Karl-Bernt Pettersen, født i Porsanger

Moderator: MOD_Finnmark

Svar
dn25289
Sted: HAVNNES

Karl-Bernt Pettersen, født i Porsanger

Legg inn av dn25289 » 8. juli 2010 kl. 13.55

Karl-Bernt Pettersen, min biologiske far, var i følge hans gravsten født 27 Jul 1942 og døde 02 Okt 1992.

Nøyaktig hvor han døde er ukjent, men han er gravlagt i Tromsø (Elverhøy gravlund).

Han vokste opp som fostersønn hos Eivind Sigfred Pettersen og Ofemie Hjalmarda Pettersen. Såvidt jeg vet bodde de et sted på Sørøya i Finnmark, men flyttet til Tromsø sannsynligvis en gang på 1960-tallet. Eivind var født i 1912 og døde i 1976, Ofemie var født i 1916 og døde i 2006, begge er gravlagt i Tromsø (Elverhøy gravlund). De hadde ingen egne barn. Men det er mulig at de hadde et barn som døde i ung alder.

Karl-Bernt skal ha hatt en bror eller halvbror med navn Karsten eller Karstein, som skal være død rundt om midten av 1990-tallet. Et ubekreftet rykte sier at han skal ha drevet eget firma i Drammens-området (muligens som rørlegger). Karsten skal ved sin død ha hatt en datter (altså mitt søskenbarn), som varslet min gren av familien om Karstens dødsfall. Dessverre er det såpass lenge siden at vedkommende som mottok meldingen, ikke husker noen flere detaljer om dette.

Av tingretten i Tromsø har jeg fått vite at Karl-Bernt ble født i Porsanger, nøyaktig sted står ikke oppført i tingrettens dokumenter.

Det er jo også mulig at Karl-Bernt hadde et annet etternavn enn Pettersen ved sin dåp. Med det mener jeg at man kan tenke seg at han tok fosterforeldrenes etternavn. Men dette er bare en ren spekulasjon, jeg vet ingenting sikkert. Så for meg er det også fullt mulig at han faktisk het Pettersen ved sin dåp.

Er det noen som kan hjelpe meg med informasjon om Karl-Bernt og hans aner? Han var som nevnt min biologiske far som jeg dessverre aldri hadde kontakt med :(

Eller er det noen som vet noe om hans bror eller halvbror Karsten?

Dette er jo av nyere dato, så send gjerne svar på PM eller e-post: la7ema krøllalfa gmail.com

André

Svar

Gå tilbake til «Porsanger»