.
Er det flere bøker, eller er den i flere bind?
Nok en gang takk.
mvh.
Odd Magne.
Svelgen.
Tror nok at det er mest sannsynlig at Ingeborg ble gift i Gulen, og ikke Midt-Gulen. For evt. se på det seinere.
Var på bibloteket og bestilte fjernlån av bygdeboka fra Syvde i dag. Så nå får vi vente å se.
Er det flere bøker, eller er den i flere bind?
Nok en gang takk.
mvh.
Odd Magne.
Svelgen.
Bygdeboka er på 1 bind.
Men det er også ei gammel bygdesoge, husker ikke hva den heter. Vet heller ikke om de har den biblioteket.
Lykke til med lesinga. Jeg nevnte sidenr til deg der du kan begynne.
Ta kontakt om du "står fast".
Mvh
Guri
Men det er også ei gammel bygdesoge, husker ikke hva den heter. Vet heller ikke om de har den biblioteket.
Lykke til med lesinga. Jeg nevnte sidenr til deg der du kan begynne.
Ta kontakt om du "står fast".
Mvh
Guri