Hans Johansen Karlstad - født 15. mars 1872 Skrukli
Moderator: MOD_Oppland
Hans Johansen Karlstad - født 15. mars 1872 Skrukli
Jeg leter etter en person født 15. mars 1872 Navn Hans (Johansen) Karlstad. Skal være født i Skrukkli. Han er født Johansen men tok navnet Karlstad i forb. med militærtjeneste. Finner ikke noen kirke det er naturlig å søke etter han i i kirkebøkene. Han utvandret til USA, vet ikke når. Hans sønn (96 år født i USA) sier at faren (Hans) nevnte at han var fra et sted som het Skrukkelia. Etterkommerne i Sacramento vil gjerne forøke å finne ut mer om han og eventuelle søsken. Kan noen hjelpe meg på vei!!
.

- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Hans Johansen Karlstad - født 15. mars 1872 Skrukli
Hei
Skrukli finner du i Søndre Land i Oppland, så du kan lete i kirkebøkene under Land.
Ligger nær kommunegrensen til Vestre Toten. Du finner en Hans født denne dato om du leter i kirkeboka for Søndre Land MINI 1860-1877.
Videre finner du familien i FT1900 Kristiania og i EMIlistene fra Oslo 1904. Bruk "etternavn - inneheld-" Karlstad
Regner med at du vil lete selv og finne familien i kildene.
Tror vi skal flytte emnet til Søndre Land?

Skrukli finner du i Søndre Land i Oppland, så du kan lete i kirkebøkene under Land.
Ligger nær kommunegrensen til Vestre Toten. Du finner en Hans født denne dato om du leter i kirkeboka for Søndre Land MINI 1860-1877.
Videre finner du familien i FT1900 Kristiania og i EMIlistene fra Oslo 1904. Bruk "etternavn - inneheld-" Karlstad

Regner med at du vil lete selv og finne familien i kildene.
Tror vi skal flytte emnet til Søndre Land?
Vennlig hilsen Gry
Takk Gry! Flytt innlegget gjerne til Søndre Land. Fant forøvrig Hans Johansen under Hov i Søndre Land min.bok nr. 3 (1878-1894, konfirmerte side 125.
Er et lite stykke på vei. Så takk for hjelpen.
Er et lite stykke på vei. Så takk for hjelpen.
Igjen takk Gry. Fant emigrasjonen i 1904. Skal ringe Sacramento idag, så får vi se om dette er nytt stoff for dem.
Ha en fin dag
Ha en fin dag
- Gry Onarheim Dahlmo
Takk det samme
Bare hyggelig å kunne komme med litt tips på veien. Blir spennende å se om de i USA kommer i kontakt med andre etterkommere fra Skrukli.

Bare hyggelig å kunne komme med litt tips på veien. Blir spennende å se om de i USA kommer i kontakt med andre etterkommere fra Skrukli.
Vennlig hilsen Gry
- Gry Onarheim Dahlmo
Tror det er samme familie som etterlyses her under Søndre Land.
Vennlig hilsen Gry
Heisann!
Jo du, dette er nok fra samme familie
Jeg vil ta kontakt direkte med Ragnhild Vestby for eventuelle andre opplysninger.
Ha en fin kveld og takk igjen
Mvh
Inger Lise Bråthen
Jo du, dette er nok fra samme familie

Jeg vil ta kontakt direkte med Ragnhild Vestby for eventuelle andre opplysninger.
Ha en fin kveld og takk igjen
Mvh
Inger Lise Bråthen