Kitty(Katarina)Johnsdatter Larsen,f.1856,Ullensaker
Moderator: MOD_Akershus
Kitty(Katarina)Johnsdatter Larsen,f.1856,Ullensaker
Hei.
Jeg søker opplysninger om Kitty Larsen,datter av John Larsen og Johanne Elisabet Caroline Sissener. John Larsen var ordfører i Ullensaker 1854-1857. Familien bor i Ullensaker i 1865.
Kitty var i Asker i 1875,som logerende,og ble forsørget av sin svoger,kjøpmann Fleischer,
I 1900 er Kitty i Rygge,forsørges av sin familie. Hun bor på Røershagen plads sammen med min oldemor,Julie Sofie Larsen. Det står at opplysningene som er gitt om Kitty, er gitt av bestyrer ved Thorshaug institut.
Jeg lurer på når Kitty evnt. flyttet fra Ullensaker og hvor hun flyttet. Hennes foreldre bodde på Eidsvoll i 1875.
Thorshaug institut var jo en skole,så jeg antar at Kitty har vært der før 1875.
I FT 1900 står det fortsatt at hun er ugift. Jeg undres veldig på forbindelsen mellom Kitty og Julie.
Håper noen har anledning til å hjelpe meg her.
På forhånd takk.
Mvh Anita Johansen
Jeg søker opplysninger om Kitty Larsen,datter av John Larsen og Johanne Elisabet Caroline Sissener. John Larsen var ordfører i Ullensaker 1854-1857. Familien bor i Ullensaker i 1865.
Kitty var i Asker i 1875,som logerende,og ble forsørget av sin svoger,kjøpmann Fleischer,
I 1900 er Kitty i Rygge,forsørges av sin familie. Hun bor på Røershagen plads sammen med min oldemor,Julie Sofie Larsen. Det står at opplysningene som er gitt om Kitty, er gitt av bestyrer ved Thorshaug institut.
Jeg lurer på når Kitty evnt. flyttet fra Ullensaker og hvor hun flyttet. Hennes foreldre bodde på Eidsvoll i 1875.
Thorshaug institut var jo en skole,så jeg antar at Kitty har vært der før 1875.
I FT 1900 står det fortsatt at hun er ugift. Jeg undres veldig på forbindelsen mellom Kitty og Julie.
Håper noen har anledning til å hjelpe meg her.
På forhånd takk.
Mvh Anita Johansen
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Re: Kitty(Katarina)Johnsdatter Larsen,f.1856,Ullensaker
Hei!
I følge Ullensaker Kirkebok (avskrift) døpte 1851-1862 -
dåp nr. 1282 H(oivin) side 91 nr 146 (alt dette i den digitaliserte versjonen)
Katarina Johnsdatter Larsen (Ekte) Født 27.2.1856 døpt 31.8.1856.
foreldre John Larsen Dal og Johanna E. Caroline Larsen Fød Sissener Dal.
I følge Ullensaker Kirkebok (avskrift) døpte 1851-1862 -
dåp nr. 1282 H(oivin) side 91 nr 146 (alt dette i den digitaliserte versjonen)
Katarina Johnsdatter Larsen (Ekte) Født 27.2.1856 døpt 31.8.1856.
foreldre John Larsen Dal og Johanna E. Caroline Larsen Fød Sissener Dal.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
- Kontakt:
ser de fikk flere barn forresten... bl.a.
1. AANON SEVERIN JOHANSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 23 SEP 1844 Ullensaker, Akershus, Norway
2. JOHN CHRISTOPHER JOHANSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 25 MAY 1858 Ullensaker, Akershus, Norway
3. HJALMAR JOHANSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 29 MAR 1863 Ullensaker, Akershus, Norway
når jeg leser i bygdeboken for Ullensaker undres jeg på hvorfor lille Kitty bodde hos denne fattige (evt.) slektnignen i RYgge...
S679
Prokurator John Larsen, som altså fikk skjøte på Dal 1843 var gift med J.ohanne Elisabet Sissener, i hvis ekteskap det var mange barn, hvorav kan nevnes apoteker i Oslo dr. Einar Andreas Sissener f 1851, og som hadde tatt sin mors familienavn. Prokurator Larsen var ordfører i U. 1854-57, likesom han i 16 år var medlem i direksjonen for Ullensaker Sparebank og ellers hadde mange kommunale hverv (se bind 1 s 230, 461-62 og 485) I 1866 ble gården solgt til kammerherre Fr. Faye. Men Larsen ble siden boende på Dal stasjon i mange år som poståpner på stedet. og bel en meget gammel mann. Han døde 1897 93 år gml. Hans hustru døde noen år før ham.
legger ved link til 1865 tellingen
1865 telling for Dal i Ullensaker
1. AANON SEVERIN JOHANSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 23 SEP 1844 Ullensaker, Akershus, Norway
2. JOHN CHRISTOPHER JOHANSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 25 MAY 1858 Ullensaker, Akershus, Norway
3. HJALMAR JOHANSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 29 MAR 1863 Ullensaker, Akershus, Norway
når jeg leser i bygdeboken for Ullensaker undres jeg på hvorfor lille Kitty bodde hos denne fattige (evt.) slektnignen i RYgge...
S679
Prokurator John Larsen, som altså fikk skjøte på Dal 1843 var gift med J.ohanne Elisabet Sissener, i hvis ekteskap det var mange barn, hvorav kan nevnes apoteker i Oslo dr. Einar Andreas Sissener f 1851, og som hadde tatt sin mors familienavn. Prokurator Larsen var ordfører i U. 1854-57, likesom han i 16 år var medlem i direksjonen for Ullensaker Sparebank og ellers hadde mange kommunale hverv (se bind 1 s 230, 461-62 og 485) I 1866 ble gården solgt til kammerherre Fr. Faye. Men Larsen ble siden boende på Dal stasjon i mange år som poståpner på stedet. og bel en meget gammel mann. Han døde 1897 93 år gml. Hans hustru døde noen år før ham.
legger ved link til 1865 tellingen
1865 telling for Dal i Ullensaker
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
- Kontakt:
Det er gjort en del på familien før - (fint om dere sier ifra at poster er laget i andre fora før)
samme folk etterlyst i DA
synes fremdeles det er rart at Kitty bodde annensteds - kan hun ha vært et vanskelig barn? Ref. Thorshaugs institutt?
samme folk etterlyst i DA
synes fremdeles det er rart at Kitty bodde annensteds - kan hun ha vært et vanskelig barn? Ref. Thorshaugs institutt?
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hei.
Tusen takk for svar.
Beklager. Jeg skulle selvfølgelig gjort oppmerksom på at det er lagt inn på digitalarkivet også.
John og hanna hadde mange barn. Aanon Severin må være han som står oppført som Aagaat i FT 1865. Fødselsåret stemmer. I tillegg til de du har nevnt her så er det Laurits,f.ca 1841, Sofie f.ca 1842, Ragna,f.ca 1848, Ullrik,f.ca 1852 og Hanna(Johanne Elisabeth Caroline)f.ca 1860.
Men,det store spørsmålet er hva som skjedde med Kitty. I 1865 bor hun sammen med foreldrene. I 1875 og 1900 blir hun forsørget av sin familie,men hun bor ikke sammen med dem. I 1900 bor hun sammen med min oldemor,Julie og står oppført som fl, altså noe som tyder på at de er i familie.
Som du sier,hva skjedde med Kitty? Var hun en litt spesiell jente,siden hun har vært innom Thorshaug? Eller kan det være andre ting som har gjort at hun ikke var sammen med familien. Og ikke minst,hvilken forbindelse er det mellom Kitty og Julie?
Alle innspill mottas med stor takk.
Mvh Anita Johansen
Tusen takk for svar.
Beklager. Jeg skulle selvfølgelig gjort oppmerksom på at det er lagt inn på digitalarkivet også.
John og hanna hadde mange barn. Aanon Severin må være han som står oppført som Aagaat i FT 1865. Fødselsåret stemmer. I tillegg til de du har nevnt her så er det Laurits,f.ca 1841, Sofie f.ca 1842, Ragna,f.ca 1848, Ullrik,f.ca 1852 og Hanna(Johanne Elisabeth Caroline)f.ca 1860.
Men,det store spørsmålet er hva som skjedde med Kitty. I 1865 bor hun sammen med foreldrene. I 1875 og 1900 blir hun forsørget av sin familie,men hun bor ikke sammen med dem. I 1900 bor hun sammen med min oldemor,Julie og står oppført som fl, altså noe som tyder på at de er i familie.
Som du sier,hva skjedde med Kitty? Var hun en litt spesiell jente,siden hun har vært innom Thorshaug? Eller kan det være andre ting som har gjort at hun ikke var sammen med familien. Og ikke minst,hvilken forbindelse er det mellom Kitty og Julie?
Alle innspill mottas med stor takk.
Mvh Anita Johansen
- Kontakt:
Kan det finnes arkiver etter instituttet? Her står det en del om bakgrunen for skolen trorr jeg:
http://www.samordningsradet.no/rapport/ ... 001_2.html
Her leser jeg at Fleischer har noe med denne skolen å gjøre... og i folketellingen 1875 står det at Fleischer er svoger til Kitty? Har du funnet ut av det?
Dette med fl behøver ikke at hun er familie, men at hun var logerende uten egen husholdning. Hun bodde sammen med familien.
Forklaringen under folketellingen sier
:fl losjerende, hørende til familien (ikke nødvendigvis slektning!)
dvs at hun spiste som en av familien.
Jeg tror at Kitty hadde en psykisk utviklingshemming, og at det var derfor hun ble oppfostret annensteds, men at faren forsørget henne. Hun var jo ikke "fattigforsørget" som mange andre barn var. Og med den familiebakgrunnen hun har, kan nok dette stemme.
http://www.samordningsradet.no/rapport/ ... 001_2.html
Her leser jeg at Fleischer har noe med denne skolen å gjøre... og i folketellingen 1875 står det at Fleischer er svoger til Kitty? Har du funnet ut av det?
Dette med fl behøver ikke at hun er familie, men at hun var logerende uten egen husholdning. Hun bodde sammen med familien.
Forklaringen under folketellingen sier
:fl losjerende, hørende til familien (ikke nødvendigvis slektning!)
dvs at hun spiste som en av familien.
Jeg tror at Kitty hadde en psykisk utviklingshemming, og at det var derfor hun ble oppfostret annensteds, men at faren forsørget henne. Hun var jo ikke "fattigforsørget" som mange andre barn var. Og med den familiebakgrunnen hun har, kan nok dette stemme.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hei igjen.
Ja, i 1875 er Kitty logerende i Asker, og forsørges av sin svoger,kjøbmand Fleischer. Har ikke klart å finne ut av hvem han er,og evnt.hvem av Kittys søstre han var gift med.
Når det gjelder Kitty så er det absolutt en mulighet for at hun var psykisk utviklingshemmet. Har sett gjennom vaksinerte i Ullensaker i det aktuelle tidsrommet,men finner henne ikke der. Det kunne jo gitt noen svar. Jeg antar at hun flyttet fra Ullensaker til Thorshaug,siden det var en barne og ungdomsskole.
Protokollene for Thorshaug ligger vel i riksarkivet,og en bekjent har sett gjennom noe for meg,uten å finne noe. Så turen til riksarkivet bør jeg nok ta. Så får jeg håpe at de har papirene fra den tiden.
Jeg håper virkelig at jeg finner ut av Kittys liv,så langt det lar seg gjøre.
Så hvis du har noen flere tanker og forslg rundt dette,mottas de med stor takk.
Mvh Anita
Ja, i 1875 er Kitty logerende i Asker, og forsørges av sin svoger,kjøbmand Fleischer. Har ikke klart å finne ut av hvem han er,og evnt.hvem av Kittys søstre han var gift med.
Når det gjelder Kitty så er det absolutt en mulighet for at hun var psykisk utviklingshemmet. Har sett gjennom vaksinerte i Ullensaker i det aktuelle tidsrommet,men finner henne ikke der. Det kunne jo gitt noen svar. Jeg antar at hun flyttet fra Ullensaker til Thorshaug,siden det var en barne og ungdomsskole.
Protokollene for Thorshaug ligger vel i riksarkivet,og en bekjent har sett gjennom noe for meg,uten å finne noe. Så turen til riksarkivet bør jeg nok ta. Så får jeg håpe at de har papirene fra den tiden.
Jeg håper virkelig at jeg finner ut av Kittys liv,så langt det lar seg gjøre.
Så hvis du har noen flere tanker og forslg rundt dette,mottas de med stor takk.
Mvh Anita
Hei dere. Jeg så gjennom observasjonsprotokollen for Anita når det gjelder Thorshaug skole. Dv.s de som var på torshaug til utredning. Bakdelen er bare at denne begynnte først med de som var født i 1876. Protokoller for de født før det fant jeg ikke.
Denne protokollen var da skrevet på 1890 tallet, opp til 1896. Da var Kitty alt for gammel til å gå på skolen der. Grunnen til at jeg allikevel så gjennom den var jo nettop notatet i folketellingen 1900. Tilfelle det kunne være noe der. Men som sagt det var kun de som var til utredning, og det var hun vel tross alt ikke så sent. Noen form for elevprotokoll fant jeg ikke.
Lite å hente fra Torshaug før det. Hvor de papirene er vet jeg ikke, kanskje de har gått tapt. De oppbevares ihvertfall ikke på SA/RA.
Dette er visst en skikkelig nøtt. Masse er prøvd og lite å gå på enda.
Hilsen Anne Lene
Denne protokollen var da skrevet på 1890 tallet, opp til 1896. Da var Kitty alt for gammel til å gå på skolen der. Grunnen til at jeg allikevel så gjennom den var jo nettop notatet i folketellingen 1900. Tilfelle det kunne være noe der. Men som sagt det var kun de som var til utredning, og det var hun vel tross alt ikke så sent. Noen form for elevprotokoll fant jeg ikke.
Lite å hente fra Torshaug før det. Hvor de papirene er vet jeg ikke, kanskje de har gått tapt. De oppbevares ihvertfall ikke på SA/RA.
Dette er visst en skikkelig nøtt. Masse er prøvd og lite å gå på enda.
Hilsen Anne Lene
- Kontakt:
Hadde Kitty en søster som het Emma tro?
JOACHIM NORDAHL FLEISCHER
Male Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:
Marriages:
Spouse: EMMA LARSEN Family
Marriage:
04 DEC 1858 Domkirken, Oslo, Akershus, Norway
Jeg kan sjekke denne i kirkeboken, men ser jo tilforlatelig ut.
JOACHIM NORDAHL FLEISCHER
Male Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:
Marriages:
Spouse: EMMA LARSEN Family
Marriage:
04 DEC 1858 Domkirken, Oslo, Akershus, Norway
Jeg kan sjekke denne i kirkeboken, men ser jo tilforlatelig ut.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
- Kontakt:
svarer meg selv, faren til denne Emma var Peter Larsen, så bom bom bom
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
- Kontakt:
Tar allikevel med dette.
I 1865 bor Joakim og Emma Fleicher her:
Joakim og Emma 1865
det interessante er at de har en datter Agnes
Agnes 1875
Som er "i kur for vanførhed".
tar med denne og:
Agnes og søster i 1900]agnes i 1900
Jeg tar og dobbeltsjekker innføringen om Emma og Joachims ekteskap i domkirken, for å sjekke farens navn. Pussig med flere Fleischer, flere barn med utviklingshemminger osv så det er i hvertfall et spor.
I 1865 bor Joakim og Emma Fleicher her:
Joakim og Emma 1865
det interessante er at de har en datter Agnes
Agnes 1875
Som er "i kur for vanførhed".
tar med denne og:
Agnes og søster i 1900]agnes i 1900
Jeg tar og dobbeltsjekker innføringen om Emma og Joachims ekteskap i domkirken, for å sjekke farens navn. Pussig med flere Fleischer, flere barn med utviklingshemminger osv så det er i hvertfall et spor.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hei igjen.
Denne Emma Larsen fant jeg også, og tenkte at her har vi noe. Men det var dessverre feil.
Nå gjelder det å finne ut om det finnes noe fra Thorshaug i denne perioden. Og hvorfor hun ble forsørget av sin svoger og ikke foreldrene.
Laila og Anne Lene: Tusen takk for at dere engasjerer dere
Det hadde vært utrolig gøy å finne ut av dette. Det er litt av en nøtt dette her. Og det hører med til historeien at jeg har jobbet lenge med familien til min oldemor Julie. Og der får man ingenting gratis, hun fortalte ikke til noen om sin bakgrunn, så det er ingen som har noe å fortelle,til tross for at hun ikke døde før i 1963.
Mvh Anita
Denne Emma Larsen fant jeg også, og tenkte at her har vi noe. Men det var dessverre feil.
Nå gjelder det å finne ut om det finnes noe fra Thorshaug i denne perioden. Og hvorfor hun ble forsørget av sin svoger og ikke foreldrene.
Laila og Anne Lene: Tusen takk for at dere engasjerer dere

Det hadde vært utrolig gøy å finne ut av dette. Det er litt av en nøtt dette her. Og det hører med til historeien at jeg har jobbet lenge med familien til min oldemor Julie. Og der får man ingenting gratis, hun fortalte ikke til noen om sin bakgrunn, så det er ingen som har noe å fortelle,til tross for at hun ikke døde før i 1963.
Mvh Anita
Hei.
Dette innlegget må ha kommet mens jeg skrev svar.
Dette er jo veldig interessant. Kjempeflott om du kan sjekke den vielsen. Her er det vel store muligheter for at det er en sammenheng.
Spennende!
Tusen takk
Hilsen Anita
Dette innlegget må ha kommet mens jeg skrev svar.
Dette er jo veldig interessant. Kjempeflott om du kan sjekke den vielsen. Her er det vel store muligheter for at det er en sammenheng.
Spennende!
Tusen takk

Hilsen Anita
- Kontakt:
Nei... det står helt lklart Peter Larsen. Så...
Jeg må innrømme at jeg tror det er tilfeldig at Kitty bor samtidigmed din Oldemor. Damen de bor hos, tar jo inn logerende. Siden Julie er "fattiglem" ble hun underholdt av kommunen?
Jeg ser forresten at anmerkningen i 1900, så står det at Kitty forsørges av bestyrer ved Thorshaug, ikke at opplysningene er gitt av denne personen.
Thorshougs institut
Dette er bestyreren på Thorshoug Institut... Helene Lippestad.
Jeg må innrømme at jeg tror det er tilfeldig at Kitty bor samtidigmed din Oldemor. Damen de bor hos, tar jo inn logerende. Siden Julie er "fattiglem" ble hun underholdt av kommunen?
Jeg ser forresten at anmerkningen i 1900, så står det at Kitty forsørges av bestyrer ved Thorshaug, ikke at opplysningene er gitt av denne personen.
Thorshougs institut
Dette er bestyreren på Thorshoug Institut... Helene Lippestad.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Ja,det kan godt være at det er tilfeldig. Jeg har ikke klart å finne ut om Julie fikk støtte fra kommunen. Men,hennes far,Lars Andersen bor på Kubberødbraathen i Rygge i 1900, men får støtte fra Moss kommune.
Hilsen Anita
Hilsen Anita
- Kontakt:
Har du så spurt i Moss KOmmunearkiv om de har noe vedr. disse menneskene? I Oslo er i hvertfalll protokoller for fattigunderstøttelse tatt vare på.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Hei igjen.
Nei,jeg har ikke vært i kontakt med Moss Kommune. Tar kontakt der på mandag.
Når det gjelder Kitty,så undres jeg fortsatt. Hvis hun i en alder av 45 år blir forsørget av bestyrer Helene Lippestad ved Thorshaug institut,betyr vel det at det var noe spesielt med henne,eller at hun har en forbindelse til Helene Lippestad.
Jeg skal prøve å finne ut om listene for Thorshaug fra ca 1862 og framover ligger i riksarkivet.
Det står ingenting om Thorshaug i 1875,da blir hun forsørget av sin svoger.
Ikke lett dette her,men desto mer spennende å finne ut av.
Hilsen Anita
Nei,jeg har ikke vært i kontakt med Moss Kommune. Tar kontakt der på mandag.
Når det gjelder Kitty,så undres jeg fortsatt. Hvis hun i en alder av 45 år blir forsørget av bestyrer Helene Lippestad ved Thorshaug institut,betyr vel det at det var noe spesielt med henne,eller at hun har en forbindelse til Helene Lippestad.
Jeg skal prøve å finne ut om listene for Thorshaug fra ca 1862 og framover ligger i riksarkivet.
Det står ingenting om Thorshaug i 1875,da blir hun forsørget av sin svoger.
Ikke lett dette her,men desto mer spennende å finne ut av.

Hilsen Anita
Selvfølgelig. Jeg ser jo ikke skogen for bare trær
1900-telling for Christiania: Bestyrer av Thorshaug institut,Johan Anton Lippestad, f.1849.Hobøl(bror av Helene?) gift med Hanna Lippestad,f.1860,Ullensaker! Dette må jo være Kittys søster Hanna(Johanne Elisabeth Caroline).
Da kan jo dette være svaret på hvorfor det er en forbindelse mellom Kitty og Thorshaug institut. Desto mer spennende å finne ut av Kittys liv.
Hilsen Anita

1900-telling for Christiania: Bestyrer av Thorshaug institut,Johan Anton Lippestad, f.1849.Hobøl(bror av Helene?) gift med Hanna Lippestad,f.1860,Ullensaker! Dette må jo være Kittys søster Hanna(Johanne Elisabeth Caroline).
Da kan jo dette være svaret på hvorfor det er en forbindelse mellom Kitty og Thorshaug institut. Desto mer spennende å finne ut av Kittys liv.
Hilsen Anita
Hei igjen.
Legger inn at kjøpmann Fleischer er lokalisert. Carl Johan Emil Severin Fleischer,f.1838 i Fredrikstad. Gift med Kittys søster Anna Sofie,f.1842. De er bosatt i Fredrikstad,hvor han driver vinforretning.
Skal prøve å finne ut mer om Kitty i morgen. Anne Lene har lånt inn kirkebøkene for Ullensaker,så i morgen prøver vi å finne ut litt om Kittys liv.
Kommer tilbake med evnt. funn.
Hilsen Anita
Legger inn at kjøpmann Fleischer er lokalisert. Carl Johan Emil Severin Fleischer,f.1838 i Fredrikstad. Gift med Kittys søster Anna Sofie,f.1842. De er bosatt i Fredrikstad,hvor han driver vinforretning.
Skal prøve å finne ut mer om Kitty i morgen. Anne Lene har lånt inn kirkebøkene for Ullensaker,så i morgen prøver vi å finne ut litt om Kittys liv.
Kommer tilbake med evnt. funn.
Hilsen Anita
Dessverre så hadde ikke alle fischene som Anne Lene hadde bestilt kommet. Dermed fant vi heller ingen opplysninger om Kitty.
Jeg fant henne nå som vaksinert i Ullensaker. Katrine Larsen,3 1/2 år,vaksinert 25/7-1859. Foreldre: Sagfører Larsen og Johane Larsen f.Sisner. Sundhetstilstand:Sund.
Dermed så står jeg fortsatt på stedet hvil. Alle opplysninger som kan føre meg litt videre mottas med stor takk.
Mvh Anita
Jeg fant henne nå som vaksinert i Ullensaker. Katrine Larsen,3 1/2 år,vaksinert 25/7-1859. Foreldre: Sagfører Larsen og Johane Larsen f.Sisner. Sundhetstilstand:Sund.
Dermed så står jeg fortsatt på stedet hvil. Alle opplysninger som kan føre meg litt videre mottas med stor takk.
Mvh Anita
Hallo!
Jeg vet det er 5 år siden denne etterlysningen ble diskutert, men er det noe nytt som har kommet frem her? Jeg forsker på det samme i dag.
Jeg sitter med noe mer info.
Jeg vet det er 5 år siden denne etterlysningen ble diskutert, men er det noe nytt som har kommet frem her? Jeg forsker på det samme i dag.
Jeg sitter med noe mer info.
Ketil Johansen
Holkemyr
Rygge
Holkemyr
Rygge