Er det noen andre programmer som er mer likt Myheritage ftb., men med bedre rapporter? Brothers keeper?

Moderator: MOD_Slektsprogrammer
Den oversikten viser de programmer som vedkommende firma selger og ingen andre.
Sist jeg studerte den hadde den heller ikke med seg de siste versjonene av de respektive program.
Men for de som vil prøve, men se også kommentarern som er gitt av DIS-testerne på enkelte program.
Vi tester fortsatt program, men vurderer kun om de tilfredsstiller krav til import og eksport av gedcom-filer. Dette for å fortelle om et program innebærer at folk blir innelåst eller ikke.
Så man skal generel ikke "spise" alle oversikter og tabeller uten videre
Otto Jørgensen skrev:Den oversikten viser de programmer som vedkommende firma selger og ingen andre.
Otto Jørgensen skrev:En tilleggsmerknad uten at dette igjen skal bli en gjentagende diskusjon som kommer opp med visse mellomrom.
Oversiktene viser ikke programmer som er tilpasset Nordiske og Norske forhold. De aller fleste programmer i verden er ikke beregnet for Norden. Dette er ting en bør ta hensyn til.
Jeg kan nevne en ikke definert hendelse i de fleste program så langt. Det er "introdusjon" dvs en kvinnes tilgang til kirkelige handlinger etter en barnefødsel. Dette er en kjent handling i mange samfunn, men ytterst få slektsprogram har tatt dette med.
Ellers er et meget brukt program i vårt naboland visstnok ikke omtalt.
Derfor tar jeg slike statistikker og oppgaver som informasjon og kun som det og jeg ville neppe velge mitt program ut fra disse hvis jeg skulle starte helt blankt og på nytt.
Otto Jørgensen skrev:En tilleggsmerknad uten at dette igjen skal bli en gjentagende diskusjon som kommer opp med visse mellomrom.
Torill Johnsen skrev:Disse diskusjonene om slektsprogram har en tendens til å ta av. Hvorfor kan sikkert også være en diskusjon, men neppe matnyttig.
Ber derfor om at man holder seg til en grei tone og ikke bruker enkelte av de begrep som nå kommer prent.
Eilif Nordseth skrev:Når det for eksempel ikke er tillatt å nevne navn på slektsprogram i signatur, er jeg noe forundret over det som tillates for øvrig. . . .
Mvh